Brit si podomácku vyrobil volant ve stylu Tesly a dal ho do Mercedesu, pak s ním zkusil jezdit

Kdyby Tesla měla upravený poloměr řízení, aby po volantu nebylo nutné přehmatávat, problém to nutně nemusí být, s několika otáčkami mezi doraz ale takové řešení nedává smysl. Nedává ho v Tesle a nedává ho ani v Mercedesu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Brit si podomácku vyrobil volant ve stylu Tesly a dal ho do Mercedesu, pak s ním zkusil jezdit

20.12.2021 | Petr Prokopec

Brit si podomácku vyrobil volant ve stylu Tesly a dal ho do Mercedesu, pak s ním zkusil jezdit

/

Foto: Tesla

Kdyby Tesla měla upravený poloměr řízení, aby po volantu nebylo nutné přehmatávat, problém to nutně nemusí být, s několika otáčkami mezi doraz ale takové řešení nedává smysl. Nedává ho v Tesle a nedává ho ani v Mercedesu.


O prapodivném volantu facelitované Tesly Model S bylo sepsáno podobné množství článků jako o působivé dynamice tohoto vozu. Není to až tak překvapivé, neboť odstranění horní části věnce přineslo jen pramálo pozitiv. Hovořit lze pouze o lepším výhledu na přístrojový štít, tím ale faktické klady skutečně končí. Dále začínají jen negativa, o nichž se rozhodl na vlastní kůži přesvědčit Mat Watson. A to docela komickým způsobem - podobně střižený volant si sám vyrobil z „kormidla” staršího Mercedesu S320 a osadil jím právě tento vůz.

Třícípá hvězda u své někdejší vlajkové lodi pochopitelně neexperimentovala, místo toho jí dodala klasický kulatý volant. Právě ten se Mat rozhodl upravit, přičemž nejprve dal prostor zábavě, než došlo na skutečné seříznutí horní části věnce. S takto upraveným vozem pak absolvoval hned několik úkolů, z nichž tím prvním bylo parkování. Respektive vyjetí z řady zaparkovaných, což je činnost, při které jednoduše potřebujete s volantem „ručkovat“, zvláště pokud mezera mezi vozy před a za vámi jsou příliš malé.

Ještě náročnější se nicméně ukázala být jízda po technickém okruhu, kde Mat rozhodně neexceloval. V tomto bodě je třeba dodat, že Američané tolik problémů při těchto disciplínách nezažijí, neboť centra tamních měst nejsou tak stísněná. V případě starého kontinentu tomu ale jistě bude jinak. Pozoruhodné je, že evropská legislativa sice definuje nejrůznější parametry řízení, tvar volantu ale nikterak neupravuje, a tak Tesla může Yoke navzdory jeho nesmyslnosti na starém kontinentu může bez obav nabízet. Nikoho zjevně nenapadlo, že by nějakou automobilku napadlo udělat volant jiný než více či méně kulatý.

Vraťme se ale zpět k Matovi, který po zmíněných disciplínách přistoupil ke slalomu a k driftování. Jak asi tušíte, ani v těchto případech se volant bez horní části neosvědčil, místo toho se na něj snesla další sprška kritiky. Dá se však předpokládat, že fanouškům značky něco takového nevadí. A jak se navíc začíná ukazovat, podobný nesmysl si začínají montovat do svých aut i zákazníci jiných značek.

Na facebookové stránce Auditography, která je zaměřena na vozy značky Audi, se totiž objevil upravený exemplář RS5. Ten zdobí jak purpurová barva, tak 20palcová kola HRE a především bodykit australské firmy Karbel. Co však přitahuje pozornost nejvíce, to je právě volant bez horní části věnce. Skrze něj má totiž řidič ovládat 450 koní a 600 Nm točivého momentu, což se s ohledem na Matovu jízdu nezdá být dobrý nápad.

Pokud si uvědomíme, kterak politici tlačí pomalu na každý aspekt nových aut, aby vozy byly co nejbezpečnější, pak je vskutku fascinující, že tak absurdní a v mnoha situacích nebezpečné pojetí volantu může projít. Tím nebrojíme proti Tesle, ovšem absence horní části patří opravdu jen do závodních aut, které mají velmi ostrý poloměr žení a po volantu nemusíte přehmatávat. U běžných aut, u nichž od dorazu k dorazu musíte volantem hned několikrát otočit, se jedná o nebezpečnou záležitost.


Brit si podomácku vyrobil volant ve stylu Tesly a dal ho do Mercedesu, pak s ním zkusil jezdit - 1 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 02Brit si podomácku vyrobil volant ve stylu Tesly a dal ho do Mercedesu, pak s ním zkusil jezdit - 2 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 10
Volant bez horní část věnce by měl být určen jen závodním vozům a adekvátním řízením. V Tesle Model S je to nesmysl a v Mercedesu S nefunguje lépe, jak můžete vidět níže. Ilustrační foto: Tesla

Zdroj: Carwow@YouTube, Auditography@Facebook

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.