Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bývalý šampion F1 ukázal své nové auto, vedle jeho rychlosti blednou i ef-jedničky
29.8.2020 | Petr Prokopec
Mistr světa z roku 2016 po svém odchodu z Formule 1 kupuje jedno nové auto za druhým a letos s tím očividně neholá přestat. Oznámil, že bude jedním ze 150 vlastníků C_Two.
Nico Rosberg se narodil pouhé čtyři dny poté, co jeho otec jako světový šampion Formule 1 vyhrál Velkou cenu Detroitu. Zdálo se tak být od začátku jasné, jakým směrem se vyvine jeho budoucnost. Již v šesti letech tak Nico začal závodit v motokárách, aby o deset let později zvítězil v šampionátu Formula BMW ADAC. Následně se přesunul do Formule 3, poté do F2 a v roce 2006 konečně také do F1. Tu opustil o deset let později, pouhý týden poté, co vyhrál titul mistra světa.
Z výše zmíněného je patrné, že Nico vyrostl ve světě motorů a čtyř kol a ani s odchodem z Formule 1 na auta nezanevřel. Rosberg podle svých slov šampionát opustil hlavně proto, aby se mohl věnovat své rodině a zjevně také nákupům různých aut. Nevyhýbá se přitom ani těm s elektrickým pohonem. Ostatně od roku 2018 je i spolumajitelem seriálu Formule E a odstartoval také Greentech Festival zaměřený právě na zelené technologie.
Ve světle všech těchto skutečností až tak nepřekvapí, jaký nový vůz si Nico vybral - Rosberg oznámil, že se stane jedním ze 150 majitelů chystaného Rimacu C_Two. Tedy elektrického hypersportu, který se pochlubí čtyřmi motory integrovanými do nábojů kol a celkovým výkonem 1 914 koní. Kromě toho nabídne i 2 300 Nm točivého momentu, načež zrychlí z klidu na stovku za 1,85 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 412 km/h.
To jsou bláznivá čísla i na Rosberga, který odhalil, že jeho někdejší služební vůz, tedy monopost F1, zvládal akcelerovat na stovku o 0,75 sekundy později. Jeho maximum navíc končilo o nějakých 60 kilometrů v hodině níže. Nico tak znovu bude moci ukazovat záda svému největšímu rivalovi Lewisi Hamiltonovi, který si sice (stejně jako Rosberg) pořídil Mercedes-AMG One inspirovaný světem F1, ovšem ke sprintu na stovku bude potřebovat 2,2 sekundy a jeho rozlet skončí ve 350 km/h.
Zároveň je možné, že Nico převezme Rimac dříve než Mercedes, neboť C_Two má dorazit v produkčním hávu v příštím roce. S tímtéž datem se sice počítá také u třícípé hvězdy, ovšem ta má už nějaký čas problémy s vývojem. Oproti tomu Rimac míří stále výše, neboť Porsche navýšilo podíl v této značce z deseti na 15,5 procenta. Kromě toho do chorvatské automobilky investovalo také Hyundai, a to nemalých 80 mil. Eur (cca 2,1 mld. Kč).
Mimo to Rimac nezahálel ani v době koronaviru a přetáhl na svou stranu Chrise Porritta, bývalého hlavního technika Astonu Martin, někdejšího viceprezidenta Tesly pro technický vývoj a ex-šéfa speciálních projektů u Applu. Tedy jednoho z nejpovolanějších lidí ve svém oboru. Lze tedy pomalu jistě počítat s tím, že C_Two nastaví nová měřítka ve světě supersportů.
„Pro nás je ctí, že se Nico stal součástí rodiny Rimacu. Je to úžasný pocit, že si jeden z našich vozů koupil jeden z nejlepších jezdců na světě,“ uvedl k celé věci Mate Rimac, šéf chorvatské automobilky a naznačil možné Rosbergovo zapojení do vývoje. Na další jsme tedy zvědavi, i podle Nica máme očekávat sérií videí mapujících individualizaci či testování.
Nico Rosberg si pořídil nový elektrický hypersport Rimac C_Two, který akceleruje na stovku dokonce rychleji než Formule 1. Foto: Nico Rosberg@YouTube
Zdroj: Nico Rosberg@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 56 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva