Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní

Fiat už nemá mnoho aut, která by plnila jeho firemní kasu a současná pětistovka je jedním z nich. Nová generace by s tím mohla ještě pomoci, to by ale nesměla stát skoro milion.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní

4.3.2020 | Petr Prokopec

Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fiat už nemá mnoho aut, která by plnila jeho firemní kasu a současná pětistovka je jedním z nich. Nová generace by s tím mohla ještě pomoci, to by ale nesměla stát skoro milion.

Nový Fiat 500e jsme si již mohli částečně představit, na světlo světa se totiž s předstihem dostala oficiální sada fotek. A jakkoliv doplňující informace chyběly, bylo zjevné, že Italové vstupují na opravdu velmi tenký led. Evropa je sice násilně hnána do elektrifikace, ovšem zákazníci o takové vozy v naprosté většině nestojí, protože za mnohem vyšší cenu dostanou méně muziky než u konvenčních aut. A pokud navíc vezmeme v potaz tu skutečnost, že ochrana životního prostředí je u elektromobilů dosti diskutabilní, není vlastně onen nezájem překvapivý.

Nyní jsou veškerá tovární data venku, a začíná být pomalu jisté, že ten tenký led se pod novým Fiatem 500e nejspíše proboří. Nikoliv jen kvůli hmotnosti, která vlivem lithium-iontových baterií o kapacitě 42 kWh bezesporu stoupla (konkrétní hodnota nicméně aktuálně udávána není), ale zejména s ohledem na cenu. Ta totiž začíná na neskutečných 37 900 Eur (cca 964 tisíc Kč), což znamená, že malý 3,63metrový vůz je dražší než nová Škoda Octavia Combi v plné palbě s pomalu všemi myslitelnými příplatky.

Je samozřejmě třeba dodat, že danou sumu zaplatíte pouze za úvodní sérii First Edition, která dorazí v pěti stech exemplářích s vyšší výbavou. Nicméně ani poté nemá nový Fiat 500e s cenou klesnout pod úroveň 30 tisíc Eur (764 tisíc Kč). To znamená, že ona Octavia bude i nadále levnější, i když budete muset sáhnout po liftbacku nebo nižší úrovni výbavy.

Český vůz zde nechceme nikterak protěžovat, ostatně i jeho ceny se nám zdají být značně sebevědomé. Tím spíš je ale patrné, jak moc je nová pětistovka drahá. Že Octavie je dnes 4,7 metru dlouhý vůz, který disponuje 640litrovým zavazadelníkem, zřejmě nemusíme připomínat. Jde tak o pořádný kus auta, o dvě třídy vyšší model schopný posloužit ve městě i pro rodinu, přesto je k mání nesrovnatelně levněji.

Nový Fiat 500 je oproti tomu, jak jsme již zmínili, dlouhý 3,63 metru. Do vínku dostal elektromotor o výkonu 120 koní, který zvládá sprint na stovku za 9 sekund a maximálku 150 km/h. Tou ovšem můžete jet pouze ve chvílích, kdy jsou baterie dostatečně nabité. Jakmile se jejich nabití začne blížit k minimu, bude třeba zvolit jízdní režim Sherpa, jenž nejvyšší rychlost kvůli maximalizaci dojezdu omezí na pouhých 80 km/h.

Co se nabíjení týče, k dispozici máte Wallbox o výkonu 7,4 kW, který však baterie vozu s kapacitou 42 kWh dočerpá za více šest hodin. Využít je samozřejmě možné rychlodobíjení, které čas zkrátí na pouhých 35 minut (za to však lze počítat pouze s 80% nabitím), jeho neduhem je však větší likvidace životnosti baterií. Dojezd pak byl vyčíslen na 320 km dle metodiky WLTP, realita však stoprocentně bude o pár desítek procent níže.

V případě interiéru lze zmínit hlavně nový multimediální systém Uconnect 5, se kterým dorazila 10,3palcová obrazovka. Ono provedení First Edition pak ještě přihazuje eco-kůži či třeba 17palcová litá kola a LEDková světla. Ve výsledku tedy nejde až o takový komfort, jak by cena naznačovala. Je tak vskutku otázkou, kolik lidí vůbec tento drahý italský prcek osloví. Není tedy divu, že předchozí generace bude se spalovacím ústrojím dále v nabídce, ale bude o ni někdo stát? Po 13 letech na trhu by novou generaci potřebovala jako sůl.


Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 1 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 01Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 2 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 02Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 3 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 03Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 4 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 04Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 5 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 05Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 6 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 06Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 7 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 07Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 8 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 08Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 9 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 09Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 10 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 10Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 11 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 11Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 12 - Fiat 500e 2020 oficialni sada 12
Nový Fiat 500e zamíří do prodeje nejprve v úvodní, velmi drahé sérii First Edition. Ovšem ani u následující produkce nelze čekat láci, což ovšem zavání neúspěchem

Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 13 - Fiat 500e 2020 novy zive 01Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 14 - Fiat 500e 2020 novy zive 02Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 15 - Fiat 500e 2020 novy zive 03
Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 16 - Fiat 500e 2020 novy zive 04Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní - 17 - Fiat 500e 2020 novy zive 05
Nová pětistovka se ukázala i naživo, a to hned v edici Giorgio Armani, o které se Fiat zatím blíže nezmiňuje

Zdroje: Fiat, almasera@Facebook

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.