Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži

Patříte-li mezi opravdu konzervativní automobilisty, kteří by si nejraději na celý život nechali jeden vůz a jen nemožnost koupit znovu totéž auto jako nový je donutí inovovat, tady máte možnost vrátit se zpět do 90. let.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži

28.10.2021 | Petr Miler

Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži

/

Foto: R.E.D. Automobil-Handels, publikováno se souhlasem

Patříte-li mezi opravdu konzervativní automobilisty, kteří by si nejraději na celý život nechali jeden vůz a jen nemožnost koupit znovu totéž auto jako nový je donutí inovovat, tady máte možnost vrátit se zpět do 90. let.

Co jste dělali v roce 1988? Spousta z vás zřejmě ještě ani neexistovala, já jsem měl tu čest být a v automobilovém smyslu sledoval převážně ulice plné škodovek typu 742. Když někdo přivezl nový Favorit nebo žigulík, byl to pomalu zázrak a nové Fiaty z Tuzexu byly tehdy jen pro vyvolené.

Peugeot tou dobou pouštěl do prodej model 405 a byla to velká sláva. Automobilka s ním uchvátila vítězství v anketě Auto roku a na rozdíl od mnoha jiných případů nalajnovala cestu k obchodními úspěchu, na který už vlastně nikdy pořádně nenavázala. Ještě model 406 šlo označit za úspěšný, 407 už ale byla spíše z nouze ctnost a ani dnešní 508 už se na silnicích moc nevidí.

Na čtyřistapětku tak mnozí vzpomínají se slzou oku, zejména v České republice 90. let to bylo jedno z oblíbených ojetých aut, která se ve velkém tahala ze západních zemí. Plné bazary jich byly ještě dlouho poté, vidět dnes zachovalou 405 v prodeji je ale velkou raritou. Přesto je stále k mání jeden vůz, který se dneška dožil ve skoro muzejním stavu.

Jde o verzi 405 SR II z roku 1994, tedy docela obyčejné provedení s pouze 88koňovým motorem 1,6. Co jej činí zcela neobyčejným, je jeho historie. Dodnes první majitel jej 27 let garážoval a udržoval takovým způsobem, že je dodnes zánovní či spíše nové. Prodávající z německého Hamburku, který jej od prvního majitele získal, hovoří o senzaci a podle fotek nepřehání.

Podívejte se na cokoli a neuvidíte ani smítko špíny, ani trochu poškození. Lak i interiér vypadají perfektně, ale to se dá spravit, ovšem mrkněte se na technické části. Ty vypadají, jako by včera sjely z výrobní linky, nejsou ani špinavé, všemožné ochranné nátěry jsou pořád na svém místě nedotčené. Prodávající říká, že auto zřejmě nikdy nejelo ani v dešti a skutečně tak vypadá.

Na tachometru je 8 700 km, skoro se ale nechce věřit, že je jich tak moc, i když to samozřejmě není skoro nic. Je to nové auto z roku 1994, ze sklonku své éra, které o 6 let dříve vyhrálo jedno z nejcennějších automobilových ocenění. Pozoruhodná věc, jaká se v prodeji nevidí.

Jestli stojí za aktuálně požadovanou cenu 13 950 euro, tedy asi 358 tisíc Kč, to musíte posoudit sami. Jsme ale přesvědčeni, že pro některého z nadšenců do Peugeotů bude tato nabídka požehnáním, po kterém hned sáhne. Snadno to může být jeden z posledních takto zachovalých Peugeotů 405 na celém světě mimo muzejní sbírku výrobce.


Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 1 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 01Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 2 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 02Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 3 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 03Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 4 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 04Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 5 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 05Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 6 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 06Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 7 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 07Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 8 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 08Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 9 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 09Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 10 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 10Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 11 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 11Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 12 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 12Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 13 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 13Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 14 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 14Auto roku 1988 je stále možné koupit jako nové, první majitel ho téměř jen „sušil” v garáži - 15 - Peugeot 405 SR II 1994 novy prodej 15
Je libo prakticky nové Auto roku 1988 v roce 2021? Není problém, tento kousek může být váš v naprosto nevídané kondici a s podobně mimořádnou historií. Foto. R.E.D. Automobil-Handels, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.