Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je možné dojet s nejlevnějším SUV světa po vlastní ose z Indie do Francie?
25.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O spolehlivosti a trvanlivosti Renaultů panují pochybnosti a pokud jde o vůz za 96 tisíc Kč, panují dvojnásob. Tak jej vyslali na cestu dlouhou 19 tisíc km.
Není tomu dlouho, co se Fiat rozhodl poměrně neobvyklou cestou demonstrovat kvality znovuzrozeného modelu Tipo. Sedan proto poslal na cestu kolem světa. Sice pro ni potřebovali takřka dvojnásobek času, než tomu bylo v případě hrdinů románu Julese Vernea, nicméně vůz vše zvládl se ctí. Jen jeho vizáž i opotřebení spotřebních dílů naznačovala, že má za sebou 24 000 km.
Nyní tu máme další počin, jenž má potvrdit kvality vozu, o němž mnohý asi zrovna valně nesmýšlí. Nikoliv jen kvůli značce, jejíž logo se nastěhovalo na čelní masku, ale hlavně kvůli ceně. Čest totiž máme s jedním z nejlevnějších aut světa, kterému Renault říká nejlevnější SUV světa. A i když se můžeme ptát, jak moc je to SUV a jak moc jen oplastovaný hatchback s vyšší stavbou, nejlevnější auto takového ražení to je. Primárně si stejně jako kdysi Tata Nano klade za cíl ovládnout Indii a říká si Renault Kwid.
Je opravdu levný, v základu stojí v přepočtu zhruba 96 000 Kč. Při pohledu na tuto částku, která příliš nekoresponduje s relativně širokou výbavou, asi nepřekvapí, že Kwid se stal prodejním hitem. Před několika málo dny překročil metu 150 000 registrací, zájem o něj navíc i nadále roste. Zvláště poté, co Renault původní 0,8litrové provedení doplnil modelem s litrovým tříválcem, což jeho cenu navýšilo na asi 128 000 Kč.
Ani to není závratná suma, byť tu předchozí překonává o třetinu. Za tím přitom nestojí jen výkonnější pohonná jednotka, ale také navýšená standardní výbava, která zahrnuje klimatizaci a multimediální systém s rozměrným dotykovým displejem. Právě toto provedení přitom bylo vybráno, aby oslavilo roční pobyt SUV na trhu. Jak? No přece ukázkou své odolnosti.
Renault se tedy podobně jako Fiat rozhodl, že vůz pošle ve spolupráci s kolegy z indického Autocaru na náročné dobrodružství. Místo cesty kolem světa byla zvolena o trochu méně náročná trasa. Odstartovala v indickém Dillí, kde se SUV vyrábí, a vedla do francouzské Paříže, kde byl vůz pro změnu navržen.
Suma sumárum tu tedy máme 18 996 kilometrů dlouhou štreku napříč 13 zeměmi, kterou Kwid zvládl za 45 dnů. Na jejím konci sice SUV vykazovalo nemalé opotřebení, nicméně během cesty nedošlo k žádné mechanické poruše. To je pro Renault opravdu dobrý výsledek, zvláště s ohledem na různé silniční podmínky i výkyvy počasí.
„Připravovali jsme se na teploty maximálně do minus pěti stupňů Celsia, ale když jsme dorazili do Aralsku v Kazachstánu, bylo -23 stupňů Celsia. Takovou zimu nikdo z nás ještě nezažil. Ashley (kameraman) měl dokonce potíže zaklapnout uzávěrku na kameře,“ dodává k cestě indický kolega Rahul Kakkar s tím, že teplota při startu cesty se pohybovala na plus třiceti stupních.
Kromě teplotních výkyvů musel vůz čelit jak těžkým dešťům a záplavám. tak německým dálnicím s neomezenou nejvyšší rychlostí, kde se Kwid i přes 68 koní pod kapotou dokázal dostat na 174 km/h. I přesto se ale vůz po návštěvě zemí, mezi něž patří i sousední Polsko, dokázal v solidním stavu dostat 4. prosince do Paříže.
Zda ovšem potvrzení kvalit malé SUV bude stačit k rozhodnutí o dovozu do Evropy, to zatím není jisté. Renault v tomto ohledu prozatím pouze naznačil, že jakýkoliv přechod na kontinentální provedení by si vyžádal nemalé modifikace a tedy i s nimi spojený nárůst ceny. Je pak otázka, zdali by dokázat přesvědčit klienty Dacie, neboť s tímto logem by jeho místní působení bylo nejspíše spojeno...

Nebyla to sice cesta kolem světa, o malý výlet ale rozhodně nešlo
Renault Kwid zvládl za 45 dní urazit takřka 19 tisíc kilometrů z indického Dillí do francouzské Paříže
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 4 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 10 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel sporťáku s pětilitrovým V8 najel za 4 roky přes 300 tisíc km bez závad, legendy o výdrži Japonců nelžou ani tady
před hodinouRenault už pochopil, že s novým Twingem šlápl vedle, volá po další politické podpoře takových aut
před 3 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 4 hodinamiMajitel rekordně ojeté Tesly pokořil metu 1,9 milionu km, potřeboval k tomu ale 13 motorů a 4 baterie
před 6 hodinamiNová Dacia Duster používá 15 let staré designové řešení, možná na tom nakonec Rumuni šetřili
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.04. 16:23 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 16:09 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.04. 16:07 - řidičBOB
- Jak otevřít dveře bez klíčku? 12.04. 16:06 - Aitos
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.04. 15:09 - delphin
- Politický koutek 12.04. 14:57 - Stepan
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 12.04. 12:15 - Shr3k
- LED pásky (denní svícení) + SPZ 12.04. 00:30 - Arkis