Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem
22.7.2019 | Petr Prokopec
Němci mohli vytáhnout tisíc relevantních argumentů, kterým by změnu koncepce u řady 1 obhájili, oni ale tvrdí ten největší nesmysl.
Třetí generaci BMW řady 1 fanoušci značky s velkým nadšením nepřivítali. Mnichovská automobilka se rozhodla pro razantní rošádu v rámci koncepce a nahradila pohon zadních kol pohonem předních, k tomu přidala i eliminaci šestiválcových motorů. Tím vyrazila přímo proti svým tradicím a ze zcela ojedinělé nabídky na trhu udělalo tuctovou. Mluvčí pro řadu 1 Florian Moser se nyní snaží potenciální klientelu uklidnit, činí tak ale tím nejhloupějším možným způsobem.
„Zatímco před 15 lety jste jasně rozpoznali, zda řídíte vůz s pohonem přední či zadní nápravy, dnes skoro neexistuje způsob, jak byste to zjistili. Před 15 lety byl rozdíl jednoznačný, ale časy se od té doby změnily,“ uvedl Moser a hořce nás rozesmál. Za posledních 15 let se v automobilovém světě změnilo mnohé, určitě to ale nejsou dramatické rozdíly mezi vnímáním různých koncepcí aut.
Mluvčí přitom mohl vytáhnout tisíc a jeden argument, pro který automobilka ke změně koncepce přistoupila. Koncepce „vše vpředu” je výrobně levnější, ponechává více prostoru pro cestující, řidičům může být i příjemnější, protože je méně záludná a třeba v zimě má menší potíže s přenosem výkonu na povrch zemský. To všechno je pravda, rozdíl v projevu auta s poháněnou přední a zadní nápravou je ale v momentě, kdy od něj něco chcete, dramaticky odlišný. Už to, zda přenos výkonu zatěžuje a nebo nezatěžuje kola při zatáčení, zásadně mění pocity řidiče z ovládání vozu, nemluvě o změnách v rozložení hmotnosti či tendenci vozu k nedotáčivosti či přetáčivosti. To vše nyní BMW považuje za „skoro nic”.
Mluvčí automobilky dále uvedl, že „díky přepřáhnutí na poháněnou přední nápravu jsme mohli udělat velký krok kupředu v kompaktním segmentu, kde musíme tvrdě bojovat o každý centimetr“. V tomto směru už nepřehání, změnou koncepce BMW získalo o 33 milimetrů prostoru navíc pro nohy zadních pasažérů, zatímco onen zavazadlový prostor dokáže nově pobrat 380 litrů, tedy o dvacet více než dosud. Celková délka řady 1 přitom o 20 mm klesla, což bude znát při parkování. Šířka pro změnu narostla o 33 mm. Příchod nové architektury UKL2 se pak ještě pozitivně podepsal na hmotnosti, jež klesla o 30 kilogramů.
To ale nejsou zase tak velké změny vedle toho, o co vůz přišel, i technici automobilky ale změnu pochopitelně hájí. Manažer pohonných jednotek pro řadu 1 Christian Bock říká, že proměna jedničky ze zadokolky na předokolku pro něj byl „jeden z nejzajímavějších a nejnáročnějších úkolů v mém pracovním životě. Musel jsem zajistit, aby pohonné ústrojí bylo lepší než u předchůdce, který disponoval opravdu velmi dobrou technikou, a myslím, že se nám to povedlo,“ uvádí sebevědomě Bock. První srovnání staré a nové jedničky ovšem naznačilo opak.
Až čas ukáže, jak si třetí generace řady 1 povede u zákazníků. Valné většině z nich je patrně jedno, jaká kola jsou u auta poháněna, moc si ale nedovedeme představit, že by vůz dále oslovoval nadšené řidiče, kteří si vůz vybírali právě kvůli jeho na trhu unikátní koncepci. Nyní se BMW přidává k davu, ve kterém se bude prosazovat o hodně složitěji. Už jeho dřívější pokusy s předním pohonem ukázaly, že konkurenti s dekádami zkušeností umí předokolky o něco lépe.
BMW řady 1 přepřáhlo na přední pohon, podle mluvčího značky to ale nejde poznat
Zdroj: Which Car
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch