Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američané ukázali, proč nároční zákazníci nekupují moderní Maserati
6.5.2019 | Petr Prokopec
Maserati po krátkém vzedmutí před pár léty vytrvale padá ke dnu a prosadit se není s to ani s módním SUV. Mnozí se tomu diví, Američané ale správně poukazují na to, jak moc stejných dílů jako levnější vozy moderní Maserati používají.
Sdílení komponentů není žádnou v automobilovém světě žádnou novinkou, pro nás asi nejtypičtějším zástupcem této „módy“ je koncern VW. V sourozencích typu VW Golf, Škoda Octavia, Seat Leon či A3 najdeme řadu společných prvků, které si navzájem půjčují, jak je zrovna třeba. Podobně třeba Porsche sdílí platformu s Audi, Bentley a Lamborghini. Provázanost mezi jednotlivými značkami je kvůli kvůli snížení nákladů velká a není na ní nic divného.
Je ovšem třeba dodat, že v rámci VW Group se většina shodných prvků skrývá spíše pod povrchem, hlavně v rámci architektury či motorového prostoru. Zvenčí i uvnitř se vozy snaží tvářit osobitě a když občas i v tomto směru Němcům ujela ruka, rychle zjistili, že to nesmí opakovat. Třeba ovládání Lamborghini bylo dříve přebíráno přímo z Audi, to už dnes v žádném z koncernových aut neuvidíte.
Bohužel, podobného poučení dosud neuspěl konkurenční koncern FCA, v jehož rámci vzniká i Maserati Quattroporte. Na to se podívali kolegové z webu Luxury Lives On s cílem zjistit, nakolik je tento sedan montovaný v Grugliascu opravdu „Made in Italy“. Pomohl jim u toho jeden z dealerů Chrysleru, který hledal komponenty, které by místo z apeninského poloostrova pocházely ze Spojených států.
Prodejce ihned identifikoval pět oblastí, zejména pak ovládání oken. Kromě toho Quattroporte užívá stejné ovládání jako Chrysler, Jeep či Dodge také pro světlomety či otevírání víka zavazadelníku. Jak ovšem posléze kolegové dodávají, shodných komponentů je mnohem více. Povětšinou jde o plastové výlisky, ať již vpředu, tak i vzadu. Shodu pak ovšem lze nalézt rovněž u tlačítek v zavazadelníku nebo u parkovacích senzorů.
Dá se předpokládat, že řada zájemců o Maserati si lacinějších komponentů rychle všimla a stalo se to jedním z významných důvodů, proč se v dealerství značky otočili na podpatku. Přeci jen by za vůz s trojzubcem ve znaku měli zaplatit o hodně více peněz než lidé, kteří si kupují třeba Jeep Grand Cherokee. Situace je navíc o to bizarnější, že mnohé komponenty nemají spojitost jen s americkou částí koncernu FCA, ale i se staršími německými vozy.
Je totiž třeba vzpomenout na dobu, kdy byl Chrysler součástí Daimleru. Právě tehdy vznikla řada komponentů, které FCA používá dodnes. Jedním z nich je i ovládání oken, které je asi nejviditelnější a možná i nejvyužívanější součástí. Jeho robustnost je sice vítána, ale pořád platí, že v novém Maserati nechcete ani kus Jeepu, ani kus starého Mercedesu.
Jde jistě o jeden z důvodů, proč je Maserati čím dál větší průšvih a prodejně padá ke dnu ve většině klíčových odbytišť. A nepomáhá ani to, že se značka s trojzubcem ve znaku sdílením některých komponentů naopak chlubí. Její motory totiž vyrábí, což by mohl být jeden ze stěžejních prodejních argumentů. Jenže není, když se vaše prsty musí potýkat s ovladači z vozů za zlomkové ceny.
Američané zjistili, že až příliš mnoho komponentů Maserati pochází od Chrysleru, ten je navíc často zdědil ještě po Mercedesu
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva