Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je možné dojet s nejlevnějším SUV světa po vlastní ose z Indie do Francie?
25.4.2017 | Petr Prokopec | 13 příspěvků
O spolehlivosti a trvanlivosti Renaultů panují pochybnosti a pokud jde o vůz za 96 tisíc Kč, panují dvojnásob. Tak jej vyslali na cestu dlouhou 19 tisíc km.
Není tomu dlouho, co se Fiat rozhodl poměrně neobvyklou cestou demonstrovat kvality znovuzrozeného modelu Tipo. Sedan proto poslal na cestu kolem světa. Sice pro ni potřebovali takřka dvojnásobek času, než tomu bylo v případě hrdinů románu Julese Vernea, nicméně vůz vše zvládl se ctí. Jen jeho vizáž i opotřebení spotřebních dílů naznačovala, že má za sebou 24 000 km.
Nyní tu máme další počin, jenž má potvrdit kvality vozu, o němž mnohý asi zrovna valně nesmýšlí. Nikoliv jen kvůli značce, jejíž logo se nastěhovalo na čelní masku, ale hlavně kvůli ceně. Čest totiž máme s jedním z nejlevnějších aut světa, kterému Renault říká nejlevnější SUV světa. A i když se můžeme ptát, jak moc je to SUV a jak moc jen oplastovaný hatchback s vyšší stavbou, nejlevnější auto takového ražení to je. Primárně si stejně jako kdysi Tata Nano klade za cíl ovládnout Indii a říká si Renault Kwid.
Je opravdu levný, v základu stojí v přepočtu zhruba 96 000 Kč. Při pohledu na tuto částku, která příliš nekoresponduje s relativně širokou výbavou, asi nepřekvapí, že Kwid se stal prodejním hitem. Před několika málo dny překročil metu 150 000 registrací, zájem o něj navíc i nadále roste. Zvláště poté, co Renault původní 0,8litrové provedení doplnil modelem s litrovým tříválcem, což jeho cenu navýšilo na asi 128 000 Kč.
Ani to není závratná suma, byť tu předchozí překonává o třetinu. Za tím přitom nestojí jen výkonnější pohonná jednotka, ale také navýšená standardní výbava, která zahrnuje klimatizaci a multimediální systém s rozměrným dotykovým displejem. Právě toto provedení přitom bylo vybráno, aby oslavilo roční pobyt SUV na trhu. Jak? No přece ukázkou své odolnosti.
Renault se tedy podobně jako Fiat rozhodl, že vůz pošle ve spolupráci s kolegy z indického Autocaru na náročné dobrodružství. Místo cesty kolem světa byla zvolena o trochu méně náročná trasa. Odstartovala v indickém Dillí, kde se SUV vyrábí, a vedla do francouzské Paříže, kde byl vůz pro změnu navržen.
Suma sumárum tu tedy máme 18 996 kilometrů dlouhou štreku napříč 13 zeměmi, kterou Kwid zvládl za 45 dnů. Na jejím konci sice SUV vykazovalo nemalé opotřebení, nicméně během cesty nedošlo k žádné mechanické poruše. To je pro Renault opravdu dobrý výsledek, zvláště s ohledem na různé silniční podmínky i výkyvy počasí.
„Připravovali jsme se na teploty maximálně do minus pěti stupňů Celsia, ale když jsme dorazili do Aralsku v Kazachstánu, bylo -23 stupňů Celsia. Takovou zimu nikdo z nás ještě nezažil. Ashley (kameraman) měl dokonce potíže zaklapnout uzávěrku na kameře,“ dodává k cestě indický kolega Rahul Kakkar s tím, že teplota při startu cesty se pohybovala na plus třiceti stupních.
Kromě teplotních výkyvů musel vůz čelit jak těžkým dešťům a záplavám. tak německým dálnicím s neomezenou nejvyšší rychlostí, kde se Kwid i přes 68 koní pod kapotou dokázal dostat na 174 km/h. I přesto se ale vůz po návštěvě zemí, mezi něž patří i sousední Polsko, dokázal v solidním stavu dostat 4. prosince do Paříže.
Zda ovšem potvrzení kvalit malé SUV bude stačit k rozhodnutí o dovozu do Evropy, to zatím není jisté. Renault v tomto ohledu prozatím pouze naznačil, že jakýkoliv přechod na kontinentální provedení by si vyžádal nemalé modifikace a tedy i s nimi spojený nárůst ceny. Je pak otázka, zdali by dokázat přesvědčit klienty Dacie, neboť s tímto logem by jeho místní působení bylo nejspíše spojeno...

Nebyla to sice cesta kolem světa, o malý výlet ale rozhodně nešlo
Renault Kwid zvládl za 45 dní urazit takřka 19 tisíc kilometrů z indického Dillí do francouzské Paříže
Diskuze 13 příspěvků
Bleskovky
Superdiesel, který pohřbila pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu, dostat z něj lze až 480 koní
29.6.2022Novodobý Horst Fuchs dělá shyby na otevřených dveřích nejdražších aut, ukazuje tím jejich kvalitu
27.6.2022Upadající značka oddaná elektromobilům pořád dělá auto s motorem V8, na Autobahnu ukázalo skoro 280 km/h
26.6.2022
Nové na MotoForum.cz
- Slovenské okénko: Smolný víkend Michala Búlika v Barcelone včera 15:38
- Petr Najman: Vydařené závody v Hričově jako příprava na Imatru včera 15:30
- Honda Rebel CMX500 a CMX1100: deset nejlepších úprav včera 12:55
- Znáte pět nejžhavějších novinek z motosvěta 2022? 29.6.2022
- BMW Qualifier Award vede Pecco Bagnaia 29.6.2022
Nejčtenější články
Řidiči se snaží ušetřit za tankování stylem připomínajícím slavnou scénku z Básníků, reálně spíš utratí víc
31.5.2022Ruská továrna na zahraniční auta nabízí dělníkům bizarní přivýdělky, i když pořád aspoň něco vyrábí
31.5.2022Aspoň trochu dostupný sporťák schopný obsloužit i rodinu staromilce ukázal, co dovede na německé dálnici
31.5.2022Mistrovi světa F1 zakázali sjet si s nejnovějším Mercedesem, prý na to „nemá dostatečnou kvalifikaci”
31.5.2022Majitele elektromobilů trápí nový problém, je to další důsledek uměle vytvořené nerovnováhy
31.5.2022
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva