Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc
7.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
BMW kráčí cestou downsizingu, někteří jeho zákazníci by ale preferovali opačný směr. Jako tento, pod kapotu své trojky má téměř šestilitrový motor.
BMW 357Ci bohužel není novým modelem značky, ale spíše specialitkou vzniklou z čirého nadšení pro mnichovská auta a objemné atmosférické motory. BMW 3 E46 jsou u nás stejně známá jako Škody Octavia první generace a i když jejich image nevyhnutelně pohasíná, technicky jde stále o výjimečná auta. Disponují tuhou šasí, pro daný vůz ideální koncepcí podvozkem schopným precizně fungovat i na špatných površích, interiérem z kvalitních materiálů, který neskřípe ani po stovkách tisíc kilometrů (dobře, sedačky u některých kusů skřípou) a na dnešní dobu také čitelným řízením s hydraulickým posilovačem. Když si navíc zúžíte výběr na kupé E46 s řadovým atmosférickým šestiválcem a seženete zachovalý kus, máte před sebou dodnes skvělé sportovní kupé střední třídy pro každodenní ježdění.
Příběh „našeho” BMW 357Ci začal ve Velké Británii v roce 2001, kde přišla na světlo světa jako BMW 325Ci E46 s paketem M Sport, které je již v základu poměrně zajímavým nástrojem. Roky běžely a majiteli se již výkon nezdál dostatečně přesvědčivý, takže se rozhodl k poměrně sadistickému kroku, a to vyrvat srdce v podobě řadového šestiválce z těla nebohého BMW a nahradit jej pořádným atmosférickým peklem o více než dvojnásobném objemu. A kam jinam jít pro takovýto agregát než k Američanům?
Základem pro nově zrozené BMW 357Ci se tedy stal osmiválec o objemu 5,7 litru (tedy o plných 2,5 litru více než u jinak vrcholné M3...) a označením LS1 ze čtvrté generace Pontiacu GTO se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta do BMW putovala samozřejmě také. Spolu s výměnou motoru a jeho součástí musely přijít na řadu také podvozek a brzdy. Zde majiteli posloužily komponenty z BMW M3 E46, které jsou dostatečně dimenzovány na výkony okolo 350 až 400 koní a zároveň je snadné je na běžné kupé E46 nainstalovat. Podobný výkon musí být na kola potažmo silnici přenášen skrze samosvorný diferenciál a zde opět opět zabodovala lamelová „špéra” z M3 E46.
Pokud by BMW 357Ci mělo mít stejný výkon jako Pontiac GTO z roku 2004, pak by se svými 260 kW (350 koni) maximálního výkonu a více než 400 Nm točivého momentu byla jen o kousek silnější než běžná M3 E46. Co do objemu je tedy 357Ci daleko před em-trojkou, výkonově ji ale až tak nepřekonává. Předpokládáme však, že majitel má s tímto motorem větší plány a dříve či později neodolá relativně snadným možnostem zvýšení jeho výkonu. Vůz navíc ani s větším motorem není těžký, váží 1 478 kg, což je méně než u mnohokrát zmíněné M3 e46.
Jak BMW 357Ci jezdí můžete spatřit alespoň na dvou krátkých videích, jejichž kvalita odpovídá tomu, jak byly pořízeny (iPhonem) a ostatně i přiložené fotografie mají k dokonalosti hodně daleko. Projekt jako takový je ale více než zajímavý a soudě podle toho mála, co můžeme vidět, je mix amerických a německých genů vskutku pekelnou kombinací.
Vůz stále prochází úpravami, jak ostatně můžete spatřit i na fóru LS1, odkud pochází většina informací a dalších materiálů. Věříme, že až majitel 357Ci dílo dokončí zcela, seznámí nás s jeho jízdními schopnostmi poněkud obšírněji...
BMW 357Ci na snímcích převážně z vývoje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1