Čínský automobilový sen aneb Jak se prokrást na výsluní

 | 46 příspěvků | 17.11.2011 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený SSandberg

Skvěle napsané, stav bohuže.. | 17.11.2011 12:52reagovat
avatar

Skvěle napsané, stav bohužel smutný. Když si člověk vezme kolik dalších věcí se v Číně kopíruje (elektronika, oblečení, kosmetika...), stojí snad její ekonomika hlavně na tom. Škoda že to nikdo neutnul v zárodku, teď už jsme se všichni stali nedobrovolnými sponzory celého jejich rozmachu. Protože my tu v cenách věcí platíme všechen ten vývoj apod. a oni na tom jen profitují.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený NM

Poslední kapitola je fakt.. | 17.11.2011 12:56reagovat
avatar

Poslední kapitola je fakt nechutná podívaná. To by mě nikdy nenapadlo že toho kradou až tolik a až takhle. Multiplan? Nehoráznost.

Nepřihlášený Lada Kral

Ten konec bych podepsal. J.. | 17.11.2011 13:01reagovat
avatar

Ten konec bych podepsal. Je to podle me politika, tohle se nedeje nahodou. Smutny ze uz je asi pozde to resit, do ciny si ted vsichni chodi pro prachy...

Nepřihlášený Robolop

pekny clanek. jen bych aut.. | 17.11.2011 13:12reagovat
avatar

pekny clanek. jen bych autorovi doporucil exil a zmenu jmena, tohle se komousum asi libit nebude :) a jejich tajny asi v Praze operovat budou :)

Nepřihlášený North Sob

Hm, no doufal jsem že aspo.. | 17.11.2011 13:20reagovat
avatar

Hm, no doufal jsem že aspoň Geely funguje nějak normálně. Ale ten Mergl mě dorazil :-( Je to strašný, po desetiletí budování přirozený úcty k cizímu duševnímu vlastnictví se nakonec v roce 2011 (ne)řeší tohle?

Nepřihlášený H. Kroupa

Smarter than the rest? Nev.. | 17.11.2011 13:27reagovat
avatar

Smarter than the rest? Nevim jestli se smat nebo brecet...

Nepřihlášený Snowman000

Laibao S-RV - a podznacky.. | 17.11.2011 13:33reagovat
avatar

Laibao S-RV - a podznacky HONDA, akoze fakt vacsi vysmech uz spravit nesiel...

Nepřihlášený xpert

volant ceo je na pet hvezd.. | 17.11.2011 14:26reagovat
avatar

volant ceo je na pet hvezdicek, ten se fakt povedl...

clanek jinak paradni, asi bychom to tak meli zacit delat taky. nevim jak se jinak cinanum branit...

Nepřihlášený Honza

Dobrej článek! Jen na o.. | 17.11.2011 15:02reagovat
avatar

Dobrej článek!

Jen na okraj -

1) Japonci kradli až donedávna taky jako straky (třeba motorky obkreslili, světe div se, z enderáckého závodního MZ

2) Kupováním levného šmejdu z Číny tomu výprodeji know-how jen napomáháme

3) Naší leností (hlavně jih Evropy) jsme se přpravili o konkurenceschopnost už dávno

4) Skvělá EU uzavírá za nás všechny nevýhodné smlouvy - viz smlouva o dovozu zboží z Jižní Koreje.

Nepřihlášený k.ik

napr. tvar eskove mercedes.. | 17.11.2011 15:40reagovat
avatar

napr. tvar eskove mercedesu kopiroval kde kdo, lexus, daewoo... kdyz prisel lexus s hranatymi prednimi svetly a pak s nimi mercedes rady e, tak to bylo normalni. napr. barum za komancu taky dost obslehnul

Nepřihlášený karl

Asi vedoucí strana v Číně.. | 17.11.2011 17:25reagovat
avatar

Asi vedoucí strana v Číně zjistila, že komunismus se nebuduje bojem proti kapitalismu, ale kupováním kapitalismu prostředky vlastnimi pro kapitalismus ...

Nepřihlášený Vencos

K tomu Miltiplanu: http:/.. | 17.11.2011 19:20reagovat
avatar

K tomu Miltiplanu:

http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/1219-cinan ia-si-vyrabaju-vlastnu-multiplu/

Fiat jim normálně prodal licenci,neni to žádná kopie :) Je to překvápko,ale já si to myslel. Přecijen ty kopie jsou vždycky aspoň maličko jiný,ten Multiplan je na chlup stejnej.

No, a jak to tak vypadá, za pár let tu bude další válka... Teda pokud se nencháme skoupit dobrovolně (necháme, válka bude až chvíli po tom)

Nepřihlášený ydl

Popravde to vidim tak, ze.. | 17.11.2011 22:25reagovat
avatar

Popravde to vidim tak, ze je svinstvo ze se k nam tyhle auta nedovazi (nesmeji dovazet) poz ruznymi zaminkami. Rad bych si je za par korun koupil. Kdo chce kupovat predrazene nemecke nadhery, at si to dela. Ja bych radeji tuhle cinu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ----- Dobrota ------

Reakce na: Skvěle napsané, stav bohuže.. | 17.11.2011 22:38reagovat
avatar

A teď si představte, že by v Číně byla taková potrhlá vlada jako je naše, která nic neřídí, snad jen přísun úplatků do vlastní kapsy. Tak by z toho Číňani nic neměli.

Kopírování je úplně normální. Já kupříkladu mám na myši 2 nejčastěji používaná tlačítka Ctrl+C a Ctrl+V. Všechno, co mám, jsem získal jen díky používání těchto tlačítek.

Myslíte si, že se bojím, že někdo zkopíruje mě? Ne. V mnoha firmách mají ode mě zkopírované určité povrchnosti, ale naštěstí ne to zásadní. I kopírování musíte umět. Abyste nezkopíroval nějakého hlópáka, protože to tak mají všichni.

Nepřihlášený Nikoloki

Zajímavá myš :-o ... Ctrl+.. | 18.11.2011 08:42reagovat
avatar

Zajímavá myš :-o ... Ctrl+Alt+Delete na ní máte taky ;-) ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený FlipperTom

dva podoteky na okraj au.. | 18.11.2011 11:59reagovat
avatar

dva podoteky na okraj

autor článku se v tom šťoural zjevně do hloubky (já ne) ale jen mi to připomělo obdobnou diskusi o ruských autech - tedy že rusáci ukradli uplně všechno (a v tom se zas šťoural já) a rusáci asi neukradli nikdy nic - všechno měli koupený nebo licencovaný nebo vlastní (i toho prvního moskviče oficiálně dostali od německa po válce) /

za druhý prodávám sportovní autodíly a jako doplněk malý levný čínský motorky - první kusy byly přesně (leč ne moc kvalitně) obšlehnutá Blata s přesně obšlehnutým motorem hondy, s každou další várkou sleduju jak se od originálů vzdalují a především jak se rapidně v kvalitě zlepšují

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Popravde to vidim tak, ze.. | 18.11.2011 13:23reagovat
avatar

Nejradši mám lidi, co nadávají na moc bank a globalizaci a pak jdou a koupí si čínské tričko (auto zatím naštěstí ne).

Globalizace postupně vyrovná ekonomickou úroveň celého světa (tipuji tak za 25 let) a pak tu budeme v průměru všichni stejně bohatí jako průměrný Číňan. Tedy nic pro mne

... a ty si pak nejspíš ani to čínské auto nekoupíš.

A bezzubá a slabošská EU nás v tomto směru vede do hrobu ...

Nepřihlášený Martin Kalenda

Nevím jak auta, ale je vid.. | 18.11.2011 14:54reagovat
avatar

Nevím jak auta, ale je vidět že pro ně to není cíl ale prostředek. Například quad jem vybíral celé léto (užitkovej na sníh a práci) a jak počítám tak počítám tak vyhrála zakázková čína s minimálně 40% úsporou. TO je pro mě lepší každé dva roky quad vyhodit nebo někomu děkovat než se strachovat že mi na ulici někdo otoči věc za 300k. Kvalita šla za poslední 4 roky neuvěřitelně nahoru.

Nicméně tohoto vývoje bych se nebál, auto je konstrukčně asi tak 50x složitější než quad takže být evropská automobilka bojuji především zárukou (zvlášť u automatu a "černé krabičky") porovnávat např čínskej šmejd s povinně dvouletou zárukou s tím že si "premiovky" za pár šušňů koupím např pětiletou záruku. takže já tomu fandím doufám že přijde doba kdy budu schopen koupit auto s když už ne zárukou tak garancí servisních prací alespoň na 5 let. Fakticky nabízí 5 let kdekdo, prakticky jste po třetím roku v .... protože záruka padne na kilometrech.

Nepřihlášený klobrch

Jako spotřebiteli mi je to.. | 18.11.2011 18:05reagovat
avatar

Jako spotřebiteli mi je to jedno. Pro mě je rozhodující cena, bezpečnost a kvalita. A v tom čínské automobily poskočily hodně nahoru. Ostatní státy se mohou bránit tak, že nasadí na čínské dovážené výrobky vysoké antidumpingové clo. Je fakt, že pro Číňany už dnes asi není problém vyrábět své automobily ve svých firmách na území Evropy nebo USA a pak to clo padá.

Nepřihlášený Honza

Pokud je vám míň, než 35,.. | 18.11.2011 20:53reagovat
avatar

Pokud je vám míň, než 35, tešte se, až budete pracovat za čínské mzdy.

Nepřihlášený Federmann

Hodně tendenční článek, po.. | 18.11.2011 20:54reagovat
avatar

Hodně tendenční článek, postavený na neznalosti patentového práva a hlavně celosvětových praktik. K neznalostem musím ještě připomenout neznalosti Čínské ekonomiky, jak v oblasti vývoje tak v oblasti výkonnosti. To že se k nám vozí jen podřadné výrobky není vina Číňanů ale naše, neboť se řádnému zboží bráníme a nebylo by o moc dražší jak ten šunt. Dokdy si budeme nalhávat, že jsme tak dobří, že nás Čínský průmysl nemůže ohrozit? Čína nám, ale také celému vyspělému světu dávno utekla, ne nadarmo je "druhou" nejvýkonnější ekonomikou světa, "druhou" jsem napsal zcela záměrně, neboť kdyby nebyl Čínský yuan uměle podhodnocen byly by dávno první.

Již za komunistů se mnoho věcí dováželo s Číny, například střeva hodinek Prim a mnohé další, jenom se o tom nevědělo a později nechtělo vědět. Západ dlouhé roky v Číně vyrábí a pak na tom značí své jméno, to jsou jeho největší zisky. Kolik z v článku uvedených značek je řádně v Číně průmyslově chráněno, ani jedna, tak proč se potom divíte? Když celý západní svět dluží, položili jste si otázku, komu dluží? Ano Čína je ta, které je dluženo, Čína nemá dnes problém koupit na co si sama ukáže, ale k tomu se dopracovala svou pílí, prací a skromností.

Nepřihlášený Bismarck

Zasadne nekupujem vyrobky.. | 18.11.2011 20:56reagovat
avatar

Zasadne nekupujem vyrobky Made in PRC!!! To je najmenej co mozem urobit. Zial, to by sme sa museli takto chovat vsetci. A za dalsie, uz aj mnohe znackove firmicky maju fabriky v Cine a tak aj drahe a znackove veci sa robia v zas.atej cine... Svet je chory, a to nehovorim o EU! Ta je uz total dementna a diriguju jej sami dementi!!!

Nepřihlášený Radek

Reakce na: Skvěle napsané, stav bohuže.. | 18.11.2011 21:21reagovat
avatar

Ano, právě ta elektronika je bych řekl nejvíce do očí bijící. A dokonce to zašlo tak daleko, že západní firmy tam ty fabriky postavily, a teď jsou ve vlastnictví číňanů. Teď už tam mají i vlastní vývoj, vlastní inženýry a západ nemá nic. Teda hlavně Evropa v elektronice nemá nic.Evropský Philips už v podstatě skončil, počítače už dělají jen v zámoří a v Číně. Evropa už má jen ta auta, ale jak na dlouho?

Nepřihlášený Federmann

Ani ty auta, psalo se před.. | 18.11.2011 21:36reagovat
avatar

Ani ty auta, psalo se před rokem "Podle Winfrieda Vahlanda hodlá Škoda Auto zvýšit výrobu v Číně na půl milionu vozů. Je to součástí nové strategie, jejímž cílem je dosažení dvojnásobku současné produkce značky, tzn. překročení hranice celkového objemu produkce 1,5 milionu vozů za rok."

http://www.autoweek.cz/cs-aktuality-skoda_auto _zvysi_vyrobu_v_cine-873

Kolik dílů v Německých Škodovkách je Čínských?

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Popravde to vidim tak, ze.. | 18.11.2011 21:36reagovat
avatar

... a tam nás zavedly "sociální výhody" a politici bez vize. Ono je těžké být politikem s vizí v Evropě plné lenochů.

Nepřihlášený sulko

a preco by to niekto nemoh.. | 18.11.2011 21:39reagovat
avatar

a preco by to niekto nemohol vyrobit takisto a lacnejsie..???.. ja naozaj nechcem platit za znacku, nech je na kapote namiesto hviezdy kludne aj kacica.

ked zasadne nekupujes vyrobky z PRC tak doma nic nemas :-))

goes

njn, nekdo krade design a.. | 18.11.2011 23:33reagovat
avatar

njn, nekdo krade design a nekdo bez licence fotky do clanku :)

Nepřihlášený anywh

jen tak dál, takhle se má.. | 19.11.2011 12:18reagovat
avatar

jen tak dál, takhle se má inovovat....automobily měly už dávno jezdit na na elektřinu, ale automobilky s ropn. spol. se domluvily, že ne (veřejně známé, kdo čte)

navíc nás Čína bude zachraňovat, jak naši "vládci" rozkrádají a rozhazují, kde můžou....dobře nám tak, my jsme si je sami zvolili

Nepřihlášený j

goes: Nojo, ty abys zase n.. | 19.11.2011 22:19reagovat
avatar

goes: Nojo, ty abys zase neměl nějakej rádoby chytrej komentář...

Nepřihlášený Federmann

Fotky do článků si může au.. | 20.11.2011 09:16reagovat
avatar

Fotky do článků si může autor použít jaké chce, ale pokud nepoužije fotky vlastní, pak musí uvést jejich zdroj, což se v článku o údajném kradení zjevně nestalo.

Nepřihlášený Federmann

Zde http://www.federmann.c.. | 20.11.2011 09:17reagovat
avatar

Zde http://www.federmann.cz/index.php/ma-malikost/69-prace/231-h i-fi-svt-a-autorsky-zakon- je kousek autorského zákona

goes

feder: OMG, mimo velmi ome.. | 20.11.2011 22:37reagovat
avatar

feder: OMG, mimo velmi omezene zpravodajske ucely a uziti volnych fotek nemuze nikdo uzit cizi dilo bez souhlasu drzitele lincence. Zadne uvedeni zdroje u toho neni dostatecne. Nedelej tu ze sebe hlupaka.

Nepřihlášený Izak

jenze ono je to nebezpecne.. | 21.11.2011 09:00reagovat
avatar

jenze ono je to nebezpecne.

Cinani jsou podvodnici a kaslou na cloveka i lidska prava, pri nehode zrani cloveka, i s autem ho hodi do prikopy a nechaji ho tam umrit, tvari se, jako by se nic nestalo.

Nebudou mit problem uzavrit fabriku v EU, nebot tamni odbory jim ledasco nedovoli a soud jim neda za pravdu. Proto je tak oblibena CR, porusuji se zde zakony, pracovni zakon, zneuziva se postaveni silnejsiho a komu se co stane ? Nikomu krom zamestnancu, nebot urady se tvari, ze se jich to netyka.

Ja si myslim, ze by se cely prumysl mel vykaslat na Cinu a vyrabet zpet u nas, cena by se zvednout nemusela, jen by hold prisli o cast zisku, je ale otazka, zda to, ze jim kradou vynalezy a vyrabeji zmetky nevyjde draz, nez to vyrabet v civilizovanem svete.

A dalis vec je takova, ze kdyz cinsky mor ovladne vse, propadnem se do vyroby nebezpecnych smejdu a cela technologie pujde do kopru, nebot cina co nezkopiruje, tak vyrobi nebezpecne, vidm to v elektronice, tam vladne takove vykloubeni mozku, ze to co u nas navrhne zak ZS se zajmem o el. dalece predci skupiny cinskych inzenyru, neco o tom vim, s Cinou obchoduji a vim, ze co neni kopie, to nekupovat, nebot to taky muze zabijet, jim je tak nejak vse jedno, hlavne ze se business toci.

Nepřihlášený Ignor

Problém kopírování není je.. | 21.11.2011 10:15reagovat
avatar

Problém kopírování není jen v automobilovém průmyslu a jen v Číně. Například japonští výrobci hudebních nástrojů Ibanez nebo Yamaha začínali kopiemi nástrojů Gibson nebo Fender. A vypracovali se k vlastním modelům a prestižnímu postavení. A zajímá dnes někoho tahle historie? Microsoft nebo Apple na začátku kariéry zkopírovali nápady Xeroxu a opět, kdo o tom dnes vi? Hrstka odborníků. Prostě každej krade, kde jen může. Neříkám, že je to správné, ale je to v tomhle světě normální. Takže, když nadáváte na čínské automobilky, doufám, že budete jedním dechem nadávat zároveň i na jiné, dnes třeba i prestižní firmy.

Nepřihlášený Forest

Reakce na: Zajímavá myš :-o ... Ctrl+.. | 24.11.2011 13:47reagovat
avatar

Nevim, kde zijete vy ale ja mam treba mys s programovatelnymi tlacitky, pod ktere si mohu dat i zminovane ctrl+alt+del ... nic noveho poslednich rekneme 6 let?

Nepřihlášený Sleeper

Autor před rokem 2001 nezn.. | 27.11.2011 09:08reagovat
avatar

Autor před rokem 2001 neznal žádnou čínskou automobilku? To je ale smutné zjištění. Takový Dongfeng má za sebou padesátletou historii - zajímavé, že?

Nepřihlášený Sleeper

Jen bych chtěl doplnit uži.. | 27.11.2011 09:12reagovat
avatar

Jen bych chtěl doplnit uživatele Ignor: kopírovali i Japonci. Podívejte se na Yamahy, Suzuki nebo Meguro/Kawasaki ze 60. let. Většinou okopírované anglické stroje - u poslední jmenované firmy pak BSA. Skutečně to nebyly licence, jako u aut, ale kopie. Pan Honda obšlehl automatickou spojku Jawy (a pak soud prohrál a musel platit...) Kradlo se už ve dvacátých letech. Citroën C 5CV versus Opel 4/12 PS Laubfrosch je asi nejznámějším příkladem. .

Nepřihlášený Cartman

Tak k upozornění na soukro.. | 29.11.2011 06:35reagovat
avatar

Tak k upozornění na soukromý/státní charakter firem - státních (nebo jinak státních) jsou mraky. I partneři v joint ventures jsou firmy, který patří městům nebo nějakým místním správám...

Nepřihlášený David F.

Západní automobilky vidí v.. | 29.11.2011 21:27reagovat
avatar

Západní automobilky vidí v čínském trhu záchranu svých zisků, které budou bohužel jen krátkodobé. Tlačí na snížení nákladů a navyšují prodej a Čína je pro ně ideální. Takto to dělají všechny firmy, nejen automobilové. Nebo jste si v poslední době koupili boty Nike made i Germany? Takové už neexistují. Zkuste se zamyslet, kolik koupíte za týden věcí z Číny. V některých odvětvích spotřebního zboží už nemáte možnost volby, Čínu nebo nic. Pokud všechny západní trhy budou všechno vyrábět v Číně, může se stát, že za 10 let Čína řekne stop. Komunistům rupne v hlavě a budou mít celý svět v hrsti, protože už zbytek světa nebude nic vyrábět a neuplete si ani ponožky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MAPR

To kradení nezačala histor.. | 21.12.2011 17:54reagovat
avatar

To kradení nezačala historicky Čína. Evropa se kdysi mohla utlouct kvůli čínskému hedvábí. Jednoduše proto tehdy ukradla jediného existujícího producenta hedvábí, který se vyskytoval pouze v Číně: housenky bource morušového.

Nepřihlášený ad

Uvidíme. Firmy se třeba po.. | 5.1.2012 22:06reagovat
avatar

Uvidíme. Firmy se třeba poučí a další investice do vývoje si budou lépe chránit.

Pohybuji se kolem počítačů a viděl jsem jednu dodávku většího systému od žluťáků. Servery renomované značky měly seriová čísla, která dle zástupců této značky neexistovaly :-) (asi se nějaká část "neoficiální" produkce dostala mimo čínu).

Možná jsme měly smůlu na dodavatele ale mám takový pocit, že technologii umí využívat, ale nerozumí ji. Když se dostanou do oblasti, kterou nemají našprtanou a musely by přemýšlet, neví co si počít a generují nesmyslná řešení.

Napodobují vzory a předstírají (dalo by se to nazvat lhaní).

Nepřihlášený Dan

Zkoumejte pozorně co za výr.. | 6.1.2012 14:08reagovat
avatar

Zkoumejte pozorně co za výrobky (ze všech oblastí) kupujete a pokud tam bude Made in China nebo Made in PRC, tak to zahoďte a najděte si něco jiného.. ty výrobky jsou, jen se musí hledat a někdy za kvalitu i připlatit.

Nepřihlášený corwin78

Zde se jasně ukazuje, že c.. | 7.1.2012 00:32reagovat
avatar

Zde se jasně ukazuje, že celý koncept tzv. "duševního vlastnictví" je nesmysl. Navíc článek je plný špatných závěrů - předně všichni víme, že čínská auta jsou (zatím) tragicky nekvalitní, čili ne-čínským automobilkám zatím nijak nekonkurují, ani je tedy nepoškozují. Automobilky, které se rozhodly působit na Čínském trhu tak působí vědomě, i když dobře vědí, jaké to bude mít důsledky - zjevně se jim to i tak vyplácí. V článku je zmíněno, že Čínským firmám stačí k obrovským ziskům Čínský trh, ale za jaké peníze si tedy nakupují technologické firmy v Evropě a Americe? Za čínský jüan to zřejmě nebude, takže to musejí být dolary a eura vydělaná produkcí pro zahraniční firmy, tedy poctivě vydělané peníze. Takto hysterický článek mi tedy říká jediné - doposud vysmívaná čínská auta (nekvalitní kopie, které doposud neměly na mimo-čínském trhu šanci), se zřejmě brzy promění na kvalitní auta za rozumné peníze a zaplaví náš trh, takže automobilky začínají kvičet strachem. Ale vážení, na vině není zlý Číňan s kopírákem, ale automobilky samy a jejich nenažranost. Zřejmě všichni doufali, že utahování šroubů kolem duševního vlastnictví (viz ACTA) zabrán Číňanům prorazit na Evropský a Americký trh, ale žlutý muž je zjevně přelstil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pali

Reakce na: Zde se jasně ukazuje, že c.. | 6.8.2012 10:08reagovat
avatar

Nikdy, ale nikdy si nekúpim čínske auto!!! Aj keby stálo minimum peňazí, ale ich nepodporím.

Aj tak sú oblasti, kde sa nedá za rozumnú cenu kúpiť nečínsky produkt. Ak už, tak hľadám nečínsky produkt, alebo aspoň značkový (klasicné značky - napr Sony...).

Ak to takto pôjde ďalej - číňania nás budú vlastniť, my budeme pracovať za misku "žiže" a budeme ich otrokmi!

Hlavne by sa mali zobudiť veľké koncerny, vlády a aj my spotrebitelia a NEPODPOROVAŤ to, čo je vyrobené v číne!!! Oberáme tým o prácu seba, naše deti a našé vnúčatá vedieme do otroctva!

Nepřihlášený Pali

Reakce na: Západní automobilky vidí v.. | 6.8.2012 10:16reagovat
avatar

Súhlasím - už teraz si nevieme v EU ,ani USA vyrobiť veľmi veľa vecí a stávame sa závislý od "číny". Raz na to doplatíme! Tak sa prosím všetci ZOBUĎME!!!

Prečo vie čína dať na dovážaný tovar (autá) vysoké prirážky a my civilizovaná EU, USA to nedokážeme?

Prečo naší "vládcovia" nepodporia domáci priemysel a nedajú na čínske šmejdy také prirážky, aby sa cenovo vyrovnali domácim produktom?

Prečo nepodporíme tých, ktorí vyrábajú doma a neznevýhodnime tých, ktorí vyrábajú v číne? Prípadne tých, ktorí vyrábajú v číne asídlia v daňových rajoch?

Možno je to preto, že všetci politici a mocipáni EU a zvyšného rozvinutého sveta sú dávno zapojené v týchto hnusných obchodoch a všetkým ide len o peniaze a nie o ich národ!!!

Všetko je to veľmi smutné...

Nepřihlášený Slusnak

Kradlo se vzdy a vsude. Vz.. | 29.11.2016 10:05reagovat
avatar

Kradlo se vzdy a vsude. Vzdy a vsude chteli lidi moc a bohatstvi.

K cemu mi je, pokud sve penize nedavam Ting tanovi, ale Novakovi? Snad jen ten, ze doufam, ze Novak me necha svobodneji dychat.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše