Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize

BMW v poslední době rozvířilo vody doplněním nabídky o přiostřené dieselové modely divize M. Obdobná součást Mercedesu nic podobného nechystá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize

7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW v poslední době rozvířilo vody doplněním nabídky o přiostřené dieselové modely divize M. Obdobná součást Mercedesu nic podobného nechystá.

Museli byste poslední měsíce strávit v kómatu, aby se k vám nedonesla žádná zmínka o tom, že BMW vyrukovalo s modelem M550d a dalšími dvěma eMky s naftovým motorem pod kapotou. Je to poměrně odvážný krok, který může automobilce získat řadu nových zákazníků, nebo také poškodit prestiž její technicky nejrespektovanější součásti. Ať už to ale dopadne jakkoli, Mercedes s BMW tuto hru hrát nebude.

Je to trochu s podivem, neboť stuttgartská automobilka resp. její divize AMG se už do těchto teritorií v minulosti pustila. S paketem označeným těmito třemi písmeny si tedy i dnes koupíte kdejaký naftový model, „skutečné” dieselové AMG ale v minulosti též vzniklo - jednalo se o typ C30 CDI AMG dostupný jako sedan, kombi i tzv. sportkupé, z nichž ten poslední jmenovaný se dočkal i jistého věhlasu, jinak jde o vcelku neznámý vůz.

Jak již jméno naznačuje, šlo o model vybavený třílitrovým naftovým šestiválcem upraveným divizí AMG, který ve své době (v první polovině minulé dekády) disponoval vcelku mimořádnými parametry - výkonem až 170 kW (231 koní) a točivým momentem nejvýše 540 Nm, díky nimž zrychloval na stovku za 6,8 sekundy a dosáhl elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. U AMG si pohráli i s nastavením podvozku, vůz dostal lepší brzdy a ze 100 na 0 km/h deceleroval podle údajů výrobce na dráze 36 metrů. Poháněná kola byla samozřejmě zadní, převodovka podobně samozřejmě automatická a vůz se zdál být vzhledem k preferencím zákazníků Mercedesu velmi dobrou nabídkou. Přesto se ale zřejmě nesetkal s patřičným úspěchem a z portfolia výrobce postupně zmizel.

Po mnoha letech přišla po představení zmíněných BMW myšlenka dieselového AMG opět na přetřes, podobného vozu s třícípou hvězdou na kapotě se ale jen tak znovu nedočkáme - Mercedes ani AMG nic takového neplánují. Šéf divize Ola Kallenius je totiž přesvědčen o tom, že použití naftového agregátu pod kapotou sportovně orientovaných modelů vyžaduje příliš mnoho kompromisů.

„Zajímali jsme se o to již před pár lety, ale benzinové motory mají zjevné přednosti z hlediska zvukového projevu, hmotnosti, agility a rychlosti odezvy,” řekl Kallenius pro britský Autocar a přidal ještě jeden důvod: „Technologie výkonných benzinových motorů se sbíhá s tou používanou u dieselů. Přímý vstřik, zmenšování objemu a přeplňování mají svůj efekt,” dodal šéf AMG v souvislosti s novým motorem 5,5 V8 biturbo, který tedy nám až tak nevoní.

Ať už tento postoj vnímáte jakkoli, není až tak překvapivý. Kallenius dříve vedl divizi Mercedesu zabývající se vývojem závodních motorů, včetně těch pro Formuli 1, a takovým lidem naftové motory obvykle příliš blízké nejsou. Jestli jde o správné rozhodnutí, to uvidíme už brzy - úspěch či neúspěch dieselových BMW M naznačí mnohé.


Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize - 1 - Mercedes C30 CDI AMG 01Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize - 2 - Mercedes C30 CDI AMG 02Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize - 3 - Mercedes C30 CDI AMG 03Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize - 4 - Mercedes C30 CDI AMG 04Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize - 5 - Mercedes C30 CDI AMG 05Dieselový Mercedes AMG? Znovu ne, říká šéf divize - 6 - Mercedes C30 CDI AMG 06
Pokud by dnes vzniklo naftové AMG, nebylo by první. Takto vypadal Mercedes C30 CDI AMG Sportcoupe prodávaný před necelými deseti léty

Zdroj: Autocar

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.