Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat
5.3.2019 | Mirek Mazal
O tom, co je nejrychlejší, se můžeme dlouze teoreticky přít a nebo postavit různá srovnatelná auta vedle sebe. Ze srovnání benzinů, hybridu a elektromobilu konzervativní jedinci nebudou mít radost.
Postavit do přímého srovnání čtyři více jak šestisetkoňové automobily dokáže jen málo renomovaných novinářů. Mat Wilson z Carwow se ale pro podobné akce narodil a jeho rukama pravidelně procházejí ty nejlepší vozy současných i zapomenutých generací. Má tak šanci natáčet přímá srovnání aut, která by se na volné ploše s odvážnými řidiči náhodou asi nikdy nesetkala.
Poslední dílo proti sobě svedlo ty nejžhavější kandidáty na nejlepší sedan, pokud takto můžeme nazvat i Porsche Panamera. Druhý jmenovaný stroj na letiště přijel s hybridní technikou, kterou zastupuje osm válců, pár turbodmychadel a elektromotor. Celkový výkon čtyřlitrové spalovací jednotky s elektrikou dosahuje 500 kW (680 koní) a 850 Nm, což je u čtyřkolky s automatem a váhou 2 385 kilogramů technika zrychlující na stovku za 3,4 sekundy.
Mat Wilson zařídil půjčení ještě dalších tří podobně silných rivalů. Na místo se dostavilo BMW M5 Competition s 4,4litrovým osmiválcem vpředu, dvěma turby, výkonem 460 kW (625 koní) a 750 Nm. Opět obě poháněné nápravy na sobě nesou tíhu osmistupňového automatu, který přidává svůj nemalý podíl k celkové hmotnosti 1 930 kilogramů. Mnichovský supersedan umí 100 km/h za 3,3 sekundy.
Adresu letiště našel také čtyřdvéřový Mercedes-AMG GT 63 S vybavený čtyřlitrovým V8 se dvěma turby o výkonu 470 kW (639 koní) a 900 Nm. Automat převádí energii pravověrného benzínového motoru na všechna kola, která mají co dělat s trakcí při sprintu na stovku za rovné tři sekundy. Váha novinky od Mercedesu dosahuje 2 120 kilogramů.
Čtvrtým a posledním účastníkem srovnání se stal čistokrevný elektromobil Tesla Model S P100D. Možný nástupce všech spalovacích technologií dnes umí z baterií výkon 451 kW (613 koní) a 980 Nm. To katapultuje auto na 100 km/h za rekordních 2,7 sekundy, k nejlepším předpokladům v testu pomáhá pohon 4x4.
Nával čísel zbývalo přeměnit na porovnání skutečných dovedností. Na čtvrt míle to byl těsný závod, ale nakonec zvítězila moderna v podání sněhově bílé Tesly. Svištící elektro doháněl burácející Mercedes, Porsche a poslední BMW. Ikona řidičů zklamala, musela se sklonit před všemi, i před hybridem. Další sprint s letmým startem z 80 km/h potvrdil dominanci Modelu S, kterému funěl na záda GT 63. Znovu vyhrál okamžitý nástup dostatku energie z baterií. Modely Panamera a M5 si rozdělily třetí a čtvrtou příčku.
Následoval klasický test brzdové soustavy z rychlosti 113 km/h. V jeden okamžik všichni zadupli brzdový pedál a čekali na délku ujeté dráhy. Řidič Tesly stál na místě, když ostatní ještě pevně svírali vzpírající se volant. Reputaci si lehce očistilo BMW, déle brzdilo těžké Porsche a nejdelší brzdnou dráhu potřeboval Mercedes.
Pestrou zkoušku technologii a protilehlých světů ovládla Tesla. Všechny vybrané disciplíny americký elektromobil předvedl nejlépe. Dynamika a brzdy Modelu S v tomto případě nenašly přemožitele.
Britové otestovali zrychlení a brzdění čtyř výkonných automobilů. Nejlépe se prezentovala Tesla Model S P100D
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan