Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky

Vysoké kilometrové nájezdy jsou u některých aut obvyklé, u jiných méně. Obvykle mezi hodně ojetými auty najdeme německé, švédské nebo japonské stroje, i Francouz ale někdy vystrčí růžky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky

19.6.2021 | Petr Miler

Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky

/

Foto: Bandierauto, publikováno se souhlasem

Vysoké kilometrové nájezdy jsou u některých aut obvyklé, u jiných méně. Obvykle mezi hodně ojetými auty najdeme německé, švédské nebo japonské stroje, i Francouz ale někdy vystrčí růžky.

Hodně ojetým autům se věnujeme pravidelně, protože vysoké kilometrové nájezdy jsou podle nás nejlepším znakem dlouhé výdrže. Logika za tímto tvrzením je jednoduchá - pokud nějaké auto „drží”, majitel s ním jezdí a jezdí. A pokud ne, tak ho spíše opravuje a dříve nebo později prodá. Až se dostane do situace, kdy o něj přes stále relativně nízký kilometrový proběh nikdo nemá zájem.

Statistiky jako ta výše odkazovaná naznačují, že s nájezdy na tom všechny značky a modely aut nejsou stejně. Dá se pochopitelně čekat, že se Škodou Fabia se bude jezdit méně než s BMW 5, ale pokud jde o vozy stejných tříd a obvyklého využití, jen jiných značek? Tam už je podobné srovnání zcela relevantní.

Někteří na podobné statistiky reagují tím, že hodně ojeté auto se najde u prakticky každé značky a typu. Jenže není to pravda, ani optikou extrému si nejsou jednotliví výrobci ani za mák blízcí - pokud vám ukazujeme nějaké hodně jeté auto, je obvykle německé, německé, švédské nebo japonské. Takových vozů je navíc na trhu obvykle stabilně hodně, u jiných značek ale obvykle nejsou žádná.

Nejsme „rasisté”, a tak i na taková auta čekáme. A někdy se objeví, ukázali jsme vám třeba hodně jeté Hyundai nebo značně „olítaný” Fiat. Korejská ani italská auta s vysokými nájezdy, řekněme přes půl milionu km, se téměř nevidí a to samé platí po autech francouzských. Přesto se i takové občas najde a rádi vám jej ukážeme.

Konkrétně dnes budeme hovořit o Citroënu. Pokud se podíváte na všechny ojetiny této značky v Evropě, najdete nyní v prodeji jen hrstku aut s více jak půl milionem ujetých km. Pokud mezi nimi pomineme nesmysly, překlepy a dodávky, najde se jen pár strojů, obvykle vyřazené taxíky. Na jedno auto s obvyklejším využitím a vyšším nájezdem ale narazíte - kombík C5 z roku 2008.

Ne že by tedy jezdil zase tak moc, ale jezdil dlouho - za 13 let v rukou jediného majitele urazil přes 580 tisíc km. V průměru 45 tisíc km ročně skutečně není extrém, ale není to ani málo a Citroëny s takhle vysokým číslem na tachometru za jakkoliv dlouhou dobu k vidění nebývají. Tento to dotáhl až k cifře 584 580 km. O tomto kousku se dozvídáme díky inzerci, kde je na prodej za 3 300 Eur, tedy asi 84 tisíc korun. A je to docela obvyklá C5, kombík s motorem 2,0 HDi, který podle prodávajícího stále nabídne 136 koní.

Pokud z fotografií pořízených bramborou za mizerného světla máme soudit na stav, nepůsobí úplně špatně. Prodávající dealer Citroënu říká, že auto dobře zná, protože první majitel jej koupil u něj, tam jej také servisoval a nyní prodává. Prý má za sebou kompletní údržbu a je v dobrém technickém stavu. Nutnou výměnu převodovky v 470 tisících km pak předkládá jako plus, protože... co vyměnil první majitel, to mine vás.

Zda o takový stroj máte zájem, je otázkou, ale o to tu ani moc nejde, chtěli jsme vám spíš ukázat něco, co se příliš nevidí. Jak vidno, i Citroën s 600 tisíci km „může vzniknout”, nic obvyklého to ale ani po dnešku není.


Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 1 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 01Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 2 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 02Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 3 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 03Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 4 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 04Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 5 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 05Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 6 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 06Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 7 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 07Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 8 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 08Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 9 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 09Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 10 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 10Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 11 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 11Francouz s téměř 600 tisíci najetými km existuje, potřeboval na to jen dvě převodovky - 12 - Citroen C5 2008 hodne ojety prodej 12
Průměrný roční nájezd tohoto auta není extrémní, protože jej ale první majitel vlastnil 13 let, dotáhl to s ujetými km až skoro k 600 tisícům km. Foto: Bandierauto, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše