Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M2 Coupe vs. 1M Coupe: je hezčí nováček nebo starý známý?
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové mnichovské kupé je zjevně evolucí toho předchozího. Liší se hlavně v detailech, ty ale společně s interiérem nakonec rozhodují.
Od představení nového BMW M2 Coupe uplynul pouhý den, nicméně již zde máme první souboj o místo na výsluní. A sice s předchozím modelem 1M Coupe, který se ostatně stejně jako třeba BMW M3 E46 a původní M3 E30 mihnul i v oficiálním videu. V případě posouzení těchto kupátek jste ovšem postaveni před skutečnou Sophiinu volbu, kdy máte rozhodovat, zdá máme více v lásce první nebo druhé narozené dítě. Přesto se vám pokusíme dát vodítka k tomu, abyste si vybrali správně.
Než se tak ovšem stane, jen v rychlosti nakoukneme do zázemí, kde trůní dlouhá historie M divize. Na jejím počátku přitom stojí výše zmiňované a dnes již takřka mýtické M3 E30, které stálo předobrazem jak novince, tak i předchozímu 1M Coupe. M2 je pokračováním tohoto spíše evolučního než revolučního řetězce, což ovšem neznamená, že by si oba vozy byly navzájem podobné jako vejce vejci.
Stejné DNA však sdílejí, zvláště pokud přijde řeč na hmotnost. V tomto směru jsme zaznamenali řadu vašich negativních komentářů k novince, která bez řidiče váží 1 495 kg. To jistě není málo, zvláště ve světle mohutnějšího BMW M4. Nicméně je třeba si uvědomit, že oba vozy jsou si docela blízké - oba mají šestiválce či zadní diferenciál. Dělí je tak pouze 20 cm délky, do čehož mluví i odlišné nárazníky. Mezi nápravami je totiž rozdíl již jen 12centimetrový.
Tuto záležitost ale již nechme spát a pojďme se podívat na ono srovnání s 1 M Coupe, přičemž logicky začneme na přídí. Asi nepřekvapí, že zde přidělíme body rovnou novince, která díky užším světlometům a spletitému čelnímu nárazníku vypadá mnohem širší a mohutnější. Obdobně jsme samozřejmě v roce 2011 mohli mluvit také o 1M Coupe, nicméně designový jazyk automobilky je od té doby agresivnější.
Při pohledu bočním tu máme plichtu, kdy ručičky vah se přiklánějí spíše k předchozímu modelu, a to hlavně díky klasickému designu litých kol. Dvojité paprsky novinky v tomto ohledu neumocňují ostatní tvary takovou měrou. Nicméně neexistuje snadnější řešení než oslovit některého výrobce, aby ze svého skladu vytáhnul obdobně stylizované ráfky. Ty navíc klidně mohou být i kované.
V případě zadních partií lze zmínit prakticky totéž, co o těch předních. Nový designový jazyk značky zkrátka dokáže lépe pracovat s jednotlivými prvky, výsledkem čehož jsou vozy, které vypadají širší, než ve skutečnosti jsou. Takový design světlometů, výdechy v zadním nárazníku či dvojice koncovek na každé straně jsou však již prakticky shodné, rozdíly najdeme víceméně jen v grafice lamp.
Prozatím se tedy zdá, že ručičky vah jsou spíše na straně nováčka, i když ten se nemůže pochlubit tak výraznou odtrhovou hranou zavazadlového prostoru jako 1M Coupe. Jakmile však nastoupíme do interiéru, bude to dle nás spíše M2, ze kterého nebudete chtít vystoupit. Původní model totiž náhle vypadá až příliš fádně a nevýrazně. Novinka se snaží tvářit atraktivněji.
Vizuální srovnání tedy touto optikou vyhrává BMW M2 Coupe, ale jak jsme uvedli již na počátku, je to, jako kdybychom měli zvolit, které dítě máme raději. A pochopitelně, každý z vás to může vidět jinak. My jsme zvědavi, jak budou oba vozy vypadat bok po boku v reálu, pak by ono rozsouzení mohlo být jednodušší. A nebo naopak ještě komplikovanější...
Nové BMW M2 Coupe vypadá i díky interiéru lépe než předchozí 1M Coupe
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22