„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile

Nejpůsobivější částí tohoto auta je nepochybně jeho točivý osmiválec bez turba, díky němuž je radost na něj nejen pohledět, ale také ho poslouchat. Právě v jeho případě jsou ovšem majitelé konfrontováni s fatálními selháními.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile

8.2.2023 | Petr Prokopec

„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile

/

Foto: Chevrolet

Nejpůsobivější částí tohoto auta je nepochybně jeho točivý osmiválec bez turba, díky němuž je radost na něj nejen pohledět, ale také ho poslouchat. Právě v jeho případě jsou ovšem majitelé konfrontováni s fatálními selháními.


Na sklonku roku 2021 Chevrolet odhalil teprve to pravé „americké Ferrari“. Corvette osmé generace se tak říká od začátku, teprve verze Z06 ale tomuto označení dokonale odpovídá. Její pohon dostala na starost atmosférická jednotka, konkrétně pak 5,5litrový osmiválec LT6, který produkuje až 679 koní výkonu v 8 400 otáčkách a 624 Nm točivého momentu při 6 300 ot./min. Jde tak o nejsilnější produkční atmosférickou V8 historie, která navíc disponuje plochou hřídelí, což umocňuje její zvuk.

Chevrolet vůz schopný akcelerovat na stovku za 2,6 sekundy nabízí od 105 300 USD (cca 2,3 milionu korun), což jsou velmi slušné peníze. Již v září loňského roku tak automobilka musela zastavit příjem objednávek, protože pro letošek má kapacitu vyčerpánu. Při pohledu na srovnání s Fordem Mustang Shelby GT500 na videu níže se tomu ovšem nedivíme. Jakkoliv má muscle car modrého oválu výhodu v podobě 771 koní a 824 Nm, na okruhu dostane napráskáno.

Za volant obou vozů se posadil youtuber Speed Phenom, který je shodou okolností i vlastní. Se Z06 pak na trati Buttonwillow Raceway Park v Kalifornii dosáhne času o 3,5 sekundy lepšího než s GT500. Ford má dle něj lepší brzdy než Corvette, nicméně ta disponuje ideální pozicí za volantem a je celkově lehčí, což umožňuje rychlejší průjezdy zatáčkami. Její pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R mají navíc lepší přilnavost.

Jelikož nejde o první návštěvu této Corvette na okruhu, může se Speed Phenom považovat za skutečného šťastlivce. Motor LT6 je totiž sice neskutečně výkonný, ovšem pro Chevrolet jde o ryzí novinku, se kterou nemá mnoho zkušeností. A jak se zdá, neobejde se to bez trablů. Internet totiž začínají plnit zprávy o padlých motorech už po pár stech najetých kilometrech.

Youtuber z přezdívkou steelankles uvedl, že motor jeho auta zkolaboval po najetí pouhých 621 mil (999 km). Záznam z GoPro sice ukázal, že majitel vozu před incidentem nakládal, nešlo nicméně o nic výjimečného, podobný zápřah dostává od řady majitelů spousta motorů. Tento byl navíc řádně zajet, majitel totiž uvádí, že dodržel pokyn Chevroletu o úvodních 500 mílích (805 km).

Je nicméně třeba dodat, že uživatelská příručka Corvette Z06 zmiňuje doporučení nevytáčet motor nad 4 000 otáček po úvodních 1 500 mil (2 414 km). Během této fáze by se navíc lidé měli vyvarovat okruhových dnů a podobných aktivit. Nejsme si nicméně jisti, že by minimálně v tomto konkrétním případě cokoli pomohlo. Jak totiž prokázala následná inspekce, u motoru došlo na vynechávání zapalování u válců 1, 2, 7 a 8.

Majitel měl nicméně štěstí v neštěstí, dealer byl schopen osmiválec vyměnit během dvou týdnů. Pokud si uvědomíme, jak velký zájem o Corvette Z06 je, pak objednání náhradní jednotky a její dodání v tak krátkém čase můžeme považovat za malý zázrak. Samotný Chevrolet je nicméně teprve na počátku cesty, během které musí vychytat veškeré dětské bolístky atmosférického motoru.

Nešlo totiž o izolovaný případ, nedávno ohlásil selhání jednotky další z majitelů, přičemž ten najel dokonce jen 52 mil (84 km). Také v jeho případě má dojít na výměnu agregátu, na ten si nicméně muž musí počkat zhruba dva měsíce. Na druhou stranu mu nicméně Chevrolet vylepšil záruční podmínky, namísto původního nájezdu 60 tisíc mil (96 540 km) totiž značka přebírá za motor odpovědnost po úvodních 100 000 mil (160 900 km).


„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile - 1 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 13„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile - 2 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 14„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile - 3 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 19„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile - 4 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 21„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile - 5 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 22„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile - 6 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 23„Americkému Ferrari“ po pár stech kilometrech odchází motory, dokud ale funguje, jede i zní zběsile - 7 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 24
Corvette Z06 disponuje 5,5litrovým atmosférickým osmiválcem s plochou hřídelí, který je jak výkonný, tak zvučný. Naneštěstí je nicméně také poněkud problémový. Automobilka se však k postiženým majitelům netočí zády. Foto: Chevrolet

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.