Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají

Kam se dnes člověk podívá, tam vidí palcové titulky o ekonomické krizi a propadech prodejů napříč odvětvími. Je to opravdu krize, nebo jen nafouknutá bublina? Obáváme se, že platí první varianta. Přinášíme prodejní výsledky jednotlivých značek na americkém trhu, které nelze interpretovat jinak, než že hůře už to snad ani nejde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají

6.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kam se dnes člověk podívá, tam vidí palcové titulky o ekonomické krizi a propadech prodejů napříč odvětvími. Je to opravdu krize, nebo jen nafouknutá bublina? Obáváme se, že platí první varianta. Přinášíme prodejní výsledky jednotlivých značek na americkém trhu, které nelze interpretovat jinak, než že hůře už to snad ani nejde.

Při pohledu na výsledky lednových prodejů se člověk neubrání dojmu, že pro automobilové výrobce nastal Soudný den. Americké automobilky jsou na lopatkách a vydávají předsmrtné chroptění. Japonci, kteří byli dlouho vzorem, na tom také nejsou o mnoho líp. A evropské značky se, až na Mercedes s poklesem na úrovni Američanů, zatím drží na dohled hladiny. Zajímavý je ten fakt, že i Porsche zamířilo ke dnu. To je docela zvláštní, protože finanční krize nemívají až takový vliv na luxusní značky.

Jediným světélkem naděje v poušti zmaru je výsledek Subaru, to si jako jediné polepšilo. Tady se ale domnívám, že svůj vliv může mít letošní tuhá zima v některých oblastech a pověst Subaru jako auta do nepohody.

Co s tím, napadne mnohé. Některé vlády se snaží pomáhat finančními injekcemi přímo automobilkám, naši němečtí sousedé vymysleli šrotovné, u nás se uvažuje o něčem podobném.

Příčinu nastalé situace to ale neřeší. Zní to nepříjemně, ovšem stejně jako se momentálně pročišťují kapitálové trhy, i automobilový průmysl potřebuje očistu. Proto pomalu, ale jistě musí všem dojít, že přežít mohou jen ti schopní, kteří dokáží dlouhodobě vykazovat černá čísla bez státních intervencí. Neúspěšní, kteří by bez nich nepřežili, zkrátka musejí skončit, nebo najít jiné řešení, jak se na zmenšujícím se trhu prosadit.


Značka Propad prodejů v %
Audi -26,4
BMW -15,5
Ford Motor Company -40,2
GM -48,9
Chrysler -55
Honda -30,5
Infinity -20,9
Mazda -27,6
Mercedes-Benz -42,9
Nissan -31,2
Porsche -10
Lexus -30,3
Subaru 8
Toyota -34,4
Volkswagen -11,6


Podrobný rozpis prodejů jednotlivých modelů dle automobilek vč. meziročního srovnání:

Audi


Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 1 - vysledky_krize_2009_01

BMW

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 2 - vysledky_krize_2009_02

Ford Motor Company

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 3 - vysledky_krize_2009_03

GM

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 4 - vysledky_krize_2009_04

Chrysler

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 5 - vysledky_krize_2009_05

Honda

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 6 - vysledky_krize_2009_06

Infinity

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 7 - Nissan

Mazda

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 8 - vysledky_krize_2009_09

Mercedes-Benz

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 9 - mercedes

Nissan

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 10 - Nissan

Lexus

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 11 - vysledky_krize_2009_12

Subaru

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 12 - vysledky_krize_2009_11

Toyota

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 13 - vysledky_krize_2009_12

Volkswagen

Ekonomická krize řádí, prodeje aut se propadají - 14 - VW

Zdroj tabulek: Auto Spies

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše