Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk položil na Twitteru otázku do pléna, lidé mu dali okusit jeho vlastní medicíny
29.9.2020 | Petr Prokopec
Šéf Tesly se rád pokládá za vizionáře a na Twitteru se rád obouvá do jiných. Když se ale lidí zeptal, co dnes nedokážeme předvídat, dočkal se pro něj jistě nevítané konfrontace s realitou.
Pro Elona Muska jsou sociální sítě hlavním komunikačním kanálem. Aktivní je především na Twitteru, kde má již 39 milionů sledujících a cokoli, co skrze svůj účet publikuje, má opravdu velký dosah. Většina z těchto lidí jistě považuje cokoli, co řekne, za pomalu svaté, ne všichni jsou ale jeho nekritickými obdivovateli. To se potvrdilo minulý týden, kdy se šéf Tesly internetové komunity otázal, co dnes lidé nedokážou předvídat.
To je trochu nejasná otázka, neboť někteří v ní mohou vidět jako podstatné slovo „co” a hledat odpovědi právě na to. Stejně dobře ji ale lze vnímat také jako řečnickou otázku ve smyslu „dnes už dokážeme předvídat všechno”. Podle toho se lišily odpovědi a ni, novinář Ken Klippenstein k ní přistoupil druhým způsobem a dal ji Muskovi „sežrat i s navijákem“.
Zatímco řada lidí s ohledem na nedávné události odpověděla, že předpovědět se nedá třeba jméno příštího Muskova dítěte nebo co bude jeho další tweet, Klippenstein nemusel napsat ani slovo. Místo toho připojil Muskovu zprávu z letošního března, kdy šéf Tesly předvídal, že do konce dubna bude ve Spojených státech takřka nula nových koronavirových případů. Skutečný vývoj byl ale diametrálně odlišný, průměrný denní počet nově nakažených totiž soustavně rostl a i dnes má daleko k nule.
Jakkoliv tedy Muska skutečně lze v mnoha ohledech považovat za vizionáře, patent na rozum určitě nemá, jako nakonec nikdo. Klippenstein mu elegantně připomněl, jak moc byl letos na jaře naivní a není divu, že i když na jiné odpovědi zareagoval, tuto dodnes ignoruje.
Skutečnost je zkrátka taková, že předvídat nedokážeme s jistotou prakticky nic. I proto by se Musk neměl zlobit, když o dlouho očekávaném Bateriovém dnu Tesly média neinformovala zrovna s nadšením. Šéf kalifornské neukázal nic konkrétního, ani nové baterie, ani Teslu Model S Plaid. Podstatou byla jen prezentace s oznámením, že baterie nabízející dojezd delší až o 54 procent, ovšem levnější o 56 procent, dorazí za tři roky.
Když si vezmeme, kolik slibů Musk v minulosti učinil a kolik jich skutečně splnil, nelze se skepsi při tak vzdáleném časovém horizontu divit. Koneckonců stačí vzpomenout na plánovaný autonomní přejezd celých Spojených států, který se měl odehrát již v roce 2016. O čtyři léta později však Tesly nejsou bezpečně schopné ani přejet prázdné parkoviště. Možná proto také Musk změnil rétoriku a neslibuje tolik, lidé jsou ale u něj zvyklí na jiný přístup.
Teď se ale zlobí, že nebyl pochopen jinak a v podcastu Kary Swisher to označil za chybu novinářů. „Je to něco, o čem průměrný člověk nemá ani páru. Chytří lidé na Wall Street nemají ani ponětí o výrobě a o tom, jak náročný je to proces. Myslí si, že když máte hotový prototyp, máte nejtěžší část za sebou a vše ostatní je triviální. Tak to ale není. Vyřešeno je tím pravděpodobně pouhé procento problému. Nicméně rozjet výrobu ve velkém, zvláště u nové technologie, je o tisíc až deset tisíc procent náročnější než přijít s prototypem.“
S ohledem na zmíněné je tak frustrován, jak byl Bateriový den interpretován tiskem a lidmi, kteří sledují dění v automobilovém průmyslu. Podle něj to bylo „smutné” a šlo o „smutnou reflexi jejich chápání”. Že by něco udělal špatně, nepřipouští, prý mu ani nesejde na tom, že akcie firmy zamířily po celé akci rychle dolů. „Nepokoušel jsem se přesvědčit lidi až tak moc, výsledky budou mluvit samy za sebe. Mým cílem nikdy není dávat lidem důvody, proč by měli investovat do Tesly. Prodejte své akcie, je mi to fuk,” uzavřel Musk.
Elon Musk dostal ochutnávku vlastní medicíny, na odpověď se nezmohl. Ostatně, dost hořkosti v něm zůstává i z přijetí jeho prezentace na Bateriovém dnu firmy. Screenshot: Ken Klippenstein@Twitter
Zdroje: Ken Klippenstein@Twitter, Elon Musk@Twitter, Kara Swisher's Sway
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB