Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat

O tom, co je nejrychlejší, se můžeme dlouze teoreticky přít a nebo postavit různá srovnatelná auta vedle sebe. Ze srovnání benzinů, hybridu a elektromobilu konzervativní jedinci nebudou mít radost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat

5.3.2019 | Mirek Mazal

Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O tom, co je nejrychlejší, se můžeme dlouze teoreticky přít a nebo postavit různá srovnatelná auta vedle sebe. Ze srovnání benzinů, hybridu a elektromobilu konzervativní jedinci nebudou mít radost.

Postavit do přímého srovnání čtyři více jak šestisetkoňové automobily dokáže jen málo renomovaných novinářů. Mat Wilson z Carwow se ale pro podobné akce narodil a jeho rukama pravidelně procházejí ty nejlepší vozy současných i zapomenutých generací. Má tak šanci natáčet přímá srovnání aut, která by se na volné ploše s odvážnými řidiči náhodou asi nikdy nesetkala.

Poslední dílo proti sobě svedlo ty nejžhavější kandidáty na nejlepší sedan, pokud takto můžeme nazvat i Porsche Panamera. Druhý jmenovaný stroj na letiště přijel s hybridní technikou, kterou zastupuje osm válců, pár turbodmychadel a elektromotor. Celkový výkon čtyřlitrové spalovací jednotky s elektrikou dosahuje 500 kW (680 koní) a 850 Nm, což je u čtyřkolky s automatem a váhou 2 385 kilogramů technika zrychlující na stovku za 3,4 sekundy.

Mat Wilson zařídil půjčení ještě dalších tří podobně silných rivalů. Na místo se dostavilo BMW M5 Competition s 4,4litrovým osmiválcem vpředu, dvěma turby, výkonem 460 kW (625 koní) a 750 Nm. Opět obě poháněné nápravy na sobě nesou tíhu osmistupňového automatu, který přidává svůj nemalý podíl k celkové hmotnosti 1 930 kilogramů. Mnichovský supersedan umí 100 km/h za 3,3 sekundy.

Adresu letiště našel také čtyřdvéřový Mercedes-AMG GT 63 S vybavený čtyřlitrovým V8 se dvěma turby o výkonu 470 kW (639 koní) a 900 Nm. Automat převádí energii pravověrného benzínového motoru na všechna kola, která mají co dělat s trakcí při sprintu na stovku za rovné tři sekundy. Váha novinky od Mercedesu dosahuje 2 120 kilogramů.

Čtvrtým a posledním účastníkem srovnání se stal čistokrevný elektromobil Tesla Model S P100D. Možný nástupce všech spalovacích technologií dnes umí z baterií výkon 451 kW (613 koní) a 980 Nm. To katapultuje auto na 100 km/h za rekordních 2,7 sekundy, k nejlepším předpokladům v testu pomáhá pohon 4x4.

Nával čísel zbývalo přeměnit na porovnání skutečných dovedností. Na čtvrt míle to byl těsný závod, ale nakonec zvítězila moderna v podání sněhově bílé Tesly. Svištící elektro doháněl burácející Mercedes, Porsche a poslední BMW. Ikona řidičů zklamala, musela se sklonit před všemi, i před hybridem. Další sprint s letmým startem z 80 km/h potvrdil dominanci Modelu S, kterému funěl na záda GT 63. Znovu vyhrál okamžitý nástup dostatku energie z baterií. Modely Panamera a M5 si rozdělily třetí a čtvrtou příčku.

Následoval klasický test brzdové soustavy z rychlosti 113 km/h. V jeden okamžik všichni zadupli brzdový pedál a čekali na délku ujeté dráhy. Řidič Tesly stál na místě, když ostatní ještě pevně svírali vzpírající se volant. Reputaci si lehce očistilo BMW, déle brzdilo těžké Porsche a nejdelší brzdnou dráhu potřeboval Mercedes.

Pestrou zkoušku technologii a protilehlých světů ovládla Tesla. Všechny vybrané disciplíny americký elektromobil předvedl nejlépe. Dynamika a brzdy Modelu S v tomto případě nenašly přemožitele.


Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 1 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 01Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 2 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 02Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 3 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 03Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 4 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 04Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 5 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 05Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 6 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 06Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 7 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 07Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 8 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 08Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 9 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 09Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 10 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 10Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 11 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 11Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 12 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 12Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 13 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 13Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 14 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 14Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 15 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 15
Britové otestovali zrychlení a brzdění čtyř výkonných automobilů. Nejlépe se prezentovala Tesla Model S P100D

Zdroj: carwow@Youtube

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše