Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze

Jsou si svou podstatou a nakonec i svými technickými parametry velmi blízká, a tak by leckdo mohl čekat vyrovnaný souboj. Nakonec se ale znovu ukázalo, že M5 v provedení CS hraje i vedle M5 CP a M8 CP svou vlastní ligu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze

27.1.2022 | Petr Miler

Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze

/

Foto: BMW

Jsou si svou podstatou a nakonec i svými technickými parametry velmi blízká, a tak by leckdo mohl čekat vyrovnaný souboj. Nakonec se ale znovu ukázalo, že M5 v provedení CS hraje i vedle M5 CP a M8 CP svou vlastní ligu.


Jde velmi pravděpodobně o vrcholy evoluce svého druhu, které nikdy nebudou překonány. Tak, jako se dnes podobným způsobem můžeme dívat do minulosti na BMW M3 E92 coby poslední štaci M3 s točivými, atmosféricky plněnými motory, které posílají svůj výkon přes manuální převodovku na zadní kola, můžeme se dnes dívat na M5 a odvozenou M8 jako na nejspíše poslední štaci ryze spalovacích motorů v takto výkonných BMW.

Někoho možná bude dráždit slovo „odvozená” v předchozí větě popisující M8 či osmičkovou řadu jako takovou, je to ale celkem přesné vyjádření reality. Ačkoli se tento model tváří jako samostatný typ kdesi na vrcholu potravního řetězce, jde o derivát pětkového sedanu, což nakonec nejlépe ukazuje srovnání modelu M5 Competition, M5 CS a M8 Competition z dílny Mata Watsona z Carwow.

Auta mají prakticky úplně stejné technické parametry - všechna pohání motor 4,4 V8 biturbo posílající výkon primárně na všechna kola přes osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Rozdíly v parametrech jsou skutečně drobné, když všechny tyto stroje pracují s točivým momentem 750 Nm, výkon je v případě M5 a M8 CP 625 koní, verze CS má 635 koní. Proslula také svým odlehčením, ovšem nakonec jde o 70 kg vedle M5 (1 825 vs. 1 895 kg) a ani noblesněji působící M8 není s 1 980 kg (jakkoli je to vysoká hmotnost sama o sobě) zase o tolik těžší.

Výsledkem by tedy mělo být velmi vyrovnané klání, ale není. Postupem času jsme stále více přesvědčeni, že CS dostalo více koní a méně kilo, než automobilka tvrdí, nebo zbylá vylepšení (výkonu může být relativně více ve středních otáčkách, své mohou udělat hrátky s převodovkou, přenosem výkonu...) hrají větší roli, než jsme ochotni připustit. Na každý pád CS nepatrně slabší M5 Competition dynamicky naprosto likviduje při startu z místa i po letmém startu. A lepší je také na brzdách.

M8 si vede o něco lépe, ač by neměla. Je ale možné, že auto dodané soukromým majitelem není úplně sériové. Vlastník a zjevně velký fanda BMW si potrpí na řadu viditelných dodatečných (byť továrních) úprav a nelze vyloučit, že nezůstal jen u nich. Ani tak ale jeho vůz na M5 CS nestačil, pokud s ním Mat neulil start, řidič CS netrefil letícího ptáka nebo cokoli podobného. Odlehčené provedení M5 zkrátka vyhrálo, co mohlo.

Podívejte se na to sami a pokud po něčem takovém toužíte (a můžete si to dovolit), neváhejte. M5 je už zaručeně tou poslední čistě spalovací a verze CS je evidentně perla v její nabídce. M8 (zde jako čtyřdvéřové Gran Coupe) pak nejspíše se současnou generací skončí zcela.


Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 1 - BMW M5 Competition 2021 nove foto 01Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 2 - BMW M5 Competition 2021 nove foto 02Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 3 - BMW M5 Competition 2021 nove foto 03
BMW M5 Competition... Foto: BMW

Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 4 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 02Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 5 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 04Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 6 - BMW M5 CS 2021 prvni sada 31
...by nemělo být o mnoho pomalejší než M5 CS, ale je a o dost. Foto: BMW

Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 7 - BMW 8 propadak 2021 01Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 8 - BMW 8 propadak 2021 02Bratrovražedné srovnání dynamiky tří nejvýkonnějších BMW divize M má naprosto jasného vítěze - 9 - BMW 8 propadak 2021 03
O něco těžší M5 Competiton (zde jako kupé) CS sekunduje, ale též mu nestačí. Foto: BMW

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.