Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May radí, co dělat v případě ztráty zaměstnání, sám to zažil už mnohokrát
23.12.2019 | Mirek Mazal
Mohlo by se zdát, že o celebritu mezi motoristickými novináři se budou všichni prát, jenže realita je docela jiná. Pro Maye bylo prvním zaměstnáním, z nějž jej nevyhodili, práce pro Top Gear, a tak může radit, co dělat při vyhazovu.
James May se snaží zůstávat v kontaktu se svými fanoušky. Pár nových epizod The Grand Tour za rok mu zjevně nestačí a veřejnost pravidelně obdarovává krátkými videi na různá témata prostřednictvím sociálních sítí. Naposled byl natočen při slovním ohlédnutím za kariérou automobilového novináře, která byla možná spletitější, než by vás napadlo.
May za sebou totiž nemá zrovna život plný pracovních úspěchů. Jak sám s oblibou říká, vyhodili jej z jedné každé práce, kterou dělal bez ohledu na obor, a to až do chvíle, než začal s Jeremym Clarksonem a Richardem Hammondem dělat televizní Top Gear. Slovo „televizní” ovšem podtrhněte, neboť z tištěného Top Gearu jej předtím vyhodili také, dvakrát.
Jeho zhruba sedmiminutové vystoupení tak začíná vysvětlením, proč byl senzačně vyhozen z časopisu Autocar někdy v roce 1992. To už je známá historie, šňůra jeho vyhazovů tím ale jen začala. May byl vyhozen i z několika dalších známých časopisů, mimo jiné jen o málo méně známého Caru a musel opustit také práci u dealera Volva. Proč? To prý ani nemůže říci. Po rekapitulaci dalších neplánovaných odchodů z práce se ale postupně dostal k meritu věci.
James začal poskytovat rady v případě ztráty pracovní pozice, neboť říká, že 90 % rad, které kolují světem, jsou odpad. On sám nevidí ztrátu práce ani tak jako problém, jako spíše skvělou příležitost. Nabádá publikum k využití situace, každý propuštěný by se měl snažit naučit něco nového, přehodnotit své priority a zkusit vymyslet nové uplatnění dosud nabytých zkušeností či vědomosti. To zní jako sympaticky pozitivní přístup k věci, nakonec, co člověku v takové chvíli zbývá.
Filozofické okénko plné inspirativních poselství se přehouplo do příběhu nedávného pobytu v Japonsku. May začal popisek zážitku přesvědčením, že „jít na toaletu v Japonsku je jedním z vrcholů lidské existence“. Po jasném úvodu dodal, že „existuje jedna oblast špičkové technologie, kde Japonsko určitě sedí na trůnu“ - a ne, auta tím slavný moderátor určitě nemyslel.
Záchodová prkénka jsou prý v zemi vycházejícího slunce tradičně vyhřívaná, na řadě z nich je dokonce možné si nastavit teplotu. Není ničím neobvyklým, pokud toaleta současně funguje jako bidet a po vykonání potřeby vám pustí proud teplé vody na ona místa. A následně přidá i teplý vzduch pro vysušení. Některé pak dokonce analyzují vaše exkrementy a poradí vám třeba... pít méně alkoholu. To už je ale trochu jiný, poněkud příliš neautomobilový příběh, a tak vás v případě zájmu o další detaily odkážeme na celé Mayovo vystoupení.






James May se zamyslel a rozpovídal se na různá témata svého života, zejména pak na ta související s jeho mnoha vyhazovy z práce, se kterými se musel potýkat
Zdroj: JOE@Youtube
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 6 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
dnesCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nejnovější články
Majitel sporťáku s pětilitrovým V8 najel za 4 roky přes 300 tisíc km bez závad, legendy o výdrži Japonců nelžou ani tady
před 3 hodinamiRenault už pochopil, že s novým Twingem šlápl vedle, volá po další politické podpoře takových aut
před 4 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 6 hodinamiMajitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 baterie
před 7 hodinamiNová Dacia Duster používá 15 let staré designové řešení, možná na tom nakonec Rumuni šetřili
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva