Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvě nejlepší Ferrari posledních 20 let se utkala ve sprintu, favorit očekávání nesplnil
13.10.2019 | Petr Miler
Když dojde na srovnání dynamiky dvou superaut, která dělí více než 10 let vývoje, nikdo nečeká nic jiného než drtivé vítězství toho novějšího. Ono nakonec vyhrálo, jenže jakým rozdílem?
Ferrari za dobu své existence vyrobilo pět speciálních modelů, z nichž každý měl představovat to absolutně nejlepší, co svět superaut ve své době poznal. Ne vždy to bylo ve všech ohledech naplněno, modely 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari ale tak jako tak představují smetánku sportovních modelů s odpovídající sběratelskou hodnotou - méně jak desítky milionů korun nestačí na jediné.
Některé typy jsou slavnější než jiné a cena některých starších se může snadno vyšplhat výše než u těch novějších, bez ohledu na to by ale každý modernější typ měl být rychlejší než předchůdce. Většinu dělí okolo 10 let vývoje, což je zejména v poslední době ve světě aut něco jako věčnost, však dynamika automobilů se posouvá vpřed mílovými kroky. Co se tedy stane, když na start sprintu postavíte poslední dvě zmíněné speciality? Enzo a LaFerrari?
Přesně to v praxi ověřil Mat Watson z Carwow a můžeme rovnou říci, že výsledek je velmi překvapivý. Ne, starší Enzo novější LaFerrari skutečně neporazilo, na to při svých 660 koních na 1 480 kg hmotnosti nemohlo pomýšlet, i když je LaFerrari s 1 585 kg o dost těžší. Pracuje ale také s hybridním pohonem o celkovém výkonu 963 koní, což je skoro o polovinu více. Za takových okolností by člověk čekal drtivou nadváhu modernějšího auta, ta se ale jaksi nedostavila.
Obě auta patřila soukromým majitelům a ten, kterému patří Enzo, si nepřál techniku vozu drásat sprintem z místa. A tak tentokrát klání proběhlo letmým startem v 80 km/h. Po odstartování závodu LaFerrari odskočilo o možná dvě délky auta díky záběru elektromotoru (a ještě více to bylo patrné při startu na vyšší rychlostní stupeň později), ale to bylo v podstatě vše. Od té chvíle Enzo hrdinně bojovalo a udržovalo v podstatě konstantní, velmi malou ztrátu za LaFerrari až do posledních dostupných metrů vyhrazené dráhy.
Později došlo i na test brzdění, ve kterém bylo LaFerrari opět lepší, ale řekli bychom, že tentokrát řidič modernějšího vozu začal decelerovat citelně dříve. Ani tak ale nebyl v průběhu brzdění patrný zásadní rozdíl, vše opět vzniklo na začátku.
Jak říká sám Mat, starší auto prohrálo, kdo by také čekal něco jiného. Ale o kolik? To už je na jinou debatu. V jiných třídách je 11 let vývoje znát mnohem víc, jednodušší a lehčí pohon emisemi méně týraným atmosférickým V12 staršího Enza je zjevně efektivnější než složitější a těžší jednotka modernějšího LaFerrari, neboť svých 303 koní navíc má docela problém v přímém srovnání prodat. Kdo by to byl čekal...
Ferrari Enzo a Ferrari LaFerrari jsou jedna z nejvýjimečnějších superaut a brali bychom kterékoli z nich. Celkem ale chápeme, že Mat Watson se navzdory prohře přiklání ke staršímu Enzu, dynamicky navzdory roku výroby 2002 neztrácí mnoho
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva