Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bývalá největší automobilka světa zjevně neskousává porážku od menšího Fiatu
19.4.2019 | Petr Prokopec
Smířit se s porážkou bývá těžké, zvlášť když jste bývali na špici a teď míříte dolů. Přesně v této situaci se ocitl koncern General Motors - kdysi bouchal šampaňské, teď bouchá pěstí do stolu.
Na severoamerickém trhu s auty jsou karty rozdány poměrně jasně. Absolutní jedničkou prodejů je Ford F-150 resp. celé řady F, za který se řadí Chevrolet Silverado a Ram 1500. Tuto hierarchii ovšem loni začal narušovat poslední zmíněný, jehož prodeje po několik měsíců narostly dokonce tak vysoko, že na Silverado zůstalo třetí místo. Na sklonku roku ovšem již vše bylo v pořádku. První tři letošní měsíce se však odvíjejí dle zcela jiného scénáře a koncern General Motors z toho rozhodně radost nemá.
Abychom mohli pokračovat, nejprve vše upřesníme za pomoci suchých čísel. Ford prodal za první letošní kvartál 214 611 pick-upů řady F, zatímco na Ram připadá 120 026 registrací a na Silverado 114 313. Pozice modrého oválu je tedy dále naprosto neohrožena, rozdíl mezi jeho soupeři pak není natolik razantní, aby se ve zbytku roku nemohl změnit ve prospěch GM. Nicméně kdysi největší automobilka světa nejspíše neskousla, že ji de facto porazil maličký Fiat, vládce koncernu FCA, a to v její domovině.
„Vítězství pick-upu Ramu v prodejích nad Silveradem lze přirovnat k dutému čokoládovému velikonočnímu zajíčkovi, protože FCA se nezastavilo před ničím, jen aby tuto válku vyhrálo,“ uvedl k věci mluvčí GM Jim Cain. Na mysli měl hned několik kroků, které Ram kvůli lepším prodejům udělal. Značka například motivuje dealery, aby do svých flotil pro převážení aut zařadili verzi Classic, za což jim vyplácí bonus 8 500 USD (cca 193 tisíc korun). Tyto vozy se počítají jako prodané, po pár měsících je navíc dealeři díky bonusu mohou stále se ziskem prodat jako ojetiny.
Kromě toho FCA zavedlo velké slevy. Např. v Texasu mohou dosáhnout snížení ceny až o 18 tisíc dolarů (408 840 Kč). Takto vysoké slevy jsou ovšem poskytovány pouze na zmiňovanou verzi Classic, což je předchozí varianta, která je vyráběna i prodávána po boku modernizovaného modelu. Její vývoj tedy nejspíše je již dávno zaplacen, Ram si tak zřejmě může dovolit nabízet i skutečně velké slevy a ještě zůstat v zisku. Je pak sice pravdou, že se slevou prodává také novinku, ovšem to se již bavíme o nižších sumách.
Stále však nejsme u konce, GM kritizuje rovněž taktiku FCA, jež vyrukovalo s krátkodobými leasingovými smlouvami v oblasti Detroitu, tedy v sídelním městě GM. Jenže ani tohle, ani tlačení pick-upu dealerů asi nemělo klíčový vliv. Prodejci do svých flotil odebrali pouze 1,4 procenta veškerých prodejů, i bez těchto zhruba dvou tisíc aut by tedy GM prohrálo.
Veškerý nářek někdejší světové jedničky je tedy nejspíše dán tím, že prostě neumí přijmout porážku, nakonec i GM používá slev a dalších prostředků, aby Silverada prodal co nejvíce. Pravda, americký moloch si nemůže dovolit takové slevy, jaké FCA dává na variantu Classic, cesta k řešení se mu ale otevírá. Silverado se za pár měsíců dočká modernizace a nikdo nebrání Chevroletu, aby v nabídce zůstala i stará verze...
Po prvních třech měsících se Ram 1500 dostal nad Chevrolet Silverado, a to zejména díky verzi Classic
To ovšem koncern GM neskousl a konkurenci kritizuje, jak jen se dá. Přitom zapomíná, že výrazná slevová politika byla dříve hlavně jeho parketou
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva