Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly
6.2.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čím více Tesel Model 3 se dostává k zákazníkům, tím častěji slýcháme o potížích s její kvalitou. Tento případ ukazuje, že na kontrolu se u Tesly prostě kašle.
O víkendu jsme vám ukázali, co objevil šéf firmy rozebírající auta, když se mu dostala do rukou Tesla Model 3. I dnes je to výjimečná příležitost podívat se na vůz pohledem někoho, kdo v životě prozkoumal konstrukci bezpočtu vozů všemožných značek i ér a dokáže jeho kvalitu zhodnotit právě touto optikou. A pokud takový člověk říká, že některé kvalitativní problémy neviděl nikdy, jiné od 70. let a další naposledy v 90. letech u Ki, je zjevné, že je něco v nepořádku. Zvláště když dodává, že některé nedostatky jsou i bezpečnostního rázu.
Pochopitelně, všudypřítomná skvadra příznivců Elona Muska se autory podobných poznámek okamžitě snaží zdiskreditovat, i kdyby se jim to ale náhodou povedlo, na skutečnosti stejně nic nezmění. Abychom zjistili, že Tesly obecně nejsou kvalitně postavená auta a o novém Modelu 3 to zatím platí dvojnásob, nepotřebujeme ani pohled někoho, kdo nemá nic společného s kalifornskou automobilkou. Stačí se ponořit do nitra diskuzí samotných „teslistů”, mezi kterými uˇnajdeme i dost majitelů Modelu 3. A narazit mezi nimi na člověka, který by dostal své auto bez vad, je skoro nemožné.
Mohli bychom začít vyjmenovávat desítky případů, v nichž na Modelu 3 nebylo něco tak, jak mělo, vezmeme ale jediný, který je obzvláště pikantní. Jde o člověka, který si na internetu říká ThaiTum a před pár dny si převzal svou Teslu Model 3 s výrobním číslem 3511. Hovoří o různých špatně spasovaných částech karoserie, nestejně zasazených předních světlech, pazvuku, který vydává okno spolujezdce při zavření dveří a dalších neduzích, jako nejhorší ale zmiňuje ten, který můžete vidět na obrázku níže. Jde o přední kapotu, která na jedné straně zařezává se zbytkem karoserie, na druhé ale vyčnívá výrazně nad konec předního nárazníku.
Je samo o sobě bizarní, že Tesla něco takového bez mrknutí oka předá zákazníkovi, však takový problém je opravdu vidět i z Marsu. Ještě pikantnější ale je, že se majitel pokusil věc nějak vyřešit sám a učinil jej jen velmi málo viditelným pouhým přenastavením dorazů na víku kufru. Jinými slovy - i když je Tesla denně bombardována připomínkami ke kvalitě Modelu 3, nikdo ve firmě od skončení výroby po předání vozu si nevšimne takového nedostatku. A pokud si jej všiml, nedokázal s ním provést ani to, co sám majitel několika pohyby dvou prstů.
I někteří věrní příznivci značky jsou z tohoto stavu rozčarováni (ne však sám majitel, ten říká, že není naštvaný, je rád, že auto má a jen se chtěl podělit o svou zkušenost...), a tak kontrolu kvality přirovnali k té, která svého času fungovala u východoněmeckého Trabantu. Dobové záběry z ní můžete vidět na videu níže. Je to komická věc, tragické ovšem je, že ani takovou dnes Tesla zjevně nedisponuje.
Však se podívejte, co lidé z Trabantu s auty dělají. Kontrolují přesně takové věci, které jsou pokažené i na probíraném Modelu 3 a když je vidí, tak je spraví. Ono víko kufru je nejspíše trochu ohnuté, což není nic, co by kontrola Trabantů nespravila kusem dřeva a kladivem. U Tesly toho zjevně není nikdo schopen.
Je to smutné a skoro až nechápeme, jak je to vůbec možné. A to Tesla pořád vyrábí oproti původnímu záměru jen hrstku aut, s níž si zaměstnanci mohou vyhrát ještě více než kdysi zaměstnanci Sachsenringu v Zwickau. Přesto k zákazníkům posílají takové šmejdy. Jak asi budou auta vypadat, až (pokud...) jich budou z výrobních linek sjíždět tisíce týdně?
Auto s takovýmto nedostatkem Tesla dodala zákazníkovi. A byl to jen nejviditelnější problém z mnoha
Zákazníkovi navíc stačilo párkrát otočit dorazy a problém skoro není vidět
U Trabantu řešili možná i větší nedostatky, ale řešili je. Tesla na to zjevně kašle
Zdroj: teslamotors/@Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda