EU si z nás střílí, dle její studie prý výrobci aut lžou o spotřebě

 | 86 příspěvků | 9.2.2013 Walter Kraft
Reagovat

Nepřihlášený VF

Walter nezklamal. Žasnul j.. | 9.2.2013 21:15reagovat
avatar

Walter nezklamal. Žasnul jsem úplně stejně, když jsem to včera četl. Jak může EU, která tuhle honbdu za přeludem jménem CO2 způsobila, kritizovat automobilky, že se tomu přizpůsobily? Kdyby si aspoň dala reálný cíle, ale pokud má být průměrná spotřeba v roce 2020 pod čtyři litry, tak to reálně prostě nepůjde.

Myslel jsem, že je za tuhle hru ráda, ale asi ne, asi se začali ozývat lidi, že to nesedí a tak udělala tohle. Opravdu žasnu a do puntíku podepisuju Walterovo článek, přesně popisuje jak to je. A ten příměr k oknům a daním z nich je dokonalý. Je to celé hra a nemůže ji taktp začít napadat ten, kdo ji rozehrál.

Nepřihlášený RoVi

Holá pravda, spíš mám poci.. | 9.2.2013 21:20reagovat
avatar

Holá pravda, spíš mám pocit, že spotřeba u podobných aut stoupá, aspoň pokud od nich chcete nějakou dynamiku. Kombinace rychlost/spotřeba, co před 15 léty měla normální jedna-šestka, dneska nemá nic. Automobilky se o tohle určitě připravit nechtěli, takže křik EU je mimořádně trapný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mirek

Pane Krafte, víte o kolik.. | 9.2.2013 21:22reagovat
avatar

Pane Krafte, víte o kolik procent se sníží spotřeba, když klesne z 8,3l/100km na 6,8l/100km? To není 31%, ale jen 18%. Psát krásné články a ukazovat jak se EU plete je pěkná věc, ale to nesmíte psát takové nesmysly.

Zobrazit reakce..

Walter Kraft (wkraft)

Reakce na: Pane Krafte, víte o kolik.. | 9.2.2013 21:35reagovat
avatar

Díky za milé upozornění, 31 procent je ale správně, špatně bylo ono číslo 8,3, citoval jsem mylně z kolegova článku. Dohledal jsem přesné údaje, tisková zpráva k faceliftu z roku 2011 to uvádí přesně:

"Fuel consumption has been significantly reduced, however: the C 350 BlueEFFICIENCY has a mean consumption of 6.8 litres per 100 km - 3.1 litres or 31 percent less than the preceding C 350"

Ale i kdyby to bylo 18, měnilo by to něco? Reálně se to nemohlo změnil ani o 8...

Zobrazit reakce..

jack daniels

Pravda nikoho nezajímá. EU.. | 9.2.2013 21:36reagovat
avatar

Pravda nikoho nezajímá. EU je 5x horší než RVHP. A vládnou nám větší komunisti než tenkrát v Moskvě. To jsme dopadli :-)))

Zobrazit reakce..

jack daniels

Až budou v Bruselu věšet čl.. | 9.2.2013 21:38reagovat
avatar

Až budou v Bruselu věšet členy EK ,tak si tam dojedu na čumendu. I kdyby to bylo na placené lístky.

Nepřihlášený Rex71

Reakce na: Díky za milé upozornění, 3.. | 9.2.2013 21:44reagovat
avatar

Je docela vtipny videt eurohujery, jak se jasnou pravdu snazi zamlzit upozornenim na podobny fakta. Je uplne jedno, kolik je to procent u jedhono auta, ten clanek je o necem uplne jinym. O tom, jak se to meni globalne, jak se tim EU kazdej rok chlubi jako SVOJI ZASLUHU a kdyz uz prilis zesili hlasy, ze to je kravina, necha si udelat studii a rekne, ZE ZA TO MUZOU JINY. Je to jeji prace se vsim vsudy.

Je jasny, ze pokud kazdej gram CO2 zatizim takovou pokutou, tak se podle toho auta zacnou stavet stejne jako ty domy. Ale ja mel za to, ze to EU takhle chce, proto ty pokuty... A ona to nechce, protoze to neni skutecny. Ale ono to jinak nejde, tak co s tim budeme delat? No rozhodne to nevzdame, ale zmenime normu.

Tohle je fakt des.

Nepřihlášený Embed

Evropská virtuální realita.. | 9.2.2013 21:47reagovat
avatar

Evropská virtuální realita se rozbila, ještě že se hned našel viník. Pěkný článek, dobře vysvětlené.

jack daniels

José Manuel Barroso je ev.. | 9.2.2013 21:52reagovat
avatar

José Manuel Barroso je evropský Mao. ZLATÁ Rakousko -uherská monarchie.

jack daniels

Kdy konečně Německo přesta.. | 9.2.2013 21:54reagovat
avatar

Kdy konečně Německo přestane platit a EU se stane minulostí? To se to žere na německé prachy.:-) Ale za chvilku nebude co žrát.Leda tak biopaliva :-)))

Nepřihlášený Jan Š.

Co dodat, rozumná slova. Čís.. | 9.2.2013 21:55reagovat
avatar

Co dodat, rozumná slova. Číst podobné věci mně vždycky na chvíli uklidní. Že kolem mě žijí ještě lidi, co používají rozum a nenechají se strhnout laciným populismem, jako je tenhle krok EU.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Embed

Reakce na: Co dodat, rozumná slova. Čís.. | 9.2.2013 21:56reagovat
avatar

Já bych dodal "a mají přístup do médií". Tenhle nesmysl EU odpapuškovali skoro všichni bez zamyšlení jako by EU objevila Ameriku...

jack daniels

EU jednou objeví nového čl.. | 9.2.2013 21:58reagovat
avatar

EU jednou objeví nového člověka a nastane nový řád :-)))

Nepřihlášený Vincent

Vrchol drzosti. Jsem zvěda.. | 9.2.2013 22:00reagovat
avatar

Vrchol drzosti. Jsem zvědav, co by úředníci dělali, až zlikvidují motor většiny ekonomik. Ale oni pracují systematicky - teď chtějí zakázat jíst maso - pomocí zdanění, například.

viz: http://www.ceskapozice.cz/zahranici/evropa/boj-s-klimatickou -zmenou-svedove-chteji-evropskou-dan-na-maso

Co bude dál? Zjistí, že nejvíc škodí lidi - a tam je vyhubí? Komu by ale vládli?

Nepřihlášený Mirek

Reakce na: Díky za milé upozornění, 3.. | 9.2.2013 22:00reagovat
avatar

Rádo se stalo. Jen aby nevznikla mýlka, alespoň mám ten pocit z níže vložených reakcí. Neznamenalo to nic jiného než co jsem napsal, tedy, že vypadá hloupě uvést spotřeby a k tomu nesmyslná procenta. Sám vím, že spotřeba v reálu naprosto neodpovídá uváděné automobilkami.

Nepřihlášený Vincent

....co budou úředníci děla.. | 9.2.2013 22:02reagovat
avatar

....co budou úředníci dělat, až zlikvidují.....

jack daniels

Nějvětší bestie na světě j.. | 9.2.2013 22:06reagovat
avatar

Nějvětší bestie na světě je HOMO BRUSELUS :-)

Nepřihlášený Dag

Takže za špatné údaje může.. | 9.2.2013 22:29reagovat
avatar

Takže za špatné údaje může ten, co je chtěl, protože kdyby je nechtěl... :-)

Já bych nesváděl všechno na EU, je to pohodlný a člověk si hezky zanadává, ale kravina. :-) Taková moda.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin B.

Přeci nemůže nikdo čekat,.. | 9.2.2013 22:44reagovat
avatar

Přeci nemůže nikdo čekat, že se za pár let zdvojnásobí účinnost morotů. V současném světě zkrátka vládne enviroMENTÁLNÍ lobby, takže se přirozeně tlačí i na výrobce aut. Ale jak bylo řečeno, akorát na tom tratí zákazník a spotřeba je jen o málo nižší. Nemůžu se dočkat doby, kdy tahle nesmyslná, škodlivá a proti zdravému rozumu jdoucí CO2 mánie skončí.

jack daniels

Reakce na: Takže za špatné údaje může.. | 9.2.2013 22:45reagovat
avatar

Takže sv. Mikuláš za to může :-))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dag

Reakce na: Takže sv. Mikuláš za to může.. | 9.2.2013 22:56reagovat
avatar

Svatej Mikuláš určitě taky.

No, já tomu konkrétně rozumím jako koza petrželi. :-)

Na druhou stranu,, my horolezci máme s mezinárodními normama pro výrobce o pár, mnoho let (diky UIAA) delší zkušenosti. Ten tlak a jednotné normy na horolezecké vybavení, to vedlo k bizarním situacím a výrobkům. Ovšem v součtu za ty roky k výraznýmu zkvalitnění a hlavně spolehlivosti a určitý garantovaný kvalitě.

Takže tyhle debaty pamatuji tak před dvaceti lety.

Což ale neznamená, že specifická situace se bude opakovat v jiných podmínkách!

No, tohle jsem malinko také sledoval. nemyslím si že výrobci byli nuceni hrát tuhle hru.

Ostatně ta se hrála v USA už minimálně v šedesátých. Jakmile jedna automobilka přišla s něčim bezpečnějším, později ekologičtějším, nebo vimjáco, začalo to fest nutit do zákona. Nic nového co by vzniklo a případně zmizelo s EU.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Svatej Mikuláš určitě taky.. | 9.2.2013 23:27reagovat
avatar

Já se obávám, že tohle je poněkud jiná situace. Přeci jen předpis na to, že karabina musí unést tolik a tolik je odlišná záležitost, která se dá i hůře obejít. Výroba horolezeckého vybavení navíc prakticky nijak nezasahuje životní prostředí, takže ty podmínky se diametrálně liší.

V automobilovém průmyslu nikdo nepřišel s nějakým superekologickým vynálezem, který by byl předpisy nucen ostatním výrobcům. Zkrátka si někdo usmyslel, že kvůli autům umírají lední medvědi, tak zavedl drasticky postupně se snižující emisní limity na různé roky pro všechna auta, jejichž překročení je pokutováno takovými částkami, že by pak bylo auto neprodejné. Jak už jsem psal výše, EU si představuje, že výrobci ze dne na den zdvojnásobí účinnost motorů a zachrání to planetu. Ale to bohužel nelze tak jednoduše, čili snížení spotřeb je dosaženo téměř výhradně na úkor zákazníka různými přizpůsobeními na ten testovací cyklus. Vznikají pak i vedlejší produky jako pneumatiky s nižším valivým odporem, které hůře drží a podobné nesmysly. Takové předpisy jsou k ničemu a akorát škodí. Nemá z toho prospěch vůbec nikdo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený karelpipa

EU a na ni přicuclí kamarád.. | 9.2.2013 23:37reagovat
avatar

EU a na ni přicuclí kamarádi z toho mají prospěch. Z těch pokut a daní (i treba na to maso, pokud se to zavede).

Nejhorsi je, že planeta fakt zachranovat nepotrebuje, to se jen desitky let tluce lidem do hlav.

Nepřihlášený Duro-trulo

EU by sa mala zamerat na z.. | 10.2.2013 00:43reagovat
avatar

EU by sa mala zamerat na znizovanie tychto emisii :http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivot ni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx? c=A090426_191128_automoto_vok

a nie na autá

Nepřihlášený Dag

Reakce na: Já se obávám, že tohle je.. | 10.2.2013 09:03reagovat
avatar

Dovolil bych si souhlasit že liší, ale nesouhlasit že diametrálně. Jsou v obou oborech požadavky, které jsou vcelku čistě ve vztahu zákazník prodejce, třeba cena, váha. Potom je tu bezpečí, za které už na každý odmítá platit (já jsem borec, na co mi to je). Pak jsou, a ty jsou i ve vybavení (i v tom na hory), parametry, které jsou velice vzdálené uživateli. Ekologie je klasika. A tam se zákazník najednou vzteká stejně jako výrobce, jsou na stejné lodi, chtějí levně výkon a mají platit a snižovat efektivitu). Ty argumenty proti regulaci byly zcela stejné. Dneska už zmizeli, protože značka uiaa představuje jistotu že kupuju něco na co se mohu spolehnout a další "nezajímavé" paramatry odzývám.

Zpátky do auta. Množství smradu z aut (a problém to je, stačí se projít městem, se snižuje. My pamnětnícj pamatujeme rozdíl mezi socialistickou Prahou s Trabanty a Vídní. Ten vznikl už před EU, neb na západě se začali bránit i smradům (předpisy a buzerací výrobců. kteří se to samozřejmě snažili obcházet a řvali) a to vedlo přesně k tomu co jede dál. Auta jsou těžší, dražší a výkon jde pokud, tak dolů. Ale zase ve Vídni voní kytky. :-)

Tyhle zákazy jdou ovšem s centralizací světa z čim dál vzdálenějšich míst, jejich dopad je čim dál vzdálenější a budí to větší odpor.

Chci říct: To kontrolování nezačalo a neskončí EU, "buzerováni" byli výrobci už ve středověku od svých cechů. od měšťanů a krále. Tresty byly opravdu "citelné".

V horizontu let to vede spíš k zlepšení, historie lidstva je toho dokladem.

Každý chce mít doma klid a čisto. Ale nechce být omezovaný. Zase nemusíme do EU. V každý vesnici si dají zákaz vjezdu a nebo alespoň 40, ale jak vyjedou ven tak to chtěj osolit co to dá. :-)

Kolem jeho baráku by povolil maximálně elektromobil, ale když má sám platit za katalizátor tak má psotník. :-)

No a tak a nic ve zlým, když tak si zanadávejte že jsem eurohujer. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin B.

Reakce na: Dovolil bych si souhlasit.. | 10.2.2013 09:18reagovat
avatar

Pokud někdo nutí výrobce používat katalyzátory, těžko proti tomu lze něco namítat. Jednak určitě není od věci věci rozumně (!) předepisovat a jednak není od věci tomu nechat taky trochu přirozený vývoj. Zákazník platí drahý benzín, takže taky nechce auto, co bude v reálném provozu žrát 15 l/100 km. Článek je ovšem o tom, že EU útočí na něco, co sama svými naprosto přehnanými normami způsobila. Jednak nastolila pokles emisí tak šíleně rychlý, že toho pouhým vývojem nelze dosáhnout, takže výrobci jsou nuceni se přizpůsobovat normám, na čemž tratí zákazník aniž by to přinášelo reálnou úsporu. O to silnější to je s těmi obrovskými pokutami, které jsou doslova likvidační, a výrobce si netroufne ty normy překročit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dag

Reakce na: Pokud někdo nutí výrobce p.. | 10.2.2013 09:38reagovat
avatar

Já neobhajuji tuhle normu, ani práci konkrétní komise EU. Už proto že já si nemyslim že všemu rozumim, od všeho mám klíče a.. :-)))) A o tomhle vim vlastně kulový (málo na kvalifikované posouzení) a myslim že máte pravdu.

Jen že nějak tady zapadá že:

1) Regulace nejsou nic nového. Rovnice EU = nesmyslné zákazy, to je a) pravda b) propagandistický trik a výmluvy v pozoruhodné směsce.

2) Ekologické předpisy jsou často na hlavu ale výsledku ve formě vzduchu ve městech (Londýn je extrapříklad), vody v řekách protékající městy, to se nám asi všem líbí. Co se nám nelíbí, když to padne na naši hlavu a peněženku, omezí odvětví co máme rádi. A když ten předpis nemá hlavu ani patu, což samozřejmě občas nemá.

BTW Katalizátory, to byl hodně velkej odpor (a kde bylo tenkrát EU). Tohle většinou nechodilo z EU ale bylo přijato z USA. To je ale také unie.

Já bych v tom tlaku na snižování pokračoval. Aby to mělo efekt tak přes co největší celky (svaz výrobců není vhodný). No a také souhlasim, že by někdy měli víc myslet a konzultovat s lidmi z praxe.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dag

Reakce na: Já neobhajuji tuhle normu,.. | 10.2.2013 09:49reagovat
avatar

P.S. Ono, já (ročník 58) pamatuju nadšení z "západních" norem a přepisů, které sem po roce 90 začaly pronikat. To jak se potom změnilo takové Ustí, Most, Jizerky a Krtušné hory, Praha... To byl zázrak

No, a některé výroby to zlikvidovalo... je to tak.

Nepřihlášený Honza42

Katalyzátor nevymyslela EU.. | 10.2.2013 10:17reagovat
avatar

Katalyzátor nevymyslela EU, ani nenařídila aby ho někdo vymyslel. To totiž (naštěstí) nejde. Stejně tak dalším nařízením nevznikne žádný nový vynález.

Nařídit lze jen něco, co už má hotové technické řešení. Opačný postup plodí blbosti a nesmysly.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený WinDiesel

Reakce na: Já neobhajuji tuhle normu,.. | 10.2.2013 11:19reagovat
avatar

Milý eurohujere Dagu, ještě by se to chtělo naučit psát slovo katalyzátor s "y".

Hrůza mne jímá, když si představím lidi jako Ty s Tvými názory a s Tvojí češtinou, jak prosazujou názory podobné tvým kdesi v Bruselu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ct

Automobilky pouze plní to.. | 10.2.2013 11:21reagovat
avatar

Automobilky pouze plní to co, na čem se dohodli s komisaři v EU. Humanitně vzdělané postavičky stanoví "limit" CO2. Aby to automobilky extra nebolelo stanoví se "vzoreček" na výpočet. Do vzorečku se nasekají tzv. "bulharské" konstanty (dle vzoru: "A kolik to má vyjít?"). Krásným dokladem "virtuality" jsou např. u Octavie 3. generace spotřeby. Zdá se jako by "bobánci" z EU zapomněli na fyziku, třeba. Ale to je drobnost, vezmeme "tabulčičku", uděláme "grafík do prezentačky" a jedem. A to je najednou nářku, že se neplní, když na papíře to tak krásně vypadalo. Škoda, přeškoda, že jsou placeni námi hlupáky daňovými poplatníky.

Automobily se spalovacími motory produkují škodlivé emise. Do vzniku přeludu zvaného globální oteplení se CO2 extra neřešilo. Poté co EU přijala za své boj proti klimatické změně, je to katastrofa. Emise mají být řešeny jako celek, ne že se vrhnu na CO2! Dovedete si představit sebe v roli majitele automobilky? Ale automobilky mají také máslíčko na hlavě, třeba v podobě dotací. Nechápu jak automobilka vytvářející zisk žebrá o dotace z EU. Bohužel celý proces "skok vpřed" povede k utlumení automobilového průmyslu jako takového se všemi důsledky co to má. Je to další hřebíček do rakve euroatlantické civilizace. Jen tak nevím kde budu pracovat, až se to tu všechno ureguluje :-(

Z určitého úhlu pohledu se mi její jako věcnější přístup Američanů. V Evropě je stále předkládán elektromobil na baterky jako lék, který má již 100 let stejné tragické vlastnosti (dojezd). A za mořem alespoň postaví Amperu.

Nepřihlášený WinDiesel

Reakce na: Katalyzátor nevymyslela EU.. | 10.2.2013 11:24reagovat
avatar

Souhlas. jen bych dodal že dámy a pánové v Bruselu jsou natolik přesvědčeni (podobně jako Komančové v minulosti) o tom, že se dá nářídít a splnit cokoli, že se o to pořád a pořád pokoušejí a tejně jako Komančové si vždy najdou nějakého viníka, který to způsobil, že se to nedaří.

Holt Brusel nám zmelounovatěl (navrchu zelená, uvnitř si domysleme co asi najdeme) a snaží se již poněkolikáté POROUČET DEŠTI .....

Nepřihlášený Dag

Reakce na: Milý eurohujere Dagu, ješt.. | 10.2.2013 11:44reagovat
avatar

Se nevztekejte Windiesele. :-) Píši na malém notebooku a navíc se silnou dyžgrafií a mocnými dioptriemi :-), V Bruselu asi já sotva něco prosadím, jaksi mne tam na porady nezvou. :-)

Jenom že by přes tu krev před očima se možná chtělo podívat na věc trochu z odstupu. Ale pokud se raději vztekáte a nadáváte, pro mne za mne, já mám svejch starostí dost, zejména s debilními nařízeními ze všech stran. :-)

Mějte se fajn a hezký den!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený WinDiesel

Reakce na: Se nevztekejte Windiesele... | 10.2.2013 11:55reagovat
avatar

Nevšiml jsem si, že bych se vztekal. A Vy si protiřečíte. Na jednu stranu obhajujeje EU a stupidní nařízení, na druhou stranu úpíte pod tíhou jakýchsi debilních nařízení.

Mezi stupidními nařízeními z EU a debilními nařízeními, které trápí Vás, není žádný principielní rozdíl, víme?

Také Vám přeji hezký den. A kupte si většího notebooka.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dag

Reakce na: Nevšiml jsem si, že bych s.. | 10.2.2013 12:13reagovat
avatar

Já vím že si protiřečím, protože to vnímám, abych tak řekl dialekticky.

Určitá omezení a normy a předpisy jsou velmi užitečná věc. Třeba že se do Rumu nedává metan (v extrému). Nebo se nejezdí na červenou.

Ovšem pilný úředník bude, už proto že je za to placený, vymýšlet další a další nařízení a omezení, která už budou čím dále tim víc jen pitomá a omezující potřebný tvůrčí rozlet v tom daném oboru.

V čem jsem ve sporu je to, že tohle nezačíná a nekončí s nějakou únií. A že případným zrušením uniíí, lejster a kontrolních mechanizmů by nenastal ráj, ale jen těžkej bordel.

Kdyby na tu tady zmíněnou hru automobilky nepřistoupily, tak je samozřejmě nikdo nezruší, protože zrušit automobilovou výrobu je pro ekonomiku jako brokovnicí do hlavy. Jenže jakmile se jedny naučily jak to pěkně oje..at, tak to vytáhly na konkurenci. A ty si udělaly zase své testy na míru a oblbovaly. A toho se chytl ten ouřada a zvolal: Hle! Jde to, tak ať to mají povinně všichni.

No a teď to tady máme...

Doma mám velkou obrazovku, jejda! Ale tady musím vyplnit záznam dokládající... a na koleně v lese .-). Takováhle debata vhodné rozptýlení.

Nepřihlášený maTooB

Moj priklad zvratenosti ty.. | 10.2.2013 12:29reagovat
avatar

Moj priklad zvratenosti tychto predpisov:

Alfa 146 1.6 TS 88kW 1997 - udavana kombinovana spotreba 8,3litra. Ja som kludne jazdil za realnych 7litrov.

Alfa Giulietta 1,4 Multiair 125kW 2012 - udavana kombinovana spotreba 5,2litra. Ja kludne jazdim za realnych 7litrov. Pri eko style dokaze ist aj za tych 5,2, co 146tka nedokazala, ale tento styl nie je v premavke dlhodobo udrzatelny.

Chcem tym iba povedat, ze ked idem na sluzobku, tak na tom celom nehorazne prerabam. Cudujem sa podnikatelom, ze su ochotni platit dane z realnej nadspotreby u sluzobynch aut...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený maTooB

Reakce na: Moj priklad zvratenosti ty.. | 10.2.2013 12:35reagovat
avatar

Tym nechcem zatracovat downsizing, pretoze to novsie auto o 15rokov je podstatne silnejsie a dokaze jazdit aj o 1,5litra uspornejsie, co je vsak zvratene je okradanie ludi na udavanej normovanej spotrebe.

Nepřihlášený null

Reakce na: Já neobhajuji tuhle normu,.. | 10.2.2013 13:51reagovat
avatar

Londýn skutečně JE extrapříklad, v tom máte naprostou pravdu,. Od plošené EUregulace se však v mnohém liší.

1) norma je městská

2) regulace reaguje na skutečný problém, pár "pravých" londýnských mlh jsem taky ještě zažil a fakt to není nic moc ani jako turistická atrakce...

3) problém byl celkem důkladně a řádně identifikován a regulace postihla jeho pravou příčinu (pevné částice ze starých dieselů)

4) oblast "postižená" regulací se přizpůsobila celkově, průmysl se změnil a přestěhoval, elektrifikovaly se železnice, skrz město nesmějí ani mazutové lodě...

Nehledě třeba na takové drobnosti, že lze zohlednit skutečně změřené emise každého konkrétního vozu a případné náklady (pokutu či poplatek za vjezd) nese skutečný uživatel v okamžiku kdy do oblasti skutečně vjede...

Souhlasím s Vámi v obecné rovině ohledně nutnosti norem (to zní lépe než reguace :-) ), šílenství okolo CO2 z automobilové dopravy však považuju za extrémně nebezpečnou hovadinu. A na lístky na popravu ojrokomisařů budu stát frontu klidně tejden!

Nepřihlášený Dag

Londýn je jistě specifický.. | 10.2.2013 14:23reagovat
avatar

Londýn je jistě specifický a já s Vámi souhlasím krom poslední věty. Ale abych dál hrál roli advocatus diaboli, chtěl bych říct že Londýnské regulace byly také plošné, jen ta plocha byla menší než je Evropa. Zákaz tuhých paliv se dotkl těžce národní tradice krbů! Pro mnoho chudých lidí bylo vyhnání čudících aut malér...

Jistě, tady šla akce v návaznosti na další opatření která kompenzovala omezení. Také je ale pravda, že se proti zákazům zvedla vlna velkého odporu, který dnes je málo pochopitelný. A to kdyby ta nařízení přišla z "kontinentu"... :-) No to by se v GB hóóódně řvalo.

No, tohle válčení s výfuky aut se fakt moc nepovedlo. Ale já bych opravdu pro tuhle zbacanou bitvu (špatně identifikovaný nepřítel, špatné zbraně, špatné velení...) válku za čistý vzduch nerad vzdával.

Sice si za to vyfasuji k nálepce eurohujera ještě ekoteroristu, ale já jsem (krom pologramotnosti) nesmírně otrlý :-). A myslím že automobilky zrovna tady tu válku hodně pěkně živily, rády se chlubily výsledky a působily na city nakupujících svými "šetrnými" auty. A koneckonců to živili i zákazníci svými požadavky. Ty předpisy zase nepřilétají jen tak z nebes Bruselu a zelených.

P.S. Jestli ale napíšete že za to můžou Ilumináti a Aštar Šeran, tak to už nehraju. :-)

Nepřihlášený Petr

A proto a jedine spravna c.. | 10.2.2013 16:12reagovat
avatar

A proto a jedine spravna cesta je zavest u nas prachove plakety - a verim ze se najde i tady nejaky trouba a budou se kupovat min 1x rocne :)

Ale berlicka CO2 je proste to kde se daji vytriskat drobny!!!!

Jo jo kdepak nam usnul selskej rozum??

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dag

Reakce na: A proto a jedine spravna c.. | 10.2.2013 16:33reagovat
avatar

Plakety bych osobně chápal jen jako snahu získat z lidí prachy.

Navíc není jasné (nebo spíš je) komu ty peníze přijdou do kapsy, nemá to...

Ale to je zase jiný příběh a také klasická výmluva místních vyděračů. Najdou nějakou zemi kde něco takového je a pak s tím mlátí, nebo nějakou zapomenutou vyhlášku (občas se ukáže že si jí tak trochu vymysleli)....

A vůbec...

------ d.dobrota ------

Výrobci údajně předpokláda.. | 10.2.2013 17:02reagovat
avatar

Výrobci údajně předpokládají, že když to nejde, tak můžou začít šidit. Nejde to to? tak půjdeš z kola ven!

Spotřeba CO? se měří ne proto, že by lidem v EU vadil CO?, ale proto, že při měření spotřeby se obsah CO? ve výfuku nedá ošidit.

Tyto věci se musí řešit příkazy, kontrolou a trestem, protože volná ruka trhu nedovede zajistit žádoucí průběh. Dám příklad: Hypermarkety ve snaze po nabízení levných produktů soustavně snižují kvalitu a obsah sušiny ve výrobcích. Lidé zákazníci i to nejhorší zboží snědí a příště koupí znovu. Nelze se spoléhat na úsudek zákazníků, protože převážná většina lidí úsudek nemá, a přesto lidé bez úsudku vytvářejí trh i pro ty, co úsudek mají. Jediným řešením je nařídit nejnižší možnou kvalitu, tu kontrolovat a porušení sankcionovat.

U aut je to o to důležitější, že čím vyšší spotřeba, tím větší prestiž automobilu. Zásoby paliv jsou omezené a vlády nemohou nechat lidi svobodně se rozhodovat, co je pro ně lepší.

------ d.dobrota ------

Životní prostředí se ničí.. | 10.2.2013 17:13reagovat
avatar

Životní prostředí se ničí závratným tempem. Buďme rádi, že dokud tu vládne EU, tak jenom snižuje spotřebu aut. Až tu bude vládnou někdo jiný, např AI, tak bude rovnou snižovat stavy přebytečných lidí a vůbec je nebude zajímat, jestli se vám to líbí nebo ne.

jack daniels

Neplést si CO 2 a CO. | 10.2.2013 18:17reagovat
avatar

Neplést si CO 2 a CO.

jack daniels

Hele Dobroto: Ze všech dob.. | 10.2.2013 18:20reagovat
avatar

Hele Dobroto: Ze všech dobrých myšlenek nakonec vykvete fašismus :-)

Nepřihlášený Zajda

dobrota> pokuty jsou za CO.. | 10.2.2013 22:41reagovat
avatar

dobrota> pokuty jsou za CO2, ne CO. Obsah CO se měří staticky při stanovených otáčkách a je stanoven v rámci norem EURO, a z principu ošidit jde ("přidušení" motoru v daných otáčkách). Obsah CO2 ošidit jde taky (o čemž pojednává celý tento článek), protože se pohonné ústrojí (motor, převodovka, stop/start) přizpůsobí metodice testu. Navíc toto přizpůsobení často vede k reálnému zvýšení spotřeby, pokud s tím zákazník jezdí normálně a neakceleruje ve městě z 0-50 km/h za 26 sekund (to si nedělám srandu, to je reálný úryvek z metodiky). Pak totiž musí například podřadit a hnát motor do otáček, což by dělat nemusel, pokud by měl vhodně odstupňovanou převodovku s blízko poskládanými kvalty.

Nepřihlášený blbý občan

bruselští dementi...nevím.. | 11.2.2013 08:44reagovat
avatar

bruselští dementi...nevím na co vůbec řešíme spotřebu u aut, když podíl na znečištění má automobilová doprava z celku cca jen 2,5%!!!! největší znečištění produkují stáda krav, elektrárny v číně a námořní tankery. když jsem před 6ti lety přesedlával ze soukromého starého osmiválce bmw 540i na pracovní nový superb 1,8 nevěřil jsem že je možné, že superb bude v určitých režimech brát o 5litrů víc!!! a v průměru že je spotřeba téměř stejná (rozdíl 2 litry ale o 130koní nižší výkon) to samé...to samé má kamarád s tDI 1,9 96kw žrala podstatně méně než 103kw 2,0tdi....kdyby celá une šla do h.aj.z.l.u. bylo by to nejlepší...místo toho nám cpou elektromobily jejichž ekologický dopad je mnohem závažnější (lomy na těžké kovy, otrávené řeky a ve výsledku jsou měřené emise jen o 25% nižší)

Nepřihlášený Anndy

Ja vidim v normovanej spot.. | 11.2.2013 16:13reagovat
avatar

Ja vidim v normovanej spotrebe aspon jednu vyhodu. A to je porovnatelnost spotreby medzi autami. Kedze podmienky su rovnake pre vsetkych, tak aj rozdiely musia byt plus-minus rovnake. Ak ma nejake auto podla noriem priemerku 6 a druhe 8, tak v reale pri rovnakom pouziti bude tiez rozdiel 2l v spotrebe.

Nepřihlášený Anonym

A přesně to není pravda. E.. | 11.2.2013 16:30reagovat
avatar

A přesně to není pravda. Euronorma je tak zásadně odlišná od skutečného provozu, že žádné porovnání nenabízí. Navíc v testu prakticky vůbec není zastoupen skutečný dálniční provoz.

Nepřihlášený Ondra S.

Walter Kraft má pravdu, eu.. | 11.2.2013 21:09reagovat
avatar

Walter Kraft má pravdu, eurobuzerace z hlediska euronorem je opravdu neužitečná. Octávii TDi 1gen. jsem sice nikdy neměl, ale je to pěkný příklad, protože to bylo auto stavěné pro reálný provoz, nikoliv pro měřící cyklus. Když se to hodilo na válce, vyšel z toho nějaký výsledek, nebyl nejlepší, ale v provozu to fungovalo!

Ono to ale není tak těžké i u moderních vozů. Asi před půl rokem mi kamarád popisoval, jak na netu našel článek, o tom, jak si jeden člověk koupil nový citroen C5, myslím s hdi kolem 2000ccm, možná i víc a hned za nova z toho vykopnul kat, FAP a veškerou emisní elektroniku, upravil výfuk a udělal z toho obyčejný přímovstřik, jako z konce 90 let na úrovni starých TDi. Nevím, kdo mu dělal takovouto úpravu a naladění datových polí v řídící jednotce, ale musel to být člověk z oboru, který motorům rozumí a ví co jak udělat. Spotřeba po úpravě okamžitě spadla o 1,5litrů dolů a chování motoru bylo naprosto neskutečné, rechlé reakce, perfektní zátah, žádné prodlevy, no prostě bomba! Bohužel si nezapamatoval kde to četl a ten článek se mi už nepodařilo dohledat, jinak bych si ho hned uložil a pokud bych si kupoval nový vůz, tak úpravce navštívil. Pokud u tom článku víte víc, dejte echo, dík!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí

Oni nabízejí motory, jež.. | 11.2.2013 21:54reagovat
avatar

Oni nabízejí motory, jež vykazují dobré hodnoty podle jejich norem, v reálném provozu nikoliv. Už vůbec nenabízejí nic zákazníkovi, který jede 2x365x15km do práce a z práce a ještě to spestří zastávkou v supermarketu a maximálně 2x1000km na dovolenou. Jen blázen by si na takové ježdění koupil auto s turbomotorem, blázna z něho pak udělá koncern VW, který mu nic jiného nenabídne. Ale o to jim nejde, protože se prodávají teoretické parametry. Je třeba změnit zákon, aby museli uvádět reálnou spotřebu při různých provozech, a pak se dočkáme jejich reakce. Služební vozy a firemní autopark je jiný segment. Takže výrobce musí nabízet různou motorizaci pro zákazníky s různými požadavky.

Nepřihlášený martin

ked chces vediet spotrebu,.. | 12.2.2013 13:02reagovat
avatar

ked chces vediet spotrebu, musis pozriet na http://www.spritmonitor.de/

skoda ze tam nemozu byt nove auta...

Nepřihlášený Stanislav

Moc hezký článek. Jen bych.. | 12.2.2013 16:27reagovat
avatar

Moc hezký článek. Jen bych dodal, že mnohé změny jdou proti zákazníkům samotným nejen v podobě zvýšené spotřeby, ale i snížením spolehlivosti daných agregátů. Nemluvě o tom, že v některých jízdních režimech moderní motory produkují více škodlivin jak ty starší.

Každopádně zloděj křičí chyťte zloděje. Snad se v Bruselu někdo chytne za nos a postará se o to, aby ten celý cirkus skončil... ale to asi chci moc... ještě, že bude jaro... :-)

Nepřihlášený Bismarck

Urcite s autorom clanku a.. | 13.2.2013 12:45reagovat
avatar

Urcite s autorom clanku a samotnym clankom suhlasim, nakolko cela EU je chory nezmysel. Ono povodna myslienka mozno nebola zla, ale ked to do ruk zoberie banda debilov a uradnikov, vsetko ide do kelu. Ale to sa im keca do vsetkeho, ked maju za mesiac to, co ja nemam za cely rok hrdlacenia! A su to nase peniaze, z ktorych tie svine ziju! Ako tu uz niekto napisal, ked ich budu vešať, pôjdem sa na to uzasne divadlo osobne pozriet! Diktat EU je mnohonasobne horsi ako bol za cias RVHP!!!

Zobrazit reakce..

jack daniels

Reakce na: Urcite s autorom clanku a.. | 13.2.2013 14:26reagovat
avatar

To jsi napsal ještě moc slušně :-)

karelpipa

Reakce na: Walter Kraft má pravdu, eu.. | 14.2.2013 00:48reagovat
avatar

Tak ono ty motory prakticky sou stejny jako v 90's, jen ta elektronika je tu a tam fest pridusi (napr reakce na plyn!) + se na to navěší super dlouha prevodovka + 200kg navíc (kvuli hvezdickam NCAP) a už to nejede :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ondra S.

Reakce na: Tak ono ty motory praktick.. | 14.2.2013 23:54reagovat
avatar

Ty motory nejsou zas tak úplně stejné, tak třeba palivová soustava se změnila ohromně. Dříve hojně užívané rotační vstřikovací čerpadla dnes nahradil systém commonrail všude a stále jdou na vyšší tlaky v liště, což zrychluje vznět a zrychluje hoření, ale zase způsobuje tvrdý chod, takže se vstřik musí dělit do předvstřiku, vstřiku a dostřiku, aby to nebyla taková mlátička. Také commonrail je mnohem choulostivější na kvalitu paliva a více se to sype. Také dříve nebyl u dislu běžně fap a kat, které dusí motor jako špunt na výfuku a zvedejí spotřebu. Nejhorší je, že o tom FAP už uvažují i do přímovstřikových benziňáků, aby je dodrbali taky. Zkrátka kdo chce nízkou spotřebu, musí z výfuku tyto brzdy odstranit a doladit časovaní, které počítá s protitlakem ve výfuku a z programu řídící jednotky odstranit hlídání emisí, aby motor poslouchal řidiče a neměl ty prodlevy. Potom dostane lepší výkon i nižšší spotřebu dohromady.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený stano

Mi to pripomina byvaly rez.. | 15.2.2013 09:01reagovat
avatar

Mi to pripomina byvaly rezim. Centralne sa nastavila norma a vsetci ju museli splnit. A samozrejme aj splnili! Aspon na 105%!

andrew handerson

Reakce na: Holá pravda, spíš mám poci.. | 15.2.2013 10:29reagovat
avatar

Dobrý den.

Dovolil bych si s vámi nesouhlasit. Dříve jsem jezdil Fordem Focus první generace s atmosférickým motorem 1.6 o výkonu 100 koní. Auto vážilo cca 1100 kg a bralo si zhruba 7 litrů v kombinaci. Dnes jezdím s Golfem a motorem 1.2 TSI o výkonu 105 koní, váha auta je 1200 kg. Kombinovanou spotřebu mám s tímto motorem 6 litrů. Jakkoliv tento údaj zaostává za oficiálním, jedná se zplepšení a) ve spotřebě, b) v dynamice. Oproti tomu Focusu tenhle Golf lítá jako střela a to má převody dlouhé jak týden před výplatou (Focus je měl ze staré školy pěkně krátké). Je však potřeba si uvědomit, že řidič musí změnit nároky, když přejde z atmosférického motoru na turbomotor. Když to neudělá, úspora bude nulová. V tom vidím mnohem větší problém downsizingu, než je relativní úspora. Ona tu je, byť ne tak velká jak je slibovaná, ale ty motory nejsou tak blbuvzdorné. Vyžadují od řidiče jejich znalost a soustředění, zároveň také sebeovládání a předvídavost. Pokud splňujete požadavky, můžete ušetřit. Pokud ne, můžete dokonce naopak i prodělat. Motor už prostě není lopata, s nad jejímž používáním není potřeba přemýšlet a je v podstatě jedno jak se chytne. Jestli to je dobře nebo špatně, do diskuse nad takto tenkým ledem se pouštět nehodlám.

S pozdravem,

Nepřihlášený stano

Mam Focus prvej generacie... | 15.2.2013 10:37reagovat
avatar

Mam Focus prvej generacie. 1.8 atmosfera. Spotrebu mam podobnu. Dynamikou je na tom lepsie ako 1.6. Jedina chyba je, ze ma kratke prevody, alebo by to chcelo sestku. Ale to len kvoli dialnici.

Skuste tomu turbobenzinu sliapnut na krk. Kolko zozere? Ja sa stavim, ze viac ako Focus. Radost z jazdy a pohodlie je podla mna tiez vyssie na Focuse. Pri 1500ot/min nemusim stale podradovat. Viem, ze ked sliapnem na plyn, to auto pojde. Na 1.2 TSI mozem snivat.

Turbobenzin nechcem. Bud jednoduchu atmosferu, ktora ma na 200 tisic kilometrov prevadzkove naklady akurat olej a filtre. Alebo potom zlozity diesel. Kde zas usetrim na spotrebe. Ekoteroristi nech si hovoria co chcu. A nech benzin stoji, co stoji. Dalsie auto by som chcel opat atmosferu, nejaky dvojliter a seststupnovu prevodovku.

Ak mate Focusa z dovozu, mozte k stavu tachometra nejakych 100tisic pripocitat. Som zvedavy, ako bude vyzerat 1.2TSI s rovnakym najazdom...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ernie

http://www.worldcarfans.co.. | 15.2.2013 11:14reagovat
avatar

http://www.worldcarfans.com/113021453819/2025-car-to-be-2600 -usd-more-expensive-due-to-meeting

Nepřihlášený Ernie

Reakce na: Urcite s autorom clanku a.. | 15.2.2013 11:16reagovat
avatar

100% suhlas!

Nepřihlášený TOMEK

Reakce na: Mam Focus prvej generacie... | 15.2.2013 12:33reagovat
avatar

TSI nižších obsahů jsou dobré motory pro toho, kdo nemusí neustále za každou cenu jezdit co to dá a kdo nemá příliš velký nájezd. Mám oktávku 1.2 liftback, jezdím hodně po městě, roční nájezd cca 6-10000. Počítám se životností cca 12-14 let, když se k tomu budu chovat slušně, tak to vydrží. Výhody - lehké a velké auto , nízká spotřeba a v případě potřeby i slušný výkon. Nevýhody: když si chci zařádit, tak mi to vezme víc než klasická amosféra. Teď v zimě jsem schopen je ve městě za 5,5L , když jedu svižněji tak 6,5 ... když jsou silnice plnější, tak kolem 7L. Astra co jsem měl předtím si brala 8,5-9L , takže úspora je zřejmá. Kdybych jezdil více meziměsto/dálnice, asi bych bral spíš 1.4TSI nebo 1.8 a to už je velice příjemné svezení.

Nepřihlášený Martin

To mi připomína mandelinky.. | 15.2.2013 12:52reagovat
avatar

To mi připomína mandelinky za západu, které mohli za to, že náš normovaný blahobyt byla jen almužna oproti západu... Fašistická Evropská Únie se opravdu přesunula do faze 2 - hledání viníka. Tak snad už to dlouho nevydrží.

Nepřihlášený Martin

A je fakt, že třeba u zryc.. | 15.2.2013 12:55reagovat
avatar

A je fakt, že třeba u zrychlení (za to pokuty nejsou), lžou Mercedes, BMW a Hyundai (z těch přistižených nedávnou) jen tak o sekundu, sekundu a půl :-)

Tak co karl jak ti zrychluje tvůj Mercedes E? Hmm 7.6 tak to je dobrý :-D

Nepřihlášený jenomJa

hmm ale tieto nariadenia a.. | 15.2.2013 13:28reagovat
avatar

hmm ale tieto nariadenia a "obchadzanie" ci lepsie povedane prisposobenie sa testom co sa tyka spotreby je sice mozno "nemoralne" a kupujuceho stoji peniaze navyse ale nie je zivotu nebezpecne tak ako napriklad to ze sa automobilky prisposobili aj crash testom podla EuroNCAP, a auta su stavane tak aby ziskali vela hviezdiciek v tychto testoch, ale napriklad v realnej premavke je dokazane ze strety su s inym prekrytim ako v teste a tam uz pohoria a ohrozia na zivote cloveka auta ktore su podla testov najbezpecnejsie... toto mi pride ovela horsie ako to ci napisu ze auto jazdi za 3 litre a v reale jazdi za 12...

Nepřihlášený Moik

Už mi ty články na EU tady.. | 15.2.2013 16:36reagovat
avatar

Už mi ty články na EU tady lezou krkem, na autorevue.cz to sice zavánělo, ale nebyli jste tak přízemní, abyste popisovali mnohastránkovým článkem každýmu tak jasnou pitomost EU, které znění navíc převezmete z novin.Udělejte is kura nadhled a nabídněte mi alternativu, jiný pohled, cestu vpřed - to je mmj vaše práce.

Nepřihlášený lubos

Reakce na: Ty motory nejsou zas tak úp.. | 16.2.2013 15:23reagovat
avatar

Mas motor HDi, alebo iba z pocutia...?

Robi sa zbytocna kowbojka, osobne jazdim POD udavane tabulky, aj vyse litra.

Nie je mozne porovnavat 2 vodicov.

Je to burka v pohari vody. Co je fakt, najviac klamu nemecki vyrobcovia..

Nepřihlášený lubos

Reakce na: Pravda nikoho nezajímá. EU.. | 16.2.2013 15:24reagovat
avatar

Zato v Tvojej hlave urcite ziaden mozog nevladne...

Kolko mas rokov?

Nepřihlášený lubos

Reakce na: Holá pravda, spíš mám poci.. | 16.2.2013 15:31reagovat
avatar

Su ovela tazsie auta....,volakedy auto strednej triedy vazilo okolo 1.000-1.100 kg, stacilo bohate 66 -96 kw.vykonu. Ale: ak by si vtedy zatazil 1,6 dalsimi 300-400 kg hm.auta, plus 500 kg posadka..., tak ides.aj na 200% spotreby. Ked uvazime, ze dnes su auta strednej triedy tazsie ako volakedy luxusne..., tak spotreby su skutocne NIZKE. Mimochodom, trochu trapny clanok, o nicom. KTO?! sa trapi spotrebou pri takom BMW za 50-60.000 eur, ze zerie namiesto 4,9 "az" 6-10 litrov? Pri tych vykonoch su stale extremne usporne. Plati to aj pre ine auta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tendencny clanok - hanba

dnes je jednoducho popular.. | 16.2.2013 15:54reagovat
avatar

dnes je jednoducho popularne kritizovat EU. Prekrucujete pravdu. Mna sameho udany trend netesi. Ale som za rozumne efektivne vyuzivanie zdrojov. A napr. Ampera, ktoru tak kritizujete je skvelym prikladom efektivneho auta. Na primestsku premavku do 50km ideal a vtedy sa to za 2l/100km naozaj da. Vadia mi aj dalsie veci vo vasom clanku, ale uz sa nechcem rozpisovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Andrew Handerson

Reakce na: Su ovela tazsie auta....,v.. | 16.2.2013 19:04reagovat
avatar

Kdo? No asi ten kdo si do toho koupí naftu, takže drtivá většina lidí :-)

jack daniels

Reakce na: dnes je jednoducho popular.. | 16.2.2013 19:11reagovat
avatar

Ampera je drahá jako svině. Pro pár zbohatlíků

Nepřihlášený X1

Skutocne neviem na akych a.. | 17.2.2013 00:09reagovat
avatar

Skutocne neviem na akych autach jazdite, ale ja nemam problem jazdit za udavanu spotrebu, dokonca niekedy este menej a to mam 230PS motor.

Rozdiely su pravdepodobne medzi jednotlivymi znackami, niektore mozu mat tendenciu viac udaje priblizit tym laboratornym.

Takisto start/stop obzvlast v mestskej premavke urobi svoje.

Clanok dost politicky motivovany.

Nepřihlášený X1

Precital som si aj par pri.. | 17.2.2013 00:21reagovat
avatar

Precital som si aj par prispevkov a vidim, ze nie som sam.

Cele je to o tom, ze v Cesko sa namiesto riesenia vlastnych problemov a nadavania na ceskych politikov kyda na EU. Je to ceska moda, cesky novodoby komplex, pozostatok klausicizmu.

Zacnite viac makat na sebe a konat proti korupcii!

Cesko je EU prizivnik, zneuziva fondy a este aj hyri anti-EU propagandov!

Chore!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený III

Reakce na: Precital som si aj par pri.. | 17.2.2013 09:09reagovat
avatar

Chorý si akurát ty, a to poriadne.

Západ na čele s eu nás dostal to takých sračiek v akých sme teraz práve prostredníctvom tunajších parlamentných šašov.

Zneužiť eu fondy sa nedá. Jedine sa v malom množstve berie späť to, čo od nás od 89eho nakradli cez privatizácie a kadejaké tendre. Kebyže z nás nemali úžitok, tak v eu nie sme...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený X1

Reakce na: Chorý si akurát ty, a to p.. | 17.2.2013 13:23reagovat
avatar

Zneuzit fondy sa neda? Ty budes jeden z tych jednoduchsich. A prave preto tie fondy su, aby kompenzovali to, ze vacsinu vlastni zahranicie. Ale su nato, aby sa cerpali a nie zneuzivali! Za zneuzivanie nemoze EU, ale mieste skorumpovane vlady. A toto je problem Ceska, kde najvacsi tunelari sa schovavaju za kritiku EU. Myslis, ze kto zivil a zivi tie anti EU nalady v Cesku? Skus sa zamysliet.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený III

Reakce na: Zneuzit fondy sa neda? Ty.. | 17.2.2013 13:47reagovat
avatar

v inom kontexte som to pochopil, keďže si spomenul len slovo Česko

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše