BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou

Mnichovská značka po loňském zisku koruny mezi prémiovými automobilkami ztrácí v Americe i Evropě. Ian Robertson nyní říká, že ho to netrápí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou

11.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská značka po loňském zisku koruny mezi prémiovými automobilkami ztrácí v Americe i Evropě. Ian Robertson nyní říká, že ho to netrápí.

Je tomu pár hodin, co jsme zmínili trable automobilky BMW v zámoří. Mnichovská značka v závěru loňského roku výrazným způsobem zatlačila na dealery, aby znovu získala korunu mezi prémiovými automobilkami. V důsledku tohoto rozhodnutí mají prodejci nadměrné zásoby zejména sedanů a kupátek, která nyní nemají komu prodat a která ztrácejí každým dnem na hodnotě. Samotné BMW navíc kvůli tomu prohrává svůj letošní boj s konkurencí.

Ve světle výše zmíněného působí docela úsměvně slova šéfa prodejního a marketingového oddělení Iana Robertsona. Ten nově uvedl, že pro BMW je mnohem podstatnější zisk než nějaká honba za titulem krále prémiových automobilek. „Zisk byl vždy bodem, za kterým jsme se ubírali, a naše konzistence na tomto poli je toho důkazem,“ říká Robertson. To vážně nezní příliš uvěřitelně, uvážíme-li, jak moc velké úsilí BMW v posledních letech vyvíjí, aby jeho prodejní čísla byla co nejvyšší - cenovou politikou počínaje a tlakem na dealery konče.

Jistě, na takovém postupu není nic špatného, BMW by se ale nemělo nyní tvářit, že o dobrá prodejní čísla vlastně neusiluje. Zvláště ne v době, kdy se mu příliš nedaří - potíže nemá jen v USA, v Evropě je také za Audi a v celosvětovém měřítku ztrácí stále více na Mercedes, který letos roste 20procentním tempem.

Možná i proto Robertson naznačil, že v Mnichově není vše v pořádku. Dle něj je zde totiž „vždy rovnováha mezi ziskem, prodanými kusy a hodnotou vozů. Pokud mám ale být upřímný, pak nejsme na 100 procent tam, kde bychom chtěli být.“ Důvodem je dle něj řada rozhodnutí, které automobilka učinila, tím ovšem není myšleno zmiňované předzásobení dealerů. A honbu za vysokými prodejními čísly neodsuzuje zcela.

„Přitažlivost velkých objemů spočívá v tom, že mohou znásobit vaše úspory (nákladů - pozn. red.) - pokud jich dosahujete, můžete jinými cestami přijít k zisku. Zároveň jej ale také riskujete. Máme proto tým lidí, který celou situaci monitoruje, jenže to není snadná rovnice. Zisk ale musí vždy stát za každým naším rozhodnutím,“ dodává Robertson.

„Prémiové značky mají tu výhodu, že po nich zákazníci touží. Nejsem v pozici, abych mluvil i za konkurenci, ale jsem šťasten, kde se pohybují předpovědi hodnoty našich vozů a nakolik mohou nadměrné prodeje vyvážit v dlouhodobém důsledku mnohé efekty.“

Jsme zvědavi, jakých výsledků značka dosáhne ke konci roku. Dle analytiků v úvodu zmiňované následky přezásobenosti amerických dealerů budou vymazány až po prvním pololetí. BMW tedy bude mít šest měsíců na to, aby zvrátilo stávající vývoj. Jak se mu to povede, ukáže právě jen čas.


BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou - 1 - BMW Ian Robertson 01BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou - 2 - BMW Ian Robertson 02BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou - 3 - BMW Ian Robertson 03
Pro BMW náhle již nejsou důležité registrace, nýbrž zisk. Tedy alespoň dle šéfa marketingu a prodejů Iana Robertsona

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.