Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně

Dvě špičky flotily aut pro ultra rychlé přesuny rodiny i s nákladem dělí 25 let evoluce. Přesto původní Audi RS2 po úpravách stíhá současnou RS4 Avant.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně

26.8.2019 | Mirek Mazal

Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvě špičky flotily aut pro ultra rychlé přesuny rodiny i s nákladem dělí 25 let evoluce. Přesto původní Audi RS2 po úpravách stíhá současnou RS4 Avant.

Kombíky jsou evropskou specialitou, nikde jinde na celém světě jich nejezdí takové množství. Není tedy náhodou, že je mají v nabídce hlavně evropské automobilky a téměř pouze ony se pouští do vývoje jejich luxusních a sportovních derivátů. Ty dnes vznikají už jen u dvou výrobců, u Mercedesu v jeho divizi AMG a samozřejmě u Audi. To můžeme považovat za tvůrce této kategorie aut, však jeho prvotina jménem RS2 je dodnes fascinující auto.

Právě tento stroj i na počátku dvou navazujících videí kanálu AutoTopNL na Youtube, který si bere na paškál jejich dynamiku. Původní RS2 připomíná styl výroby toho nejlepšího v roce 1994, následující záznam zrychlení RS4 Avant B9 ukazuje, kam až se technika kombíků za čtvrtstoletí posunula.

Audi RS2 debutovalo jako omezená série vysoce výkonného vozu začínající exkluzivní řadu RS. Pod kapotou se usadil přeplňovaný 2,2litrový pětiválec produkující 232 kW (315 koní) a 410 Nm. S hmotností 1 670 kilogramů si pohon 4x4 a šestistupňový manuál věděly rady, proto auto zrychlovalo na stovku už za 5,4 sekundy. Rozlet krotil omezovač na hranici 262 km/h. Typ ve videu navíc prošel úpravami (jako spousta RS2) a nyní dává 529 kW (719 koní) a 750 Nm, což zlepšilo akceleraci na 3,5 sekundy a maximálka se posunula na obdivuhodných 302 km/h.

Současnost zastoupilo před kamerou Audi RS4 Avant. Sériový šestiválec 2,9 V6 se dvěma turby dává 331 kW (450 koní) a 600 Nm. Pohon všech kol s osmistupňovým automatem akceleruje jeho 1 790 kilogramů na stovku za 4,1 sekundy, přičemž legrace běžně končí na tradičních 250 km/h nebo posunutých 280 km/h. Novinka též nezůstala v továrním nastavení a úpravce zařídil posun výkonu na 403 kW (547 koní) a točivého momentu na 780 Nm. Stovka padne za 3,6 sekundy a maximální rychlost je stejná jako u RS2 čili 302 km/h.

Desítky let rozdílu se smazaly na podobné dynamické údaje, i když majitel RS2 nepůjčil auto k plné akceleraci z místa až k maximální rychlosti - spokojit se musíme se zrychlením ze 100 na 200 km/h, které auto bez potíží zvládá pod 6 sekund. Obě Audi mají dynamicky co nabídnout, ale všímavým divákům neunikne jiný zvuk či zřetelně vyšší hmotnost a digitalizace B9. Staromilci mají jasno, které klíče by uzmuli, moderna by radši sáhla po ovladači s keyless - vaše volba je jen na vás...


Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 1 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 01Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 2 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 02Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 3 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 03Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 4 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 04Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 5 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 05Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 6 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 06
Audi RS2 ve srovnání s nejnovějším sourozencem RS4 Avant

Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 7 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 07Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 8 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 08Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 9 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 09Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 10 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 10Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 11 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 11Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 12 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 12Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 13 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 13Dva ostré kombíky oddělené 25 léty vývoje ukázaly svou dynamiku, oba jedou pekelně - 14 - Audi RS2 a RS4 Avant B9 zrychleni foto 14
Po zvýšení výkonu jedou velmi podobně, přesto nelze přehlédnout generační rozdíly

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.