Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete vydělat na růstu cen slavných aut, ale nemáte na ně? Teď vám stačí pár tisíc
2.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na klasických autech lze v posledních letech vydělat obrovské peníze, má to ale jeden háček - nejprve musíte velké peníze mít. Tedy, museli jste je mít, teď stačí pár volných tisícovek.
Automobily nemusí být jen dopravními prostředky, které vás odvezou z jednoho bodu do druhého. Pro řadu lidí představují také zajímavou investici, která při správně načasovaném nákupu i odprodeji nemalou měrou navýší jejich majetek. Například loni jsme psali o autě, které majiteli vydělalo 120 milionů Kč za 5 let, to z ní velmi lákavě. Jenže mělo to jeden podstatný háček - majitel musel o pět let dříve vzít skoro 24 milionů Kč, aby takovou investici realizoval, což z ní dělá hříčku jen velmi bohatých lidí.
Právě s touto myšlenkou operuje investiční společnost Rally Rd., která klasická auta nadále považuje za dobrý způsob, jak rychle přijít k penězům. Začala tedy nakupovat ikony, po nichž lidé touží nejvíce, ovšem nikoli sama za sebe - každý vůz virtuálně „naporcuje“ na 2 000 vlastnických podílů, které si mohou následně koupit zájemci z celého světa.
Záběr firmy je patřičně široký, stát se můžete spolumajitelem Lotusu Esprit S1 z roku 1977 za 77 000 USD (cca 1,7 mil. Kč) i Jaguaru XJ220 z roku 1993, který již vychází na poněkud tučnějších 495 000 USD (11 mil. Kč). Znamená to tedy, že koupit supersport si můžete již za 38,80 dolarů (870 Kč). Jeho jedna dvoutisícina bude skutečně vaše, jen se musíte smířit s tím, že ve voze se nikdy neprojedete.
O svezení tu prostě nejde, jediným záběrem společnosti a jejích klientů je pouze zisk z dané investice. Firma Rally Rd. přitom vychází z faktů, že třeba takové Ferrari 512 BBi z roku 1983 v prvotřídní kondici vyšplhalo za posledních pět let z hodnoty 142 tisíc dolarů (3,17 milionu korun) na více než dvojnásobek. Nyní je tak podíl na něm nabízen za cenu od 175 USD (3 900 Kč).
„Dříve nebylo legální ani technologicky možné do těchto alternativních položek investovat,“ říká finanční šéf firmy Max Niederste-Ostholt. Nakonec to ale umožnil zákon sepsaný ještě za někdejšího amerického prezidenta Baracka Obamy, jenž vešel v platnost a který umožňuje malým společnostem prodávat vlastnické podíly různého charakteru, aniž by byly součástí některé z hlavních burz.
Nebyl to ovšem jediný problém, který společnost řešila. Ten další spočíval v pronajmutí zabezpečeného a klimatizovaného skladiště, kde budou veškeré nakoupené vozy uskladněny za ideálních podmínek. Jen tak mohlo být zajištěno, že ceny skutečně zamíří dle veškerých předpokladů vzhůru a nikoliv dolů. Že přitom budou vybírány jen žádoucí vozy, má zaručit šéf firmy Chris Bruno.
Peníze na rozjezd pak do společnosti Rally Rd. nalil Howard Lindzon, který je spolumajitelem investičního fondu Social Leverage. Dle něj hodnota klasických aut půjde v příštích letech ještě razantněji nahoru než dosud, a to kvůli službám typu Uber a příchodu nových nízkonákladových vozů. Nemělo by nás proto překvapit, že do nového projektu vložil nemalých 2,6 mil. USD (58 mil. Kč).
Dosud přitom firma nakoupila pět aut, přičemž jediným, do kterého můžete v tuto chvíli investovat, je BMW M3 Lightweight z roku 1995. Obchodování Lotusu pak bude otevřeno 11. července, na Ferrari 512 BBi má přijít řada v létě.
Jako „autařům” nám to přijde trochu ujeté. I když je rozhodně chytré koupit si auto, které na ceně roste, pořád to bereme jako možnost, jak jezdit a vydělávat. A kdyby náhodou ceny nestouply, pořád aspoň máte ono auto, o které jste stáli. Tady vám v rukou zůstane jen virtuální podíl na něčem, co skoro nikdo ze spolumajitelů ani naživo neuvidí, to už podle nás s auty nemá nic společného. Ale třeba to uvidíte jinak...
Rally Rd. během léta nabídne ke spoluvlastnění Ferrari 512 BBi a Lotus Esprit S1
Již dříve se ovšem pár zajímavých aut rozprodat podařilo. Konkrétně pak Ferrari Testarossa, Ford Mustang Boss, Porsche 356 Speedster, Jaguar XJ220 a Lamborghini Countach
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před hodinou - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 6 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva