Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z největších propadáků moderních luxusních aut nikdo nechce ani teď, nejetý po 6 letech stojí polovinu
27.9.2022 | Petr Miler
Výrobce se kolem tohoto vozu pokusil vytvořit iluzi úspěchu, jak prvotní omezení výroby, tak pozdější nabízení auta na dalších trzích ale bylo jen důsledkem pravého opaku. Ani teď v hledáčku zámožných kupců nekončí, tento kus je toho nejlepším důkazem.
O návratu značky Lagonda, která spadala a spadá pod automobilku Aston Martin, se v minulé dekádě mluvilo roky. A nakonec na něj skutečně došlo, když Britové odhalili ultra-luxusní sedan Lagonda Taraf. Bylo a je to svým způsobem fascinující auto - designem, technikou, luxusem, tím vším vždy mělo co říci. Aston byl o jeho úspěchu tak přesvědčen, že jej nejprve hodlal nabídnout ve 100 exemplářích jen na Středním východě, nakonec ale musel své plány kompletně změnit.
Firma tehdy tvrdila, že o vůz je takový zájem, že jej nabídne i na jiných místech světa. A aby to nepůsobilo podezřele, produkci zvýšil na 120 kusů. Dnes už víme, že to bylo úplně jinak - onu stovku exemplářů s cenou po 1 milionu dolarů se v původním místě určení nedařilo prodat, a tak Britové zkusili vůz nabízet skoro celosvětově. S prodejem 120 aut touto cestou ale měli stejné problémy, vůz nakonec jen horkotěžko rozprodali a je třeba se ptát, kdo ho vlastně koupil. A za jaké peníze.
Zájemci tehdy dostali ručně vymodelovanou karbonovou karoserii, která stanula na platformě VH. Pod kapotou si našel místo 5,9litrový dvanáctiválec, který produkuje stejných 560 koní jako Aston Martin Rapide S, mimochodem také propadáku svého druhu. Tento výkon měl i s pomocí automatu ZF Lagondě umožnit zrychlení z klidu na stovku za něco málo přes čtyři sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 320 km/h.
Nic z toho nezní špatně, auto ale prostě boháče neuhranulo - levněji se mohli koupit Bentley nebo Rolls-Royce s větší prestiží, než jakou skýtala značka Lagonda. Z auta se tedy stalo všechno možné, jen ne prodejní hit. A že o něj nebyl a není zájem, svědčí i to, jakým způsobem a za jaké peníze je dnes prodáván jako „ojetina”.
Ony uvozovky jsou na místě, v nabídce britského prodejce Nicholas Mee and Co se nyní objevila Lagonda z roku 2016, která najela za 6 let pouhých 315 mil, tedy asi 507 km. Je to prostě pořád nové auto koupené bůhvíkým a bůhvíproč, ale určitě ne za účele obvyklého využití. Šlo-li o spekulaci, sázku na to, že taková vzácnost bude jednou drahá jako čert, pak rozhodně nevyšla. Z původní ceny 1 milion dolarů, tehdy skoro 27 milionů Kč, se stalo 495 tisíc liber alias 530 tisíc dolarů, asi 13,6 milionu Kč. To je polovina původní sumy, skutečně obrovský propad za 6 let neježdění.
Není tedy nakonec divu, že pokus Astonu o vzkříšení Lagondy skončil zde, byl to další propadák, po jehož spatření se člověk musí ptát, jak britská značka opakované neúspěchy dokáže stále přežívat. Dnes je to stále samostatný výrobce ovládaný skupinou investorů okolo jistého Lawrence Strolla, toho patrně nemusíme představovat. Na stabilní návrat do černých čísel pořád čeká.
Lagonda Taraf od Astonu Martin rozhodně nebyla hitem, byl to propadák už v podobě nového vozu. Lépe si nevede ani léta po svém zrodu, tento prakticky nejetý exemplář se po 6 letech prodává za polovinu své původní ceny. Foto: Nicholas Mee and Co, publikováno se souhlasem
Zdroj: Pistonheads
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 57 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 2 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera
Živá témata na fóru
- Prodej Pneu 04.23. 09:26 - lewishamilton0998
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova