Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honbu za náhradou luxusních SUV rozjeli Italové, nové SUL zaujme i svými šuplíky
6.11.2020 | Petr Prokopec
Vnímání krásy je subjektivní a některá SUV se stávají prodejním hitem, i když současně bodují v anketách o nejošklivější auta. Ani luxusní SUL od Aznomu nám vizuálně neimponuje, vyprodat ho ale asi nebude problém.
Automobilky dnes netrápí jen to, jakým pohonem budou vybavovat svá auta za 5 nebo 10 let, ale také to, jaké vozy to vůbec budou. Dnes jsou na koni SUV, firmy ale zajímá, co přijde po nich, neboť ani jejich móda nebude trvat věčně. Luxusní značky koketují s myšlenkou tzv. SUL a některé nám už ukázaly i jejich koncepty. O trochu dál zachází italský Aznom, který už má jednu možnou náhradu hotovou. Říká ji Palladium a je to skutečně zvláštní zjev.
Již mnohokrát jsme ale zmínili, že design je věcí osobního vkusu a co se nelíbí nám, může se líbit někomu jinému. S takovým BMW X6 se od počátku vyrovnáváme obtížně, tzv. SUV-kupé jsou dnes ale velmi módní záležitost. SUL Aznomu - nebo „hyperlimuzína“, jak také svému Palladiu říká - se nám rovněž nelíbí, Italové ale asi nebudou mít problém najít pro něj deset zájemců, neboť víc kusů tohoto auta vyrobit nemíní.
Stejně jako v případě předchozího počinu Atulux z roku 2018 také tentokrát posloužil z základ vozu druhý nejprodávanější americký pick-upu Ram 1500. Ovšem nově se firma Aznom rozhodla, že luxus posune na novou úroveň. Interiér byl proto kompletně přečalouněn a zároveň se dočkal nových prvků. Mezi ně patří i dotykový displej na dveřích, skrze který lze ovládat chladicí systém. Nikoliv však ten klimatizační, místo toho si můžete nastavit individuální teplotu pro ledničku i schránku na šampaňské a na příslušné skleničky.
Jelikož dotykové ovládání je vpředu, zatímco chladicí box naleznete vzadu, Aznom evidentně počítá s tím, že majitelé budou mít svého šoféra. Namísto prostoru za volantem, kde je přitom architektura dárcovského vozu nejvíce patrná, si tak budou užívat nové dvoumístné sofa. Jeho součástí jsou na každé straně speciální šuplíky, které slouží jako minibar. Unikátem je jejich koncepce a ovládání, stejně jako v případě zmiňované ledničky či schránky na šampaňské jde totiž o šuplíky aktivované skrze onen dotykový panel na dveřích.
Aznom se přitom rozhodl, že tento specifický prvek přenese z interiéru i na exteriér. Zavazadlový prostor se tedy neotevírá směrem vzhůru či křídlově do boků, místo toho se opět vysune šuplík, jenž vyplňuje někdejší korbu. S ohledem na výšku podlahy a veškeré další rozměry je toto řešení i praktické, neboť při šestimetrové délce vozu si nedovedeme představit šoféra, jak hází drahé taškami majitele vozu kamsi do jeho útrob.
Přesunout se můžeme dopředu, kde Palladium ve velkém připomíná modely Rolls-Royce, a to díky masce s vertikálními lamelami, na níž navazují úzká světla. Pod kapotou se pak stejně jako v případě již zmíněného modelu Atulux skrývá 5,litrový motor HEMI, tentokrát však jeho výkon nečiní „pouze“ 401 koní. Místo toho jich máte k dispozici 710, stejně jako 950 Nm točivého momentu. Stovku tak zvládnete za 4,5 s, maximálka činí elektronicky omezených 210 km/h.
Tato data jsou působivá, zejména s ohledem na hmotnost vozu. Jakkoliv totiž Italové v hojné míře použili karbon, Palladium přesto váží 2 650 kilogramů. Vpředu proto byly instalovány masivní brzdy zahrnující šestipístkové třmeny a 408milimetrové kotouče vpředu a čtyřpístkové třmeny a 380milimetrové kotouče vzadu. Díky jejich velikosti jsou přitom standardem 22palcová litá kola.
Lze už jen dodat, že Palladium má díky pohonu všech kol a velkorysé světlé výšce zvládat jakýkoliv terén. Zároveň hodlá nabídnout nemalou porci soukromí, a to díky masivnosti zadního sloupku, do kterého bylo integrováno horizontální „šmírovací“ okénko. Oslovit by pak novinka měla zákazníky z Číny, Ruska, Středního východu a Spojených států, pro které bude oněch deset exemplářů určeno především.
Aznom asi nebude mít problém najít deset zákazníků pro svou novinku Palladium, která sice nabízí nemalý luxus i unikátní otevírání zavazadelníku a šuplíků, ovšem zvenčí zaujme především kontroverzním vzhledem. Foto: Aznom Automotive
Zdroj: Aznom Automotive
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva