Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Firma otevřela nové zastoupení 6 let zkrachovalé automobilky, tomu se říká oddanost
24.10.2022 | Petr Prokopec
O lásce až za hrob slyšel snad každý, takto vypadá v automobilovém pojetí. K dispozici je nejen servis, ale dokonce i prodej aut, třebaže pochopitelně už jen ojetých. Vozy jsou opravovány s pomocí dílů, které si firma sama vyrábí.
Společnost Saab, původně Svenska Aeroplan AB, byla založena již v roce 1937. Jak vyplývá už z jejího názvu, zpočátku se zaměřovala jen na letadla. S vývojem malého automobilu firma začala o osm let později, poslat jej do prodeje však zabralo ještě čtyři další roky. Rovné půlstoletí po jeho příchodu pak automobilová divize Saabu přistoupila k úzké spolupráci s koncernem General Motors, který ji následně celou pohltil. Americká automobilka ale se svými evropskými aktivitami nezřídka zacházela zvláštně, a tak z kdysi prosperující společnosti udělala spíše ruinu.
Po marných pokusech o záchranu, ať již ze strany Spykeru nebo Číňanů, ovšem nakonec Saab v roce 2016 definitivně zaniknul. Zda se někdy vrátí mezi živé, je v tuto chvíli otázkou, kladná odpověď je ale krajně nepravděpodobná. Důvodem budiž i fakt, že švédská značka sice dosáhla kultovního statutu, ovšem jen u velmi malé zákaznické skupiny. Ostatně jejím vrcholem bylo 135 365 aut vyrobených v roce 2006, a to mluvíme o globální produkci.
Saab tedy opravdu za masovku označit nelze, o to těsnější nicméně vždy byly vztahy mezi značkou, jejími dealery a zákazníky. Jeden prodejce z Tchaj-wanu se nicméně evidentně rozhodl, že jde o lásku až za hrob. I když tedy švédská automobilka jako taková fakticky skončila již v roce 2011, neboť v letech 2012, 2015 a 2016 nevyrobila ani jeden vůz a v letech 2013 a 2014 vzniklo jen 451 aut pod hlavičkou NEVS, realitu evidentně nehodlá jen tak akceptovat.
Společnost Scandinavia Asia Corporation (SAC) založená již v roce 1980 totiž nadále provozuje šest servisních center a dvanáct dalších autorizovaných dílen. Před pár měsíci navíc otevřela nové zastoupení, jehož zrod můžete spatřit na videu níže. Pozoruhodné je, že firma nevyužívá při opravách pouze zbylé zásoby od GM, nýbrž odebírá i komponenty od dodavatelů AC Delco a Orio, kteří zásobují nezávislé dealery. A aby toho nebylo málo, řadu dílů si SAC vyrábí sama.
Tím nicméně její aktivity nekončí, počítat lze i s výkupem a prodejem aut. Pochopitelně ne těch zcela nových, ovšem i v případě ojetin mohou zákazníci počítat s puncem kvality. Všechny nabízené vozy totiž musí projít certifikačním programem, a pokud cokoli neodpovídá firemním standardům, dochází na opravy. Díky tomu je ovšem jisté, že vozy Saabu zůstanou v provozu i dekády poté, co automobilka zmizela v propadlišti dějin.
„Děláme, co umíme a můžeme, abychom Saab udrželi na tchaj-wanských silnicích,“ uvedl Salo Yang, prezident SAC. „Jelikož všechny vozy Saabu na Tchaj-wanu byly prodány skrze SAC, máme za ně odpovědnost a musíme nabízet servisní služby. Udržovat značku naživu je naší povinností.“ To jsou slova, před kterými lze jen smeknout.
Auta jako Saab 9-3 mohou díky tchaj-wanskému dealerství přežít další dekády. Společnost SAC totiž nejenže udržuje v provozu stará dealerství, dokonce otevírá i nová zastoupení. Foto: Saab
Zdroj: Saab Planet@YouTube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera