Bývalý Stig při ostré jízdě s Bugatti vyděsil i muže, který 12 let držel světový rychlostní rekord

A zdá se, že schopnosti vozu dokážou děsit i samotného Stiga. Tak či onak jde o pozoruhodnou jízdu s pozoruhodným autem, které jede „jen” 440 km/h pouze kvůli elektronickému omezovači rychlosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bývalý Stig při ostré jízdě s Bugatti vyděsil i muže, který 12 let držel světový rychlostní rekord

27.10.2021 | Petr Miler

Bývalý Stig při ostré jízdě s Bugatti vyděsil i muže, který 12 let držel světový rychlostní rekord

/

Foto: Bugatti

A zdá se, že schopnosti vozu dokážou děsit i samotného Stiga. Tak či onak jde o pozoruhodnou jízdu s pozoruhodným autem, které jede „jen” 440 km/h pouze kvůli elektronickému omezovači rychlosti.

Bugatti na začátku letošního června odhalilo nový Chiron Super Sport. Na rozdíl od předchůdce podobného jména, který se v roce 2010 postaral o zápis do historie, když jako první vůz se silniční homologací pokořil rychlost 430 km/h, tu ale už není proto, aby lámal rekordy. Nebo alespoň ne ty rychlostní.

Jakkoli to může znít komicky, automobilka vůz osadila omezovačem na 440 km/h, aby se prý mohla soustředit na optimalizaci projevu vozu v „běžnějších rychlostech” a nemusela vše podřídit schopnosti uhánět třeba 490 km/h. Na tohle byl připraven Chiron Super Sport 300+, který v souladu se svým jménem dokáže pokořit metu 300 mph, tedy asi 483 km/h. To ale neznamená, že by „standardní” Super Sport nebyl zatraceně rychlým autem.

Je, a to i díky naladění motoru 8,0 W16 se čtyřmi turby na 1 600 koní výkonu a 1 600 Nm točivého momentu. Vůz tak vystřelí z 0 na 200 km/h za 5,8 sekundy, na 300 km/h za 12,1 sekundy a na 400 km/h za 25,6 sekundy. To je až absurdní, však si někdy zkuste, na jakou rychlost se rozjede za 12 sekund váš vůz. Pokud to bude více než 140 až 160 km/h, máte už něco dost schopného. Chiron Super Sport je ale v tu chvíli na třístovce, ještě na přelomu 80. a 90. let bájné metě, kterou překonávala hrstka nejlepších a nejdražších aut planety.

Papír ale snese leccos, jak tento stroj působí ve skutečnosti? Leccos napoví přiložené video Drive Tribe, na kterém vůz osedlal bývalý Stig z Top Gearu, Ben Collins, který na projížďku nevzdal nikoho menšího než Andyho Wallace. Legendární testovací pilot je tím mužem, který zmíněný Super Sport 300+ reálně dostal na oněch 300+ a možná ještě významněji řídil McLaren F1, když stanovil po 12 let nepřekonaný rychlostní rekord silničních aut. A reakce obou ikon automobilového světa jsou velmi výmluvné.

Stig bere Chiron u úst, i z něj je ale cítit respekt před 1600koňovým monstrem, když hovoří o nutnosti zacházet s vozem jemně. Není to ale nic vedle toho, jak na jízdu reaguje Wallace. Už ze zmíněného je jasné, že rychle párkrát je, ale jedna věc je řídit a druhá „být řízen”. Andy W. se tak zjevně necítí na sedadle spolujezdce úplně komfortně a závěrem „děkuje” Collinsovi, že z něj jízdou skoro vytřásl duši. I kdyby přeháněl, je to docela zábavné, podívejte se na to sami...


Bývalý Stig při ostré jízdě s Bugatti vyděsil i muže, který 12 let držel světový rychlostní rekord - 1 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 21Bývalý Stig při ostré jízdě s Bugatti vyděsil i muže, který 12 let držel světový rychlostní rekord - 2 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 22Bývalý Stig při ostré jízdě s Bugatti vyděsil i muže, který 12 let držel světový rychlostní rekord - 3 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 24Bývalý Stig při ostré jízdě s Bugatti vyděsil i muže, který 12 let držel světový rychlostní rekord - 4 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 17Bývalý Stig při ostré jízdě s Bugatti vyděsil i muže, který 12 let držel světový rychlostní rekord - 5 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 26
Nový Chiron Super Sport je pekelně rychlé auto, zvlášť pokud je řízeno někým opravdu zdatným. Bývalý Stig takovým člověkem určitě je a vyděsit dokáže i neméně zdatného spolujezdce, i to je patrné z videa níže. Foto: Bugatti

Zdroj: Drive Tribe@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.