Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu

Čas jen podtrhuje, jak obrovská rána mimo tohle auto bylo. Nezájem o něj provázel nejen nové a patřičně drahé kusy, kupce marně vyhlíží i extrémně zachovalé ojetiny. Třebaže vzhledem k tomu, co tohle auto nabízí, stojí až směšně malé peníze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu

3.7.2022 | Petr Miler

Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu

/

Foto: ProCar Frank Schanz, publikováno se souhlasem

Čas jen podtrhuje, jak obrovská rána mimo tohle auto bylo. Nezájem o něj provázel nejen nové a patřičně drahé kusy, kupce marně vyhlíží i extrémně zachovalé ojetiny. Třebaže vzhledem k tomu, co tohle auto nabízí, stojí až směšně malé peníze.

Z dnešního pohledu se to může zdát k nevíře, ale v 90. letech bylo docela obvyklé, že mainstreamové automobilky nabízely reprezentativní auta vyšší střední třídy. Peugeot měl svou šestistovkovou řadu, Opel nabízel Omegu a takový Renault prodával Safrane. Pokud tuto dobu nepamatujete, pomyslíte si cosi o nevyhnutelných propadácích, realita byla ale úplně odlišná.

Tahle auta se totiž neprodávala vůbec špatně. A některá šla označit dokonce za velký úspěch. Taková Omega svého času překonávala i hranici 100 tisíc prodaných aut v Evropě za jediný rok. To je skutečně skoro neuvěřitelné, když vezmeme v potaz, že tatáž značka loni prodala na celém kontinentu 58 tisíc obyčejných Aster. A ani když k jejímu odbytu přidáme všechny prodané Insignie - pořád o třídu nižší auto - čísla Omegy nevyrovnáme.

Na přelomu milénia ale jako by výrobci těchto modelů ztratili sebevědomí. Osobně si pamatuji, že řada těchto vozů tehdy měla své zákazníky, automobilky jim ale přestaly nabízet to, co očekávali. Buď místo úspěšných typů nepřišly s ničím, nebo se pokusily rozšířit záběr nově koncipovanými auty. A totálně pohořely.

Právě touto cestou se rozhodl kráčet právě Opel, který v roce 2003 vyřadil přestárlou Omegu z nabídky. A místo ní začal prodávat něco, čemu nikdo soudný nemohl věštit úspěch - hatchback vyšší střední třídy s názvem Signum. Už koncepce auta byla bizarní, navíc ji doprovázel design, pro nějž bylo slovo „nezajímavý” pochvalou.

Nutno říci, že nešlo o špatný vůz. Signum bylo velmi dobře vybavené, pod přední kapotu se montovaly benzínové i dieselové šestiválce, po faceliftu dokonce i přeplňovaná „dva-osma” o 250 koních. Zavazadelník byl hodně velký a zejména na zadních místech byla spousta prostoru, ještě více než v Omeze. Zadní pasažéři si také mohli sami ovládat rádio, stačilo připojit sluchátka a mohli si na vlastním ovládacím panelu vybrat mezi rádiem a CD a upravit hlasitost.

Po podvozkové stránce bylo Signum pohodlné a velmi dobře odhlučněné. Byl to ale hatchback a o taková auta ve vyšší střední třídě stojí leda excentrici. I takoví lidé existují, bývá jich ale příliš málo na to, aby uživili prodeje drahého auta. Přehlédnout pak nešlo ani to, že vůz se po všech stránkách odklonil od koncepce Omegy. Signum byl k mání jen s pohonem předních kol, zatímco Omega bylo takové levnější BMW řady 5 - měla motor vpředu a pohon zadních kol. Dieselový šestiválec (s obchodním označením 2,5 TD) pak dokonce od BMW přímo pocházel.

Něco takového o modelu Signum říci nešlo, a tak staří zákaznici zůstali neosloveni. A těch nových moc nepřišlo. Auto byl takový prodejní propadák, za celou svou éru oslovilo přibližně tolik lidí, co kdysi Omega za jediný rok a Opel se jeho trápení rozhodl v roce 2008 - po pouhých pěti letech na trhu a jednom docela velkém faceliftu - ukončit.

Tou dobou někteří tvrdili, že cosi jako velký hatchback bude oceněno časem a relativně vzácné Signum se jednoho dne bude prodávat dráže, než by jeho dobový obchodní „úspěch” naznačoval. Teď už si můžeme říci, že i to byla iluze. Skoro 14 let poté, kdy byl život tohoto modelu násilně ukončen, se v bazarech marně prodává spousta kusů i za ceny nižší než 15 tisíc Kč. A není to žádná rarita, už do 20 tisíc korun si můžete vybírat, třebaže opravdu hezky vyhlížející kousky vyjdou dráž.

Právě takový se dostal už před drahnou dobou do nabídky prodejce ojeti z německého Korntalu a marnost existence tohoto Opelu jen stvrzuje. Je opravu hezký, vlastně nejen to, je naprosto výjimečný. Někdo si ho koupil hned v roce 2003 a sáhl po vrcholném benzinovém šestiválci 3,2 s 211 koňmi a automatickou převodovkou. Výbava Elegance zahrnuje více než vše nezbytné a decentní, světle modrá barva - když už nic jiného - aspoň ladí k designové nudě tehdejších Opelů, kterou Signum jen korunoval. Zajímavé je na tomto autě ale něco úplně jiného - dlouhých 19 let skoro nejezdilo.

Je trochu odřené z městského karambolu, jinak je ale prakticky nové a od stavu 1A jej dělí leda pořádné vyčištění a vyleštění. Za skoro dvě dekády své existence totiž najel pouhých 28 tisíc kilometrů, to je skutečně skoro nic. Už ani nepamatujeme, kdy jsme naposledy takhle málo jeté Signum z počátku výroby viděli v prodeji, to musí být spousta let. Tady ho ale máme a byť není ani o trochu atraktivnější než zkraje milénia, zajímavé už kvůli svému výjimečnému stavu prostě je.

Pozoruhodné je, že ani takový relikt, takové memento jednoho velkého fiaska s bleskem ve znaku, se nedá prodat. A to přesto, že není drahé. Cena 5 999 euro, tedy asi 148 tisíc Kč, je za skoro nejetý luxusní vůz vyšší střední třídy s motorem V6 skoro směšná, nutkání ho koupit se ale zjevně nikoho nepřepadá. U prodejce stojí bez známek většího zájmu už přes 4 měsíce, navzdory stavu, ceně, čemukoli. Co více říci pro potvrzení dojmu, že Opel s tímto luxusním modelem netrefil terč jako léta nikdo jiný? Asi vážně není co dodat.


Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 1 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 01Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 2 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 02Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 3 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 03Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 4 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 04Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 5 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 05Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 6 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 06Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 7 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 07Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 8 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 08Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 9 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 09Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 10 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 10Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 11 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 11Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani skoro nejetý za směšnou cenu - 12 - Opel Signum V6 Elegance 2003 prodej 12
Opel Signum byl velmi naivní pokus navázat na úspěšnou Omegu docela jinak koncipovaným autem. Dobře dopadnout snad ani nemohl, a tak ani nedopadl a zákazníky nezajímá ani jako ojetý. I o dodnes skoro nejetý kus koupíte za pouhých 148 tisíc je řadu měsíců nulový zájem. Foto: ProCar Frank Schanz, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.