Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hamilton už lituje, že loni neskončil, naznačuje guru největšího rivala a lije olej do ohně
27.4.2022 | Petr Miler
Snad ani ti největší skeptici nemohli očekávat, že Mercedes začne novou sezónu Formule 1 tak mizerně, jak ji začal. Zejména Lewis Hamilton se zdá být v beznadějné pozici, odepisovat jeho i celý Mercedes by ale bylo velmi předčasné.
Letošní sezóna Formule 1 musí být velkou vzpruhou pro všechny, které z jakéhokoli důvodu unavovala dominance Mercedesu a Lewise Hamiltona. Už sama monotónnost výsledků, Hamiltonův politický aktivismus, jakási nabubřelost celé stáje... To i mnohé další se řadě fanoušků zajídalo.
Loni to skončilo překvapivým vítězstvím Maxe Verstappena v šampionátu, letos se ale od Mercedesu čekal comeback. Přišla téměř kompletně nová technická pravidla, která vždy favorizují ty největší týmy s největším lidským a finančním zázemím. V tomto je Mercedes na špici a už při předsezónních testech vytáhl některá velmi zajímavá řešení. První závody ale ukázaly pravdu - nová ef-jednička třícípé hvězdy je tragédií svého druhu.
Některé týmy měly dílčí problémy, vzpomeňme třeba na počáteční patálie McLarenu. A kde je nyní. Také Mercedes se snaží potíže řešit, i podle hlasů ze samotného týmu jsou ale tak zásadní, že je prostě nelze zastřít pár dílčími kalibracemi. Optikou bodových zisků a vysokých umístění na tom „merkl” není zase tak špatně, většina jeho dílčích úspěchů ale pramenila spíše z nezdarů soupeřů. A je tu ještě jeden zajímavý moment - mnohem více se s autem trápí Lewis Hamilton jako sedminásobný šampion, George Russell coby nováček u týmu takové potíže nemá.
Patrné to bylo i v Imole, kde se Russell dokázal propracovat na 4. místo a udržet jej i před dotírajícím Bottasem s Alfou Romeo. Zatímco Hamilton odstartoval 13., dojel 14. a nepředjel nikoho, ani Albona s Gaslym přesto, že měl k dispozici DRS. Ve 40. kole jej dokonce o celý jeden okruh přejel loňský rival o místa nejvyšší, Max Verstappen. Šéf týmu Totto Wolff se mu po závodě trochu teatrálně omlouval za „neřiditelné auto”, ale to je přehnané říkat o vozu, který dokáže dojet na 4. místě. Hamiltonovi buď nové auto nesedlo, je demotivovaný nebo holt není zvyklý prát se o místa pod stupni vítězů. A tak se trápí.
Sám Verstappen na předjetí o kolo reagoval velmi gentlemansky s tím, že to pro něj nic zvláštního neznamenalo. A šéf Red Bullu Horner připomněl, že sezóna je dlouhá a odepisovat Mercedes po 4 závodech by bylo předčasné. Jiný guru týmu Helmu Marko ale byl méně smířlivý, když řekl, že Hamilton už možná lituje, že to loni nezabalil, neboť mohl odejít jako skoro neporazitelná hvězda. Teď se ukazuje - ať už z jakéhokoli důvodu -, že není tak dominantní, jak si mnozí myslí. A upřímně, statisticky nikdy nebyl.
Historicky hrál na body velmi vyrovnanou hru s Alonsem (plichta na 109 bodech) i s Rosbergem (996 vs. 1 032 bodů). A s Buttonem dokonce prohrál (662 vs. 632 bodů). Bottase i Kovalainena překonával, i tak ale celkem získal jen 54 % všech bodů týmů, ve kterých kdy jezdil, což je o mnoho méně než u legend typu Michaela Schumachera (65 %) či Ayrtona Senny (62 %). Russell je zjevně další schopný soupeř a minimálně v tuto chvíli s „neřiditelným autem” předvádí výkony, o kterých se Hamiltonovi nezdá.
Doktor Marko tak Lewise H. nešetří: „Však od nás dostal kolo,” řekl v rozhovoru pro Sky Sports. „Možná už přemýšlí o tom, že měl loni skončit!” dodává. Hamilton takové myšlenky ale navenek nepřipouští a říká, že bude bojovat. A za nás bychom dodali, že lidé rychle zapomínají na minulost, v tomto případě jsou nám tak mnohem bližší decentní komentáře Verstappena a Hornera.
Letošní sezóna je extrémně dlouhá a i při kratších dřívějších se z vítězů poraženými - a vice versa - stali jiní snadno i dříve. Vzpomeňme třeba rok 2009, kdy Jenson Button vyhrál z prvních 7 závodů 6 a Hamilton se tehdy po zisku prvního titulu mistra trápil v McLarenu ještě více než dnes, nebodoval prakticky vůbec. Sezóna měla tehdy 18 závodů - více než zbývá letos odjet - a v půlce roku už Hamilton znovu vyhrával a Button byl sotva vidět. Ano, nakonec v sezóně zvítězil Jenson B., pokud ale Mercedes vyřeší problémy se svým autem, může letos snadno bojovat i o titul. Třebaže se teď tváří, že je ze hry. To je jedním slovem nesmysl a součást psychologické hry.
Lewisi Hamiltonovi se letos nedaří, to je zjevné. A možná skutečně lituje, že to loni nezabalil. Nic to ale nemění na tom, že za pár závodů může snadno znovu vítězit. Foto: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Zdroj: Sky Sports
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před hodinou - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 4 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva