Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty

Ferrari jsou nezřídka auta, která si cenu drží velmi slušně a majitele tak ani dlouholeté vlastnictví nestojí tolik. Výjimky ale existují a toto je jedna z nich, dokonce koupená v ČR.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty

23.8.2020 | Mirek Mazal

Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty

/

Foto: Auto Point

Ferrari jsou nezřídka auta, která si cenu drží velmi slušně a majitele tak ani dlouholeté vlastnictví nestojí tolik. Výjimky ale existují a toto je jedna z nich, dokonce koupená v ČR.

Ferrari se svého času nechalo slyšet, že náklady na provozování jeho aut nejsou vyšší než u Dacie. Zní to jako nesmysl a výsměch obyčejným lidem, jenže ona to snadno může být pravda. Běžný servis na spoustu let dopředu je dnes součástí základní ceny a spousta modelů Ferrari je ceněna natolik, že postupem času příliš neztrácí na hodnotě, nebo na ni dokonce roste.

Zatímco tedy třeba při koupi Škoda Octavia za 600 tisíc můžete být po 4 letech rádi za to, že vás vlastnictví stálo 300 tisíc korun, třeba takové Ferrari 812tdf se za stejnou dobu mohlo stát o miliony dražším, tak to zkrátka je. Jistě, má to háček v tom, že takový model není snadné koupit, i když na něj máte peníze, natož když si berete Octavii na leasing, ale co už, i obyčejnější Ferrari umí cenu držet docela slušně. Pak jsou tu ale taková, která ji nedrží vůbec. A když si je necháte déle než pár roků, poznáte, co to jsou náklady na vlastnictví vozu.

Důkazem výše řečeného může být úplně poslední Ferrari s vyklápěcími světlomety. Pod označením 456 od roku 1992 vyrábělo dlouhých 11 let. Předchůdce modelu 612 Scaglietti dostal konečnou podobu od designerů ze studia Pininfarina, kde si svoji představu do sériové výroby prosadil návrhář Lorenzo Ramciotti. Dvoudveřové GT s uspořádáním 2+2 mělo vepředu uložený motor a v době vývoje nebylo rychlejšího řadového modelu s koněm ve znaku.

Nedostižné tempo zajišťoval Motor roku 2000 a 2001. Ocenění získal 5,5litrový atmosférický dvanáctiválec odvozený od šestiválcového agregátu Dina. Modernější V12 měl výkon až 325 kW (442 koní) v 6 250 ot./min a nejvyšší točivý moment 550 Nm posazený do 4 500 ot./min. Maximální rychlost začínala trojkou a zrychlení na stovku bylo otázkou 5,2 sekundy. Číselné označení názvu vozidla vycházelo z objemu 456 m3 každého válce.

Celkem v Maranellu vyrobili 3 289 těchto aut s mrkacími reflektory a jeden z nich doputoval až do Prahy, což je samo o sobě neobvyklé - na začátku století se tu prodávala jen hrstka vozů této značky. Červené kupé sjelo z pásu v roce 2003 a od května téhož roku si jej první majitel nechal až dodnes. Najel s ním ale pouze 16 553 svátečních kilometrů - exteriér podle toho vypadá a interiér snad ani nestihl přijít o specifickou vůni novoty. Příkladně uklizená kabina kombinuje krémové čalounění s černými částmi a hliníkovými doplňky. Kovová řadící páka s vyleštěnou hlavicí patří automatu, což je škoda, protože 456 se dělalo i s manuálem a nádhernou kulisou řazení.

Nedostatek pro nadšence do řízení je ale také jedním z důvodů, proč tohle auto není na trhu ojetin vyhledávané ani v tak výjimečném stavu se skoro dokonalou historií - v průměru 1 000 km ujetý za rok značí velmi decentní využití. Současná cena 2 399 000 Kč (dokonce s možností odpočtu DPH) se nemusí zdát malá, ale podívejme se na věc jinak.

Ferrari 456 s automatem stálo na sklonku výroby 199 250 Eur, tehdejším kursem 6,35 milionu Kč. Pochybujeme, že auto má základní výbavu, takže bylo velmi pravděpodobně ještě dražší. Ale i kdyby ne, za dobu své existence pozbylo na ceně minimálně 3,95 milionu Kč, což přepočteno na každý kilometr znamená výdaj 238 Kč na km - bez benzinu či čehokoli dalšího. Chcete si sjet z Prahy do Plzně? Voila, 95 km jízdy tam bude za 22 610 Kč. A cesta zpět to samé. Drahý špás, o to zajímavější ale nabídka tohoto auta je, v ČR a z ČR je to něco nevídaného.


Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 1 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 01Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 2 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 02Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 3 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 03Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 4 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 04Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 5 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 05Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 6 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 06Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 7 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 07Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 8 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 08Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 9 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 09Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 10 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 10Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty - 11 - Ferrari 456 2003 prodej Praha foto 11
Ferrari 456 z roku 2003 skoro nevyjelo, každý kilometr tak majitele stál skoro 240 Kč jen na ztrátě hodnoty. Sběratelský kus teď v Praze čeká druhého majitele. Foto: Auto Point

Zdroj: Auto Point

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše