Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Grafik tři dny zkoušel napravit design zřejmě nejošklivějšího auta všech dob
6.1.2020 | Mirek Mazal
Je to pravidelný vítěz anket o vůbec nejošklivější auto historie a exemplární případ zpackaného vývoje. Jde jej vůbec nějak napravit? Designér se o to na svém počítači pokoušel celé tři dny.
Profesionální průmyslový designér Marouane Bembli sbíral zkušenosti pod záštitou automobilek Audi a Lamborghini, poté se přesunul do USA za novými pracovními i životními výzvami. My jej známe hlavně díky snahám napravovat designové přešlapy výrobců aut, poněkud snesitelnější vzhled tak dříve vykouzlil například Fiatu Multipla nebo Nissanu Juke.
Mezi špatně snášené modely patří i výstřední Pontiac Aztek, který vznikl kvůli přístupu autoritativního vedení neochotného tolerovat kritické myšlení podřízených. Auto potlačené shora podle toho vypadá, proto byl zásah Bembliho jen otázkou času. Zkušený grafik na internetu vystupuje pod přezdívkou TheSketchMonkey říká, že od založení svého kanálu v roce 2007 nezažil větší designovou výzvu. Tomu lze docela dobře věřit.
Náprava vzhledu začala přemodelováním zadní části odsuzovaného SUV. Náročný proces třídenního zoufalství se vešel do desetiminutového videa, kde se ukazují dva hlavní problémy Azteku. Prvním nedostatkem jsou divné proporce stavby a nikterak neprospívají ani pochybné linie karoserie. Průšvihu Pontiacu pomohlo vyhlazení některých částí, prospělo i zarovnání některých návrhářských kreací.
Bembli začal být na Aztek lehce alergický, ale po litrech silné kávy dokončil počítačový facelift zadních partií. Poněkud chaotické kombinace okolo koncových světel se proměnily po vzoru Hondy do schůdnějšího provedení, zřejmě nejlepším nápadem bylo použití menšího množství decentních prolisů zvýšené karoserie. Svěží celek doplnily moderní kliky dveří, větší disky kol anebo dvě stejné koncovky výfuku po stranách viditelného difuzoru.
Pontiac zůstal mimo kategorie nejhezčích aut, do soutěže krásy by se nedostal ani přes první kolo, ovšem třídenní renovace vozidlu prospěla. Bembli odvedl kvalitní práci, pod jeho šikovnými prsty se problematická záď stala schůdnou variantou pro velký facelift či druhou generaci, pokud někdy vznikla. Sériová výroba originálu byla ukončena už v roce 2005 a nepředpokládáme, že by nástupce někdy dorazil - vzhledem k ukončení aktivit Pontiacu by beztak musel nést jinou značku z portfolia koncernu GM.














Umírnění zběsilých tvarů zádě vzhledu Pontiacu Aztek jednoznačně pomohlo, i když designové bič už z něj asi nikdo neuplete
Zdroj: TheSketchMonkey@Youtube
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včeraTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.11. 23:10 - 970ka
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.11. 22:03 - Truck Daškam
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.11. 18:15 - Snowman000
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- Politický koutek 02.10. 00:02 - abgx1
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch