BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel

Nová trojka za svůj design velké nadšení u publika nesklidila a divoce tvarovaná příď na tom má svůj podíl. Proč jsou ve světlech ty zvláštní výstupky?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel

11.12.2018 | Mirek Mazal

BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová trojka za svůj design velké nadšení u publika nesklidila a divoce tvarovaná příď na tom má svůj podíl. Proč jsou ve světlech ty zvláštní výstupky?

Automobilový svět 2. října letošního roku na chvíli utichl a překvapeně zůstal zírat na první fotografie sedmé generace BMW řady 3. Nebyl to však úžas, pro který mnozí ztratili řeč. Vzhled nové trojky je kontroverzní a vyvolává řadu otázek. Proč má kufr jako od Lexusu? Proč jsou na náraznících ty divné věci jakoby odkoukané od Volva? Nebo proč mají přední světla ten divný zářez uprostřed?

V první chvíli se k tomu BMW nevyjadřovalo, až při prvních novinářských jízdách v Portugalsku došlo na komentáře. Přítomným byla ukázána prezentace, která pozadí vývoje vzhledu nového stylu BMW řady 3 vysvětluje. A byť zadní partie nebo nárazníky vynechala, zvláštní ztvárnění prostoru v oblasti předních světel její pozornosti neuniklo.

Podle automobilky jde o odkaz na dnes už legendární trojku generace E46. BMW moc dobře ví, že tato generace byla, je a zřejmě navždy bude platit za jeden z nejlepších sportovních sedanů všech dob, jehož úspěch už v Mnichově zřejmě nenapodobí. Ne proto, že by neuměli, ale spíše proto, že nemohou - dnešní BMW je jiné a své mnohem masověji zaměřené vozy prodávané za nižší ceny si jednoduše nemůže dovolit vyšponovat kvalitativně až do takových extrémů.

Trojka E46 ale neproslula jen svou technikou či kvalitou, ale i designem. Právě ten chce její nejnovější nástupce evokovat díky vertikální linie táhnoucí se od spodní mřížky sání až k světlometům. Prolis vystupující od nejvyšší hrany předního nárazníku vzhůru doprostřed světel má vyvolat vzpomínky na podobný prvek generace E46, který tak trochu dělil přední lampy na dvě části, jak tomu bylo u BMW dříve.

Určitá spojitost tu skutečně vidět je. Pokud ale nikoho nenapadla dříve, než nám ji BMW samo předhodilo, zjevně nezafungovala tak, jak si automobilka přála. Ani odvolání na jednu z nejlepších generací trojkové řady tedy vlnu kritiky nejspíše nezastaví, pokud ale bude vůz fungovat podobně dobře i jízdně, mnozí jistě na jeho vzhled rychle zapomenou. Nejpozději za pár měsíců budeme chytřejší.


BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 1 - BMW 3 G20 proc ma tak zvlastni prid 01BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 2 - BMW 3 G20 proc ma tak zvlastni prid 02
BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 3 - BMW 3 G20 2019 oficialni sada 39BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 4 - BMW 3 G20 proc ma tak zvlastni prid 03
BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 5 - BMW 3 G20 2019 oficialni sada 63BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 6 - BMW 3 G20 proc ma tak zvlastni prid 05
Nové BMW řady 3 generace G20 není vzhledově nejpovedenější výtvor designérů z Mnichova. Najde se na ně řada zvláštních prvků, které zdánlivě nedávají smysl, v případě zářezů v předních světlometech jde ale o odkaz na dodnes opěvovanou trojku generace E46

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.