Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilky neví, co s novými auty, statisíce jich skladují, kde se dá
23.5.2020 | Petr Prokopec
I když se v dubnu prodalo o něco více aut, než se očekávalo, pořád jde o ohromný propad oproti normálu. Zejména v USA tak zůstává spousta nových vozů bez majitele a automobilky je skladují na parkovištích u stadionů či obchodních center.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na evropské prodeje nových aut. Ty poslal koronavirus opravdu nízko, i proto, že v mnoha zemích byly zavřené a showroomy a lidé prakticky nemohli opouštět své domovy. Experti nyní naznačují, že na někdejší úroveň se starý kontinent již nedostane, a to samé věští také Spojeným státům, jakkoliv zámořská situace je odlišná. Ač totiž země eviduje největší počet obětí a o práci zde přišly miliony lidí, ekonomická nejistota není až tak velká. A proto se aut v dubnu nakupovalo více, než se předpokládalo.
Původně experti naznačovali, že čtvrtý letošní měsíc se prodá jen něco okolo 620 tisíc aut, registrace však nakonec narostly na 707 800 vozů. Prozatím jde pouze o odhad, který bude upřesněn až na počátku července, neboť řada automobilek v zámoří začala své prodejní výsledky reportovat pouze čtvrtletně. Pokud se oněch 700 tisíc aut stane realitou, znamená to, že meziročně došlo k poklesu o 46,6 procenta.
To je pořád obrovský propad, který představuje nemalý logistický problém, neboť aut bylo ještě před uzavřením továren vyrobilo tolik, jako by žádná pandemie nastat neměla. Zejména pro americký trh, kde se nakupují hlavně auta na skladě, nikoli na objednávku, tak automobilky vyrobily stovky tisíc vozů, které nikdo nekoupil. A rázem je nemají kde skladovat, na takové kvantum běžně dostupné plochy nestačí.
Protože se ale aktuálně nekonají žádné sportovní akce, došlo na jiné než původně plánované využití velkých parkovišť stadionů. Díky listu Los Angeles Times se přitom můžeme podívat, jak nyní taková dočasná skladiště vypadají. Jedno se přitom nachází u Dodger Stadium, druhé v Santa Anita Park a třetí v Angel Stadium v Anaheimu. Toyota pak využívá ještě přístav v Long Beach, ovšem jeho kapacita již přestala být dostačující. Proto si japonská automobilka pronajala i některá kalifornská sportovní hřiště, která taktéž proměňuje v obrovská skladiště.
Lze se pak jen ptát, kdy se věci obrátí k lepšímu, na to ale dnes nicméně nikdo nedokáže dát jasnou odpověď. Stačí si totiž uvědomit, že takový Ford musel po několika dnech opět dočasně uzavřít dvě ze svých amerických továren, neboť se do nich vrátila nákaza. Oba podniky pak sice již znovu jedou, ovšem stálá přítomnost koronaviru začíná lidi stále více znervózňovat. Se skladováním statisíců nepotřebných aut se tak mohou automobilky potýkat ještě dlouho, ostatně některé evropské země na tom nejsou jinak.
Ve Státech jsou nové a neprodané vozy skladovány na Dodger Stadium...
...či na Long Beach. Statisíce již vyrobených aut v USA čeká na své majitele
Zdroj: Los Angeles Times
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 37 minutami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 2 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 3 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 5 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 6 hodinami