Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May narazil na zajímavý konstrukční problém Tesly, inovovala i tam, kde neměla
13.5.2021 | Petr Prokopec
Proti inovacím nelze nic namítat, jen ty posouvají lidstvo vpřed. Někteří ale mají tendenci inovovat i věci, které už byly jednou vymyšleny dobře a lidé z Tesly patří mezi takové.
Není tajemstvím, že James May nemá rád jen Ferrari, ale také elektromobily. Dříve vlastnil BMW i3, nyní jeho garáž okupuje Tesla Model S. S tímto vozem ale Kapitán Šnek delší dobu nejezdil, pročež jej ponechal připojený k domácí dobíjecí stanici. Jaké však bylo jeho překvapení, když se k elektrickému sedanu vrátil - vůz totiž nešel odemknout a celkově nejevil žádné známky života. Porouchaný ovšem nebyl, jen mu takříkajíc došla šťáva.
Pokud se ptáte, jak je něco takového možné, když vůz byl po celou dobu na nabíječce, pak pro vás James má prosté vysvětlení. Tesla má dvě baterie, přičemž ta větší se stará o napájení pohonné jednotky a stojí tedy za akcelerací či dojezdem. Pak je tu ovšem ještě klasická druhá 12voltová baterie, jíž disponují i automobily se spalovacím motorem a která se stará o napájení všech ostatních systémů. A právě ta byla kompletně vybitá.
Už to je zajímavé, vůz na nabíječce by se z podstaty vybít neměl. Velké baterie se totiž starají o dobíjení těch malých, ovšem ve chvíli, kdy jsou plně dobité, systém ukončí dobíjení těch velkých a kvůli tomu je ukončeno i dobíjení těch malých. Zde by tedy kalifornská automobilka rozhodně měla přijít se softwarovou aktualizací, neboť jde o problém, který si většina lidí neuvědomí a který škodí její reputaci.
Tesla by ovšem měla zapracovat i na způsobu nápravy takových problémů. Značka je totiž známa tím, že zkouší inovovat vše, co je s auty a jejich výrobou spojené. To ovšem znamená, že přední kapota, pod kterou se nachází ona 12voltová baterie, nelze při nedostatku energie otevřít dálkovým ovládáním. Místo toho musíte dvě táhla schovaná v podbězích předních kol, abyste se do předního zavazadelníku dostali.
To by ještě šlo, ani v té chvíli ale není vyhráno, neboť baterie je doslova zabarikádovaná hromadou plastů. Než ji tedy James mohl připojit k dobíjecímu kabelu, strávil hodinu ne zrovna příjemnou prací. Nemůžeme se mu tedy divit, že z Tesly v tuto chvíli není zrovna nadšený. A to jde o člověka takříkajíc od fochu, jenž ví, kam sáhnout. Pokud by se to ovšem stalo běžnému majiteli, byl by odkázán na servis Tesly - což znamená, že by také pár dnů nemusel být mobilní.
Je přitom třeba dodat, že Tesla v daném ohledu není jediná, kterou lze za nešikovné umístění baterie kritizovat. Pokud jste ji museli dobíjet třeba ve Ferrari 360 Modena, pak jistě víte, že rozebrat je toho třeba ještě o trochu více. Nicméně pravdou zůstává, že u většiny aut při vybité baterii jen vyndáte klíček, otevřete dveře, zatáhnete za táhlo kapoty a připojíte baterii na nabíječku. V této oblasti se tedy Tesla na inovace měla vykašlat, dobrá řešení byla dávno vymyšlena.
I když ponecháte Teslu na nabíječce, může se vám stát, že po čase je vybitá. Přesvědčil se o tom i James May, který následně strávil hodinu demontáží předku, aby se k menší 12voltové baterii dostal. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva