Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone říká, že současná Formule 1 je šmejd, prý to lze rychle změnit
21.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Principál F1 brojí za změnu pravidel, jež se týkají postihů jezdců po výměně motorů či převodovek. Podle nás by ale svůj vliv měl využít primárně docela jinde.
Stávající podoba Formule 1 není zrovna uspokojivá. Letošní sezónu ovšem máme díkybohu za sebou a těšit se můžeme na tu následující, kdy se dočkáme několika pozitivních změn. Budou sice minoritního charakteru, nicméně i tak mohou závodění zdramatizovat. S rokem 2017 by navíc novinek mělo být ještě více, dočkat bychom se tak mohli alespoň částečného návratu zašlé slávy. Vše ale samozřejmě závisí na dalších jednáních mezi zástupci týmů a mezinárodní automobilovou federací FIA. Stejně jako dříve pak vzduch nemalou měrou víří i principál F1 Bernie Ecclestone.
Pětaosmdesátiletý Brit v rozhovoru s magazínem Motorsport doslova uvedl, že „Formule 1 je šmejd” a v současné dobře opravdu potřebuje přijmout změny. Kupodivu však překvapivě nemá na mysli kupříkladu hlasitější monoposty nebo třeba předání větší kontroly nad vozem samotnému řidiči. Místo toho chce zjednodušit pravidla, která se starají o to, že pořadí v kvalifikacích i závodech vzniká spíše u zeleného stolu než na trati.
Řeč je především o penalizacích, které jezdce čekají v případě výměny motoru nebo převodovky mezi klasifikací a závodem. „Myslíte, že je správné, když je Fernando Alonso - pravděpodobně jste o něm už slyšeli, je bývalým mistrem světa - na chvostu startovního pole? Je správné, když řidič změní motor, kvalifikuje se na třetím místě a poté startuje ze třináctého? Je to správné,“ ptá se vcelku oprávněně Ecclestone, vše ale vychází z dávno stanoveného počtu přidělených počet pohonných jednotek na sezónu, s nimiž mají odjet kvalifikace i závody. Pokud přitom dojde k selhání agregátu, mohou použít jiný, ale musí počítat s postihem. Bez toho by totiž teoreticky mohli být zvýhodněni.
Bernie má ale pocit, že právě díky tomuto Formule 1 nestojí za moc. „Nyní se na tyto věci musíme podívat. Veřejnost v tom má hokej. Lidé se dívají na závod, přičemž vědí, že někdo se kvalifikoval druhý či třetí, ale náhle stojí uprostřed startovního pole. Proč? Protože musel změnit motor. Nebo převodovku. Tento problém můžeme vyřešit, nemůžeme ovšem čekat několik let.“
Na jednu stranu má Ecclestone pravdu, na druhou stranu se toto nezdá být tím nejpalčivějším problémem. Na F1 se většinou dívají lidé, kteří mají o pravidlech alespoň nějaké to základní povědomí a při spatření jezdce, který v kvalifikaci skončil vpředu, ale náhle je na chvostu, počítají s tím, že došlo k nějakému technickému problému. A kdyžtak vše ozřejmí moderátoři.
Navíc, tato pravidla pro každého bez rozdílu. Vždy tak záleží hlavně na týmu, jaký monopost dodá svému jezdci. Nicméně ten kupříkladu nemá prakticky jedinou šanci, jak se bránit svým pronásledovatelům, pokud jede na prvním místě. Ano, i v tomto případě samozřejmě platí, že všichni o daném pravidlu vědí a kdysi první jezdec může svému někdejšímu pronásledovateli předjetí vrátit. Nicméně zrovna tato snaha o umělé zdramatizování průběhu vývoje závodu by podle nás měla doznat úprav spíše než ony postihy za výměnu agregátů. Dá se ale předpokládat, že zrovna toho se nedočkáme...
Bernie Ecclestone chce projasnit prostředí F1. Na mušku si však bere pravidla, která až tak problematická nejsou
Zdroj: Motorsport Magazin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 22 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 21 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan