Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“

Šéfdesignér obou značek dává za příklad rozdíly mezi Volkswagenem Golf a Audi A3. Tu samou hierarchii chce zavést pod korejskou střechou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“

2.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéfdesignér obou značek dává za příklad rozdíly mezi Volkswagenem Golf a Audi A3. Tu samou hierarchii chce zavést pod korejskou střechou.

Na první pohled by se mohlo zdát, že Hyundai a Kia navzájem nemají jediný problém. Obě značky mají odlišný marketing i design a nakonec ani samotná auta nejsou charakterově shodná. Mnoho zákazníků však tyto jemné nuance vůbec nevnímá, spíše se rozhoduje mezi Korejci a zbytkem světa. A když už svolí k návštěvě korejského showroomu, je mu vlastně vcelku jedno, zda vchází do dveří s logem Hyundai nebo Kia. Záležet bude vždy hlavně na jeho souznění s danou značkou a v neposlední řadě také na nabídce, jakou dostane od prodejce.

Tento stav by se ovšem do nějakých dvou tří let měl podle globálního šéfdesignéra (krásná funkce...) obou značek Petera Schrayera zásadně změnit. Hyundai a Kia se mají mnohem více lišit, aby mohly pokrýt více segmentů trhu. Jako typický příklad pak Schreyer vidí Volkswagen Golf a Audi A3, tedy vozy se stejnou platformou, ale zcela jinou cílovou skupinou. „Proto také potřebujeme rozdíly ve výbavě,“ říká bývalý designér koncernu VW Group, který tak očividně ví, o čem mluví.

Podle tohoto schématu by tedy kupříkladu modely i30 a Cee'd byly postaveny na stejném mechanickém základu, kromě vzhledu by ovšem nabídly odlišné doplňky i funkčnost. Je to přitom prý především Hyundai, které se musí změnit. Kia totiž již má zaběhlou strategii, která funguje, a proto není třeba jí upravovat.

Designový jazyk „Hjondé“ se tak prý bude muset ještě více vyvinout. Podle Schreyera jde ale hlavně o detaily, nikoliv třeba o prodloužení platformy či změnu dimenzí. Vůz prý definují i jiné prvky než jenom karoserie, třeba tvar oken. Lehce upravena pak prý bude i čelní maska, aby Hyundai symbolizovala jednou provždy. A to po celém světě.

Uvidíme tedy v poměrně krátkém časovém horizontu, jak se tato slova projeví na samotných automobilech. Skutečnou otázkou je ovšem reakce zákazníků - rozdíl mezi Volkswagenem a Audi je totiž zejména na evropských trzích již delší dobu hluboce zakořeněný. Korejci se ovšem budou muset opravdu setsakra snažit, aby nám dokázali, že Hyundai vlastně stojí hierarchicky nad Kiou. Zvláště, když na tuzemském trhu se profiluje jako česká automobilka nabízející milionová auta za pár set tisíc...


Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“ - 1 - Test Hyundai i30 kombi 2012 16 MPI 002Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“ - 2 - Test Hyundai i30 kombi 2012 16 MPI 001Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“ - 3 - Test Hyundai i30 kombi 2012 16 MPI 005Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“ - 4 - Kia Ceed SW Test 2012 Ext 08Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“ - 5 - Kia Ceed SW Test 2012 Ext 09Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“ - 6 - Kia Ceed SW Test 2012 Ext 14
Hyundai i30 a Kia Cee'd se po stránce designové vcelku liší. V rámci výbavy a ceny ale hrají na prakticky identickou notu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.