Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka

Modrý ovál prodává dvakrát více modelů s dotykovou technologií než konkurence. Čelí tak větší kritice, které dal za pravdu. Proto se tlačítka vrací.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka

18.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modrý ovál prodává dvakrát více modelů s dotykovou technologií než konkurence. Čelí tak větší kritice, které dal za pravdu. Proto se tlačítka vrací.

Pomalu bychom mohli říci, že za všechno může zesnulý Steve Jobs. I když sice dotykové displeje nevymyslel, stal se díky mobilnímu telefonu iPhone jejich nejzásadnějším propagátorem. A jelikož z moderních automobilů se postupně stávají mobily na kolečkách, nemělo by překvapit stále častější využití dotykové technologie také v dopravních prostředcích.

Jenže zatímco telefon se s vaším tělem spojí v jeden celek a špatné stisknutí displeje na něm je spíše výjimečné, palubní deska je v autě stabilní, zatímco vaše tělo se za jízdy, zejména pak na méně kvalitní silnici, všelijak hýbe. Dosáhnout správného stisku je pak obtížnější a přinejmenším to vyžaduje podstatně více pozornosti, což se zrovna za jízdy příliš nehodí. Takto věc očividně nevnímáme jen my, ale i zákazníci, protože právě ti si na tuto technologii nejvíce stěžují ve statistikách sestavovaných společností J. D. Power.

Automobilkou nejkritizovanější je v tomto směru Ford, který ve studiích skončil dalece za průměrem daného odvětví. A to v roce 2011, kdy systém MyFord Touch představil, i v následujících obdobích, kdy již byly opravené dětské nemoci. Je však třeba zdůraznit, že modrý ovál nejenže od tlačítek nejvíce ustoupil, prodává také mnohem více vozidel vybavených dotykovou obrazovkou než konkurence, čímž se šance k nespokojenosti značně zvyšují. Zákazníky to sice od nákupu neodrazuje, neboť i letos Ford prodal 79 procent vozů vybavených technologiemi Sync nebo MyFord Touch, spojenými je to ale zjevně nečiní.

Daná kritika ovšem dopadla na úrodné pole, neboť modrý ovál aktuálně prohlásil, že na středové konzole svých modelů pár tlačítek vrátí. Primárně se bude jednat o ovládání audiosystému a klimatizace, zároveň s tím dozná poladění i samotná dotyková obrazovka, která nově nabídne jinou grafiku, ikony i rozložení. První takovou vlaštovku přitom můžeme zaevidovat již v kabině Fordu F-150 modelového roku 2013.

Podle šéfa marketingu modrého oválu Jima Farleyho se však přes tento ústupek původní plány Fordu nemění. Značka se totiž i nadále chce stát lídrem v oblasti zábavy, i za cenu neustálého vývoje a sebezdokonalování. Sám ale přiznává, že uživatelé chtějí být v kontaktu nejen s vozem, ale i s jeho audio systémem - a proto pár tlačítek nalezneme i v budoucích modelech Fordu.

U ostatních značek situace většinou není tak tíživá. Z vozů dobře známých v Evropě se dotykovými displeji vyznačují třeba nové modely koncernu Volkswagen jako VW Golf, Škoda Octavia nebo Seat Leon (je zajímavé, že v Audi A3 dotykový displej nenajdete, to nadále sází na MMI), v nich je ale možné většinu nastavení provádět i tlačítky. Přesto je znát už třeba to, že ve všech těchto modelech (znovu krom A3) neexistuje tlačítko na vypnutí stabilizačního systému a pokud na to zapomenete před rozjezdem, náprava za jízdy není snadná.

Jsme si i proto celkem jisti, že Ford neudělal krok zpět, ale jen vrací situaci k normálu. Dotykové displeje nebudou pro veškeré ovládání v autech nikdy optimálním řešením.


Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 1 - MyFord Touch verze 2013 01Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 2 - MyFord Touch verze 2013 02Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 3 - MyFord Touch verze 2013 03Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 4 - MyFord Touch verze 2013 04Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 5 - MyFord Touch verze 2013 05Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 6 - MyFord Touch verze 2013 06Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 7 - MyFord Touch verze 2013 07Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 8 - MyFord Touch verze 2013 08Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 9 - MyFord Touch verze 2013 09Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 10 - MyFord Touch verze 2013 10Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 11 - MyFord Touch verze 2013 11Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 12 - MyFord Touch verze 2013 12Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka - 13 - MyFord Touch verze 2013 13
Nová verze technologie MyFord Touch se poprvé objevuje v interiéru pick-upu F-150. Během letoška se ale rozšíří na všechny další modely modrého oválu

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.