Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dopis ředitele Toyoty lidem z Dakaru ukazuje, jak neobvyklý šéf automobilky je
21.1.2020 | Mirek Mazal
Lidé z nejvyššího vedení obřích korporací jsou obvykle suchaři, jejichž zájmy začínají a končí u pročítání reportů o návratnosti investic. Akio Toyoda na věci evidentně hledí jinak, ne všichni jsou z toho ale nadšeni.
V neděli 5. ledna začal po roce kolotoč zvaný Rallye Dakar. Letošní 42. ročník závodu sice neprověřil jezdce a jejich techniku cestou do Dakaru ani z něj, i na území Saúdské Arábie se ale museli otáčet. Cesta pouštním peklem trvala 12 dní a skončila v pátek 17. ledna. České barvy nejlépe reprezentovaly kamiony Martina Macíka a Aleše Lopraise, média si ale více všímala jiných jezdců.
Novináři byli zvědavi mimo jiné na dvojnásobného mistra světa Formule 1 Fernanda Alonsa, který hájil barvy Toyoty a nakonec dojel na 13. místě. Mnohem lépe projel dunami stříbrný Nasser Al-Attiyah s navigátorem jménem Matthieu Baumel též na Toyotě. Počínání japonské značky bedlivě sledoval nejvyšší šéf automobilky a proslulý fanoušek závodění Akio Toyoda.
Toyoda je automobilový fanatik každým coulem a už tím je ve vedení jakéhokoli velkého výrobce raritou. Kromě stíhání konkurence v byznysu osobně prohání protivníky na závodních okruzích. Na start Dakaru se zatím nepostavil, ale bedlivě monitoroval výsledky svých svěřenců. Po pátečním konci letošního ročníku Dakaru poslal závodníků upřímný dopis podepsaný mimo jiné i jako Morizo, což není nic jiného než jeho pseudonym, který používá při soutěžích.
V dopise objasňuje, že pilně sledoval pokroky řidičů a žertovně se vyjádřil o havárii Alonsa s následným odjezdem bez čelního skla. Dále poblahopřál továrnímu týmu Hino k vítězství v kategorii stejně jako v dobrém rozmaru pochválil výkony posádek Land Cruiserů. Přestože Toyota celkově nevyhrála, šéf veřejně projevil radost z dobré reklamy pro značku na prestižní rallye.
Automobilka se musí přizpůsobovat rychle se měnícímu okolnímu světu, přesto uprostřed těchto starostí umí nejvyšší představitel stále myslet na volnočasové aktivity. Dědic malé části firmy miluje rychlou jízdu a v souladu s tím promítá své preference do návrhů nových automobilů. Akio citelně ovlivnil znovuzrození Supry, se kterou dojel třetí v kategorii v rámci vytrvalostních závodů na Nürburgringu. Zapálenost do motorismu představil i před třemi lety, kdy na spolupořádaném autosalonu nechal vystavovat sbírku vlastních vozů včetně Corolly 1600 GT z roku 1970 a Lexusu LFA.
Prolínání upřímné radosti z řízení a vedení firmy by mohlo ovlivnit ostatní vrcholné manažery, myslí si někteří novináři. Kritici mají strach, aby ztráta profesionálního pohledu nevedla ke konci podobnému tomu Carlose Ghosna v Nissanu. Zastánci lidského přístupu Toyody spoléhají na ostatní akcionáře, kteří mají pravomoci brzdit některá rozhodnutí z jeho hlavy, ve kterých by se mohlo až příliš zrcadlit jeho nadšení pro rychlá auta. Zatím ale nevíme o tom, že by něco takového museli řešit.




Dopis Akia Toyody lidem z dakarského týmu nejlépe ukazuje, že...
...šéf Toyoty je skutečně neobvyklým generálním ředitelem...
...protože zná auta i jiného pohledu než jen jako položku v účetních knihách
Zdroje: Jalopnik, Danny F. Chen@Twitter, Toyota
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 11 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel sporťáku s pětilitrovým V8 najel za 4 roky přes 300 tisíc km bez závad, legendy o výdrži Japonců nelžou ani tady
před 2 hodinamiRenault už pochopil, že s novým Twingem šlápl vedle, volá po další politické podpoře takových aut
před 4 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMajitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 baterie
před 7 hodinamiNová Dacia Duster používá 15 let staré designové řešení, možná na tom nakonec Rumuni šetřili
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva