Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů
29.6.2020 | Petr Miler
Zdálo se, že na trhu může být úspěšné a bodovat tam, kde i výchozí modely selhávaly, nakonec se to ale nestalo. Pokus skončil fiaskem, jedno z mála dokončených kupé je ale teď k mání.
Maybach si historicky říkaly především superluxusní limuzíny, po konci novodobé éry samostatné existence značky dnes takto Mercedes označuje vrcholné verze svých nejlepších modelů. Než se tak stalo, produkoval Maybach modely 57 a 62 lišící se primárně rozvorem. V obou případech to ale byly opulentní limuzíny.
Jejich vládu nad nabídkou narušil až excentrický projekt, na kterém Němci spolupracovali s pneumatikářskou firmou Kumho. V roce 2004 byl tak vznikl Maybach Exelero dlouhý téměř šest metrů a osazený pouze jedním párem dveří. Futuristické kupé vysoké jen 1,4 metru debutovalo v Berlíně a všem přítomným spadla čelist. Designový skvost byl prodán za 8 milionů Eur (dnes 214 milionů Kč), čímž se podle některých ukázal potenciál nekonečného luxusu zbaveného páru zadních dveří.
Německá firma Xenatec patřila mezi takové, a tak ji napadlo nabídnout něco jako Exelero pro širší publikum. Tak vznikl Maybach Xenatec Cruiserio, kupé postavené na základech kratšího (nikoli však krátkého...) Maybachu 57S, který poslala níže k zemi. Jistě očekávala úspěch, ten se ale nedostavil a z Cruiseria se stal jeden z největších moderních průšvihu mezi luxusními auty. Německý pokus navázat na Exelero se setkal s minimálním zájmem a firmu přivedl ke krachu - bankrot vyhlásila po vyrobení pouhých osmi aut.
Těch pár aut stojí z většiny v soukromých sbírkách, jedno z nich ale figuruje v nabídce německého prodejce Hollmann International. Na předměstí Brém stojí dealerství plné automobilových specialit, jeden z osmi Maybachů Cruiserio ale vyniká i mezi nimi. Bílé kupé z roku 2011 má najeto 30 855 kilometrů a o jeho pohon se stará motor 6,0 V12 Biturbo od AMG s výkonem 450 kW (612 koní). Ten je zde jen v roli neviditelného komorníka, u tohoto auta zaujme hlavně interiér.
Motor je adekvátní o nic méně výjimečnému uspořádání uvnitř, těžko byste na trhu hledali jiné kupé věnující tolik pozornosti cestujícím vzadu. Chybějící zadní dveře umožnily posunout B sloupky o 20 centimetrů dozadu, elegantní vzhled podpořila snížená střecha a upravené boky karoserie. Rozvor náprav zůstal 3,39 metru, jen se změnila dispozice. Autorem designu je Fredrik Burchhardt, který se podepsal i pod vzhled Exelera.
Dokončená Cruiseria se svého času prodávala 800 tisíc Eur (nyní přes 21 milionů Kč), severoněmecký prodejce nyní žádá jen o 150 tisíc Eur méně, tedy pořád velmi tučných 650 tisíc Eur (17,4 milionu Kč). Budoucí majitel se může připravit na rozmazlování uvnitř modrobílého apartmá. Zadní místa nebyla ochuzena o vynikající materiály doplněné o dostatek prostoru pro nohy. Většina kupé omezuje komfort za řidičem a spolujezdcem, opulentní ojetina zůstala majestátním křižníkem s odvětrávanými křesly skrývající masážní techniku. Jistě výjimečný vůz, ze za něj někdo, zvlášť v dnešní době, dá přes 17 milionů korun, si přesto dovolíme pochybovat.
Maybach Xenatec Cruiserio je velmi vzácné luxusní kupé. Svého času přivedl firmu za ním stojící ke krachu, dnes je velkou raritou. Přesto pochybujeme, že by za někdo byl ochoten dát přes 17 milionů korun. Foto Hollmann International
Zdroj: Hollmann International
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva