BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc

BMW kráčí cestou downsizingu, někteří jeho zákazníci by ale preferovali opačný směr. Jako tento, pod kapotu své trojky má téměř šestilitrový motor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc

7.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW kráčí cestou downsizingu, někteří jeho zákazníci by ale preferovali opačný směr. Jako tento, pod kapotu své trojky má téměř šestilitrový motor.

BMW 357Ci bohužel není novým modelem značky, ale spíše specialitkou vzniklou z čirého nadšení pro mnichovská auta a objemné atmosférické motory. BMW 3 E46 jsou u nás stejně známá jako Škody Octavia první generace a i když jejich image nevyhnutelně pohasíná, technicky jde stále o výjimečná auta. Disponují tuhou šasí, pro daný vůz ideální koncepcí podvozkem schopným precizně fungovat i na špatných površích, interiérem z kvalitních materiálů, který neskřípe ani po stovkách tisíc kilometrů (dobře, sedačky u některých kusů skřípou) a na dnešní dobu také čitelným řízením s hydraulickým posilovačem. Když si navíc zúžíte výběr na kupé E46 s řadovým atmosférickým šestiválcem a seženete zachovalý kus, máte před sebou dodnes skvělé sportovní kupé střední třídy pro každodenní ježdění.

Příběh „našeho” BMW 357Ci začal ve Velké Británii v roce 2001, kde přišla na světlo světa jako BMW 325Ci E46 s paketem M Sport, které je již v základu poměrně zajímavým nástrojem. Roky běžely a majiteli se již výkon nezdál dostatečně přesvědčivý, takže se rozhodl k poměrně sadistickému kroku, a to vyrvat srdce v podobě řadového šestiválce z těla nebohého BMW a nahradit jej pořádným atmosférickým peklem o více než dvojnásobném objemu. A kam jinam jít pro takovýto agregát než k Američanům?

Základem pro nově zrozené BMW 357Ci se tedy stal osmiválec o objemu 5,7 litru (tedy o plných 2,5 litru více než u jinak vrcholné M3...) a označením LS1 ze čtvrté generace Pontiacu GTO se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta do BMW putovala samozřejmě také. Spolu s výměnou motoru a jeho součástí musely přijít na řadu také podvozek a brzdy. Zde majiteli posloužily komponenty z BMW M3 E46, které jsou dostatečně dimenzovány na výkony okolo 350 až 400 koní a zároveň je snadné je na běžné kupé E46 nainstalovat. Podobný výkon musí být na kola potažmo silnici přenášen skrze samosvorný diferenciál a zde opět opět zabodovala lamelová „špéra” z M3 E46.

Pokud by BMW 357Ci mělo mít stejný výkon jako Pontiac GTO z roku 2004, pak by se svými 260 kW (350 koni) maximálního výkonu a více než 400 Nm točivého momentu byla jen o kousek silnější než běžná M3 E46. Co do objemu je tedy 357Ci daleko před em-trojkou, výkonově ji ale až tak nepřekonává. Předpokládáme však, že majitel má s tímto motorem větší plány a dříve či později neodolá relativně snadným možnostem zvýšení jeho výkonu. Vůz navíc ani s větším motorem není těžký, váží 1 478 kg, což je méně než u mnohokrát zmíněné M3 e46.

Jak BMW 357Ci jezdí můžete spatřit alespoň na dvou krátkých videích, jejichž kvalita odpovídá tomu, jak byly pořízeny (iPhonem) a ostatně i přiložené fotografie mají k dokonalosti hodně daleko. Projekt jako takový je ale více než zajímavý a soudě podle toho mála, co můžeme vidět, je mix amerických a německých genů vskutku pekelnou kombinací.

Vůz stále prochází úpravami, jak ostatně můžete spatřit i na fóru LS1, odkud pochází většina informací a dalších materiálů. Věříme, že až majitel 357Ci dílo dokončí zcela, seznámí nás s jeho jízdními schopnostmi poněkud obšírněji...


BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 1 - BMW 357Ci BMW 357Ci 13BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 2 - BMW 357Ci BMW 357Ci 01BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 3 - BMW 357Ci BMW 357Ci 02BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 4 - BMW 357Ci BMW 357Ci 27BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 5 - BMW 357Ci BMW 357Ci 26BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 6 - BMW 357Ci BMW 357Ci 24BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 7 - BMW 357Ci BMW 357Ci 25BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 8 - BMW 357Ci BMW 357Ci 26BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 9 - BMW 357Ci BMW 357Ci 03BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 10 - BMW 357Ci BMW 357Ci 04BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 11 - BMW 357Ci BMW 357Ci 05BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 12 - BMW 357Ci BMW 357Ci 06BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 13 - BMW 357Ci BMW 357Ci 07BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 14 - BMW 357Ci BMW 357Ci 08BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 15 - BMW 357Ci BMW 357Ci 09BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 16 - BMW 357Ci BMW 357Ci 10BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 17 - BMW 357Ci BMW 357Ci 11BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 18 - BMW 357Ci BMW 357Ci 12BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 19 - BMW 357Ci BMW 357Ci 14BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 20 - BMW 357Ci BMW 357Ci 15BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 21 - BMW 357Ci BMW 357Ci 16BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 22 - BMW 357Ci BMW 357Ci 17BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 23 - BMW 357Ci BMW 357Ci 18BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 24 - BMW 357Ci BMW 357Ci 19BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 25 - BMW 357Ci BMW 357Ci 20BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 26 - BMW 357Ci BMW 357Ci 21BMW 357Ci: víc než M3, mnohem víc - 27 - BMW 357Ci BMW 357Ci 22
BMW 357Ci na snímcích převážně z vývoje


Dvě ultranekvalitní videa na podobné téma

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše