Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Grafik tři dny zkoušel napravit design zřejmě nejošklivějšího auta všech dob
6.1.2020 | Mirek Mazal
Je to pravidelný vítěz anket o vůbec nejošklivější auto historie a exemplární případ zpackaného vývoje. Jde jej vůbec nějak napravit? Designér se o to na svém počítači pokoušel celé tři dny.
Profesionální průmyslový designér Marouane Bembli sbíral zkušenosti pod záštitou automobilek Audi a Lamborghini, poté se přesunul do USA za novými pracovními i životními výzvami. My jej známe hlavně díky snahám napravovat designové přešlapy výrobců aut, poněkud snesitelnější vzhled tak dříve vykouzlil například Fiatu Multipla nebo Nissanu Juke.
Mezi špatně snášené modely patří i výstřední Pontiac Aztek, který vznikl kvůli přístupu autoritativního vedení neochotného tolerovat kritické myšlení podřízených. Auto potlačené shora podle toho vypadá, proto byl zásah Bembliho jen otázkou času. Zkušený grafik na internetu vystupuje pod přezdívkou TheSketchMonkey říká, že od založení svého kanálu v roce 2007 nezažil větší designovou výzvu. Tomu lze docela dobře věřit.
Náprava vzhledu začala přemodelováním zadní části odsuzovaného SUV. Náročný proces třídenního zoufalství se vešel do desetiminutového videa, kde se ukazují dva hlavní problémy Azteku. Prvním nedostatkem jsou divné proporce stavby a nikterak neprospívají ani pochybné linie karoserie. Průšvihu Pontiacu pomohlo vyhlazení některých částí, prospělo i zarovnání některých návrhářských kreací.
Bembli začal být na Aztek lehce alergický, ale po litrech silné kávy dokončil počítačový facelift zadních partií. Poněkud chaotické kombinace okolo koncových světel se proměnily po vzoru Hondy do schůdnějšího provedení, zřejmě nejlepším nápadem bylo použití menšího množství decentních prolisů zvýšené karoserie. Svěží celek doplnily moderní kliky dveří, větší disky kol anebo dvě stejné koncovky výfuku po stranách viditelného difuzoru.
Pontiac zůstal mimo kategorie nejhezčích aut, do soutěže krásy by se nedostal ani přes první kolo, ovšem třídenní renovace vozidlu prospěla. Bembli odvedl kvalitní práci, pod jeho šikovnými prsty se problematická záď stala schůdnou variantou pro velký facelift či druhou generaci, pokud někdy vznikla. Sériová výroba originálu byla ukončena už v roce 2005 a nepředpokládáme, že by nástupce někdy dorazil - vzhledem k ukončení aktivit Pontiacu by beztak musel nést jinou značku z portfolia koncernu GM.
Umírnění zběsilých tvarů zádě vzhledu Pontiacu Aztek jednoznačně pomohlo, i když designové bič už z něj asi nikdo neuplete
Zdroj: TheSketchMonkey@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda