Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů

Zdálo se, že na trhu může být úspěšné a bodovat tam, kde i výchozí modely selhávaly, nakonec se to ale nestalo. Pokus skončil fiaskem, jedno z mála dokončených kupé je ale teď k mání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů

29.6.2020 | Petr Miler

Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů

/

Foto: Hollmann International

Zdálo se, že na trhu může být úspěšné a bodovat tam, kde i výchozí modely selhávaly, nakonec se to ale nestalo. Pokus skončil fiaskem, jedno z mála dokončených kupé je ale teď k mání.

Maybach si historicky říkaly především superluxusní limuzíny, po konci novodobé éry samostatné existence značky dnes takto Mercedes označuje vrcholné verze svých nejlepších modelů. Než se tak stalo, produkoval Maybach modely 57 a 62 lišící se primárně rozvorem. V obou případech to ale byly opulentní limuzíny.

Jejich vládu nad nabídkou narušil až excentrický projekt, na kterém Němci spolupracovali s pneumatikářskou firmou Kumho. V roce 2004 byl tak vznikl Maybach Exelero dlouhý téměř šest metrů a osazený pouze jedním párem dveří. Futuristické kupé vysoké jen 1,4 metru debutovalo v Berlíně a všem přítomným spadla čelist. Designový skvost byl prodán za 8 milionů Eur (dnes 214 milionů Kč), čímž se podle některých ukázal potenciál nekonečného luxusu zbaveného páru zadních dveří.

Německá firma Xenatec patřila mezi takové, a tak ji napadlo nabídnout něco jako Exelero pro širší publikum. Tak vznikl Maybach Xenatec Cruiserio, kupé postavené na základech kratšího (nikoli však krátkého...) Maybachu 57S, který poslala níže k zemi. Jistě očekávala úspěch, ten se ale nedostavil a z Cruiseria se stal jeden z největších moderních průšvihu mezi luxusními auty. Německý pokus navázat na Exelero se setkal s minimálním zájmem a firmu přivedl ke krachu - bankrot vyhlásila po vyrobení pouhých osmi aut.

Těch pár aut stojí z většiny v soukromých sbírkách, jedno z nich ale figuruje v nabídce německého prodejce Hollmann International. Na předměstí Brém stojí dealerství plné automobilových specialit, jeden z osmi Maybachů Cruiserio ale vyniká i mezi nimi. Bílé kupé z roku 2011 má najeto 30 855 kilometrů a o jeho pohon se stará motor 6,0 V12 Biturbo od AMG s výkonem 450 kW (612 koní). Ten je zde jen v roli neviditelného komorníka, u tohoto auta zaujme hlavně interiér.

Motor je adekvátní o nic méně výjimečnému uspořádání uvnitř, těžko byste na trhu hledali jiné kupé věnující tolik pozornosti cestujícím vzadu. Chybějící zadní dveře umožnily posunout B sloupky o 20 centimetrů dozadu, elegantní vzhled podpořila snížená střecha a upravené boky karoserie. Rozvor náprav zůstal 3,39 metru, jen se změnila dispozice. Autorem designu je Fredrik Burchhardt, který se podepsal i pod vzhled Exelera.

Dokončená Cruiseria se svého času prodávala 800 tisíc Eur (nyní přes 21 milionů Kč), severoněmecký prodejce nyní žádá jen o 150 tisíc Eur méně, tedy pořád velmi tučných 650 tisíc Eur (17,4 milionu Kč). Budoucí majitel se může připravit na rozmazlování uvnitř modrobílého apartmá. Zadní místa nebyla ochuzena o vynikající materiály doplněné o dostatek prostoru pro nohy. Většina kupé omezuje komfort za řidičem a spolujezdcem, opulentní ojetina zůstala majestátním křižníkem s odvětrávanými křesly skrývající masážní techniku. Jistě výjimečný vůz, ze za něj někdo, zvlášť v dnešní době, dá přes 17 milionů korun, si přesto dovolíme pochybovat.


Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 1 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 01Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 2 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 02Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 3 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 03Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 4 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 04Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 5 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 05Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 6 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 06Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 7 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 07Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 8 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 08Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 9 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 09Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 10 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 10Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 11 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 11Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 12 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 12Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 13 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 13Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 14 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 14Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 15 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 15Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 16 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 16Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 17 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 17Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 18 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 18Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 19 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 19Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 20 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 20Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 21 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 21Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 22 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 22Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 23 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 23Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 24 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 24Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 25 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 25Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 26 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 26Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 27 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 27Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 28 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 28Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 29 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 29Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 30 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 30Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 31 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 31Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů - 32 - Maybach Xenatec Cruiserio 2011 prodej 32
Maybach Xenatec Cruiserio je velmi vzácné luxusní kupé. Svého času přivedl firmu za ním stojící ke krachu, dnes je velkou raritou. Přesto pochybujeme, že by za někdo byl ochoten dát přes 17 milionů korun. Foto Hollmann International

Zdroj: Hollmann International

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.