Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete jezdit a ještě na tom vydělat? Kupte Porsche 911 997 GT3
27.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kdybyste rádi jezdili skvělým autem a přitom nepřicházeli o peníze, 911 GT3 997 se zdá být dobrou volbou. Zatím je dostupná a bude zřejmě jen dražší.
Nezřídka se u nás objevují zmínky o autech na prodej, na kterých je něco zvláštního - třeba celý život nevyjela z garáže spíš náhodou, nebo si je majitel schovával záměrně. Anebo to prostě jsou dobrá auta v krásném stavu za dobrou cenu. A občas se pochopitelně objevují stroje, které jsou dodnes řidičskými modlami a jejich cena roste, i když nejsou zrovna stará. To je případ zejména BMW M3 CSL E46 nebo Porsche 911 GT3 RS 4.0.
Právě čtyřlitrová 911 GT3 RS byla vyrobena jen ve velmi omezeném počtu exemplářů a je to generace 997, takže poslední GT3 s manuální převodovkou. Jistě, 911 991 GT3 RS je s PDK rychlejší, ale víc vás do děje vtáhnou tři pedály a manuální převodovka, než pádla pod volantem nebo naprostá absence volby převodových stupňů. Takže se není co divit, že je 911 997 GT3 RS už dnes slušně drahá nejen jako varianta 4.0.
Možná také bedlivě sleduje pokles hodnoty u aut a nad M3 CSL za miliony trháte vlasy, že jste ji kdysi měli koupit za třetinovou cenu. Vědět to tehdy... Po bitvě je každý generál, ale co koupit teď, abyste měli podobně skvělé auto a za pár let jej mohli prodávat přinejmenším beze ztrát na ceně nebo ještě lépe se ziskem? Máme jeden tip, který na tom za pár let bude nejspíš podobně - 911 997 GT3. Nikoliv variantu RS, protože ty jsou drahé už dnes, ale „standardní” GT3, která je rychlá jako blesk a je o malý kousek všednější a pohodlnější. Přesně o ten kousek, který je podstatný při cestě z ČR na jih Itálie.
Porsche 911 997 GT3 se ukázalo v únoru roku 2006 s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem se suchou klikovou skříní, který na zadní kola posílal 415 koní, samozřejmě přes manuální převodovku. Zajímavostí tehdy bylo, že karoserie tohoto stroje negenerovala žádný vztlak, jak je u běžných aut normou, nýbrž skutečný přítlak. Je to také první GT3 s podvozkem PASM a Walter Röhrl s ní objel Severní smyčku Nürburgringu za zhruba 7 minut a 42 vteřin.
O tři roky později přišel facelift, který přinesl nové nárazníky, LEDková zadní světla, méně elegantní zadní křídlo a 3,8litrový motor, který dával 435 koní, o dvacet víc. Obě verze vážily 1394 kilogramů, což je mimochodem o 36 kg méně, než ukáže na váze současná 991 GT3. Před faceliftem trvalo zrychlení na stovku 4,1 vteřiny, po faceliftu to byly rovné čtyři. Maximálka je 311, resp. 312 km/h.
Cena nové 911 GT3 se vždy pohybovala v základu kousek pod 4 miliony korun a v případě generace 911 to není jinak. Přijde u nás minimálně na 3,88 milionu včetně DPH a většina se prodává za ceny vysoko nad 4 miliony. Generaci 997 nicméně pořídíte za mnohem nižší cenu - nejlevnější verze před faceliftem koupíte s vyšší kilometráží už za ceny lehce přes 1,5 milionu Kč bez DPH, dostupnější kousky s méně kilometry lehce nad dvěma miliony. Zmiňme také třeba tuhle s krásnou cenou 99 911 Eur (asi 2,69 milionu korun) a po faceliftu např. tuto za 3,17 milionu korun.
Cena určitě poroste, jen to může chvíli trvat, přeci jen se jich vyrobilo celkem asi 4 700 kusů, což není moc, ale ani zas tak málo. Ale po celou tu dobu, co budete čekat na vzrůst ceny, budete moct jezdit v jedné z nejlepších 911 tohoto století...









První 911 997 GT3 má hezčí křídlo vzadu, ale slabší motor
Facelift přinesl 3,8 litru objemu a dvacet koní navíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
před 2 hodinami - Snahy Němců prodávat auta formou předplatného končí jako totální propadák
před 3 hodinami - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 5 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 6 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 8 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 9 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 11 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
dnes - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
dnes - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 21:55 - Snowman000
- Zabavne kabrio kolem 300tis 21:53 - BillyRay
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss