Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z největších propadáků aut vyšší třídy nikdo nechce ani dnes, zánovní ho koupíte za pakatel
3.4.2023 | Petr Miler
S ohledem na to, kam až vystoupaly ceny čehokoli slušného na čtyřech kolech, je skoro neuvěřitelné, že si dnes můžete pořídit skoro nejeté luxusní auto vyšší třídy za sumu, za kterou dostanete leda třetinu slušné Fabia. Tenhle Opel byl ránou totálně mimo.
Z dnešního pohledu se to může zdát k nevíře, ale v 90. letech bylo docela obvyklé, že mainstreamové automobilky nabízely reprezentativní auta vyšší třídy. Peugeot měl svou šestistovkovou řadu, Opel nabízel Omegu a takový Renault prodával Safrane. Pokud tuto dobu nepamatujete, pomyslíte si cosi o nevyhnutelných propadácích, realita byla ale úplně jiná.
Tahle auta se totiž neprodávala vůbec špatně. A některá šla označit dokonce za velký úspěch. Taková Omega svého času překonávala i hranici 100 tisíc prodaných aut v Evropě za jediný rok. To je skutečně skoro neuvěřitelné, když vezmeme v potaz, že tatáž značka loni prodala na celém kontinentu pouhých 32 tisíc obyčejných Aster. A ani když k jejímu odbytu přidáme všechny prodané Insignie, Comba, Grandlandy a Zafiry, čísla Omegy nevyrovnáme. Fascinující.
Na přelomu milénia ale jako by výrobci těchto modelů ztratili sebevědomí. Osobně si pamatuji, že řada těchto vozů tehdy měla své zákazníky, automobilky jim ale přestaly nabízet to, co očekávali. Buď místo úspěšných typů nepřišly s ničím, popř. se pokusily rozšířit záběr nově koncipovanými auty. A totálně pohořely.
Právě touto cestou se rozhodl kráčet právě Opel, který v roce 2003 vyřadil přestárlou Omegu z nabídky. A místo ní začal prodávat něco, čemu nikdo soudný nemohl věštit úspěch - hatchback vyšší třídy s názvem Signum. Už koncepce auta byla bizarní, navíc ji doprovázel design, pro nějž bylo slovo „nezajímavý” pochvalou.
Nutno říci, že nešlo o špatný vůz. Signum bylo velmi dobře vybavené, pod přední kapotu se montovaly benzínové i dieselové šestiválce, po faceliftu dokonce i přeplňovaná „dva-osma” o 250 koních. Zavazadelník byl hodně velký a zejména na zadních místech byla spousta prostoru, ještě více než v Omeze. Zadní pasažéři si také mohli sami ovládat rádio, stačilo připojit sluchátka a mohli si na vlastním ovládacím panelu vybrat mezi rádiem a CD a upravit hlasitost.
Po podvozkové stránce bylo Signum pohodlné a velmi dobře odhlučněné. Byl to ale hatchback a o taková auta ve vyšší střední třídě stojí leda excentrici. Jasně, i takoví lidé existují, bývá jich ale příliš málo na to, aby uživili prodeje drahého auta. Přehlédnout pak nešlo ani to, že vůz se po všech stránkách odklonil od technické koncepce Omegy. Signum byl k mání jen s pohonem předních kol, zatímco Omega bylo takové levnější BMW řady 5 - měla motor vpředu a pohon zadních kol. Dieselový šestiválec (s obchodním označením 2,5 TD) pak dokonce od BMW přímo pocházel.
Něco takového o modelu Signum říci nešlo, a tak staří zákaznici zůstali neosloveni. A jakýchkoli jiných moc nepřišlo. Auto byl takový prodejní propadák, za celou svou éru oslovilo přibližně tolik lidí, co kdysi Omega za jediný rok a Opel se jeho trápení rozhodl v roce 2008 - po pouhých pěti letech na trhu a jednom docela velkém faceliftu - ukončit.
Tou dobou někteří tvrdili, že cosi jako velký hatchback bude oceněno časem a relativně vzácné Signum se jednoho dne bude prodávat dráže, než by jeho dobový obchodní „úspěch” naznačoval. Teď už si můžeme říci, že i to byla iluze. Celých 15 let poté, kdy byl život tohoto modelu násilně ukončen, se v bazarech marně prodává spousta kusů i za ceny nižší než 15 tisíc Kč. A není to žádná rarita, už do 20 tisíc korun si můžete vybírat, třebaže opravdu hezky vyhlížející kousky vyjdou dráž.
Právě takový poslal do prodeje jeden z jeho španělských majitelů (kolik takových asi bude?) a marnost existence tohoto Opelu jen stvrzuje. Jeho vůz je opravdu hezký, jde o přece jen lépe vyhlížející provedení po faceliftu ve slušivé modré barvě. Majitel sáhl po průměrném benzinovém motoru 2,0 se 150 koňmi a manuální převodovkou, výbava nevybočuje z řady podobným způsobem. Zajímavé je na tomto autě něco úplně jiného - po celou svou existenci od roku 2006 téměř nejezdilo a naprostou většinu času strávilo v garáži.
Vypadá jako nové, majitel dokonce říká, že pořád voní jako nové. A máme tendenci mu věřit - za pomalu dvě dekády své existence totiž najelo pouhých 47 tisíc kilometrů, to je skutečně skoro nic na auto takového kalibru. Takhle málo jeté Signum se vidí jen jednou za čas, tady ho ale máme a působí snad lépe než zkraje milénia.
Pozoruhodné je, že ani takový relikt, takové memento jednoho velkého fiaska s bleskem ve znaku, se nedá prodat za jakkoli vysokou sumu. Cena 5 500 euro, tedy asi 128 tisíc Kč, je za stále zánovní nejetý vůz této třídy skoro směšná, přesto se nezdá, že by nutkání ho koupit přepadalo jakkoli větší množství lidí. Co více říci pro potvrzení dojmu, že Opel s tímto luxusním modelem netrefil terč jako léta nikdo jiný? Asi vážně není co dodat.
Opel Signum byl velmi naivní pokus navázat na úspěšnou Omegu docela jinak koncipovaným autem. Dobře dopadnout snad ani nemohl, a tak ani nedopadl a zákazníky nezajímá ani jako ojetý. Ani dodnes skoro nejetý kus nestojí víc než pouhých 128 tisíc Kč. Foto: Fran, publikováno se souhlasem
Zdroj: Milanuncios
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 17 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva