Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
EU nasadila autům další obojek, pravidla už omezují i fungování motoru při stání
29.9.2019 | Mirek Mazal
Jaké další radosti nám Evropská unie ještě zakáže s odkazem na vyšší cíle? Nejnovější auta mají už i povinný omezovač otáček při stání na místě, samozřejmě kvůli emisím CO2.
Nové Audi RS7 Sportback modelového roku 2020 bylo odhaleno teprve před dvěma týdny s čtyřlitrovým osmiválcem TFSI pod kapotou. Objem motoru auta je v pořádku i na poměry striktních opatření Evropské unie a ani výkonu nechybí grády, jelikož mild-hybridní twin-turbo umí vygenerovat až 441 kW (600 koní) výkonu a 800 Nm točivého momentu. Na motor navazuje osmistupňová převodovka ZF, která je mezistanicí pohonu všech kol. RS7 může atakovat stovku během 3,6 sekundy, s příplatkovým balíčkem omezovač rychlosti zasáhne až u čísla 305 km/h.
Test vozu kolegy z Auditography probíhal nad očekávaní dobře, klíčové tovární parametry se potvrdily. Připojený měřič spárovaný s GPS dokonce zaznamenal zrychlení na 100 km/h za 3,38 sekundy, čtvrt míle naložené Audi proletělo za 11,4 sekundy. Souhrn pozitivních překvapení vyšperkoval aktivní podvozek zatáčející všemi čtyřmi koly, novinka tak na řidiče působila mnohem lehčím dojmem.
Zástup někdy až nečekaných pozitiv přesto narušila jedna nepříjemná věc, o jejíž existenci jsme dosud ani nevěděli. Že auto dostane filtr pevných částic, který omezí jeho zvukový projev, bylo jasné, nové bruselské opatření ale nastavilo mantinely i vytáčení motoru na místě.
U vozů s automatickými převodovkami bylo sice už dříve často omezené samotnými automobilkami kvůli technice či bezpečnosti, obvykle ale až ve vyšších sférách a někdy také vůbec. Nyní prošlápnutí pedálu plynu na místě nesmí znamenat překročení hranice 3 000 otáček za minutu. RS7 se tak na záběrech při předvádění zvuku doslova dusí a lidé z Auditography raději rovnou dodávají, že tohle se týká jen Evropy - Američané a další zákazníci budou podobného obojku ušetřeni.
Motivace je jasná, zbytečné túrování motoru na místě znamená zbytečnou spotřebu paliva a tedy zbytečné emise CO2. Napadá nás i spousta jiných „zbytečných” činností, které mají za následek spotřebu toho či onoho, což též znamená generování jinak nevzniknuvších emisí. Opravdu už jen čekáme, až nám EU vleze i do ložnice. Toto omezení je naprosto absurdní, spotřeba paliva při túrování motoru je beztak naprosto minimální, pohonná jednotka má v tu chvíli práci jen sama se sebou.
Nové Audi RS7 Sportback překvapilo v dobrém, ale bez negativních dopadů regulací EU se to znovu neobešlo
Zdroj: Auditography@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova