Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Interní data Amazonu konečně ukázala, jak si teď Clarkson a spol. vedou u diváků
19.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V časech Top Gearu byli světovým fenoménem, Amazon ale žádná data související s popularitou nezveřejňuje. Lidé z Reuters přesto nějaká vyšťourali.
Podle spekulací o možném konci pořadu The Grand Tour by Amazon neměl po odvysílání třetí série obnovit smlouvu s Jeremy Clarksonem, Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Čtyřiadvacet z původně naplánovaných 36 epizod již bylo odvysíláno a je možné, že po odvysílání dalších 12 si populární trojice moderátorů bude muset hledat jiného mecenáše.
Tyto zvěsti označil sám Jeremy Clarkson za nesmysl, je ale otázkou, co si z toho brát. Na jednu stranu lze předpokládat, že samotný aktér pořadu bude vědět více než média, na tu druhou se ale stejně dobře můžeme domnívat, že přinejmenším o průběhu interního rozhodování Amazonu o možném konci toho či onoho pořadu nebudou jeho tváře informovány.
Samotná společnost navíc dosud nikterak nezveřejňovala jakákoliv čísla spojená se sledovaností, takže jsme mohli pouze spekulovat o tom, zda se jí investice do The Grand Tour vyplatí. V souvislosti s ní byl zmiňován pouze obří miliardový rozpočet a skutečnost, že první série se chlubila smutným titulem „Nejvíce nelegálně stahovaný pořad roku“. Vše ostatní ale již bylo zahaleno rouškou tajemství.
Tu se nyní částečně povedlo strhnout zpravodajcům z agentury Reuters. Do ruky se jim dostal interní dokument, který odhaluje „cenu za získání jednoho nového předplatitele“. Jde o poměr mezi vynaloženými náklady a počtem zákazníků, kteří si po zaplacení služby jako první pustí zkoumaný pořad. V tu chvíli Amazon (nejspíše správně) předpokládá, že to byla právě tato show, která nového zákazníka přilákala. Čím nižší číslo vyjde, tím si pořad vede lépe.
První sezóna The Grand Tour je v tomto ohledu absolutním lídrem, cena jednoho diváka se pohybuje jen v řádu desítek dolarů, zatímco u některých pořadů jde až do tisíců. Pokud si uvědomíme, že rozpočet na všech 36 epizod by se měl pohybovat okolo 4,6 miliardy korun, pak náklady na jednu sérii jsou odhadem třetinové. Amazon tedy díky Clarksonovi a spol. přilákal miliony nových diváků.
Je to na jednu stranu jasný důkaz toho, jak moc jsou Clarkson a spol. populární a že The Grand Tour jistě nebyla propadákem. Jenže znamená to nutně něco pro budoucnost? Data získaná Reuters odhalují také to, že Amazon nemá žádné slitování a nezajímá ho minulý úspěch jakéhokoli pořadu. Pokud v určitou chvíli přestane znamenat příjem z nových či obnovených předplatných televize Prime, rychle skončí.
Nová data tedy vrhají světlo na to, jak moc The Grand Tour byla populární v první sezóně - extrémně je skoro slabé slovo. Jenže druhá sezóna, jejíž natáčení bylo poznamenáno hlavně četnými nehodami hlavních aktérů, už tak úspěšná být nemusela a Amazon skutečně může stát před rozhodnutím, zda do čtvrté sezóny investovat.
Z čísel je ale stejně tak zřejmé, že tohle rozhodnutí nemohlo padnout nyní. Ať už byly výsledky nedávno skončivší „TGT2” jakékoli, třetí pokračování na tom může být úplně jinak. Je tedy skutečně možné, že Amazon po třetí sezóně The Grand Tour „zařízne“, stejně tak, jako se může stát, že přikročí k prodloužení smlouvy ještě o dva roky, o nichž už dříve hovořil James May. Tím by se počet sezón natáhl na pět a počet epizod na šedesátku. Clarksonovi by v té chvíli také táhlo na šedesátku, a tak by nejspíše stejně uvažoval o zvolnění namísto namísto harcování se po celém světě za volantem aut všeho druhu...
Dle interního dokumentu byla první série The Grand Tour nadmíru úspěšná a hlavně levná při získávání nových diváků. Do budoucna to ale nutně nic nemusí znamenat
Druhá sezóna byla pro protagonisty velmi náročná, což se ostatně projevilo i na jejích kvalitách. Třetí série se tak může stát i tou poslední
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva