Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediná prodělečná moderní Škoda se i dva roky po konci výroby dá koupit nová, ceny jsou stále nižší
5.1.2023 | Petr Miler
Z produkce každého nově prodávaného modelu zůstane i delší čas po konci výroby u dealerů nějaký ten vůz, který si pořád můžete koupit jako nový. Obvykle ale nejde o desítky aut, která jsou dostupná více jak dva roky po zastavení výrobních linek.
Uběhly už více jak dva roky od chvíle, kdy se zavřela voda za jednou kapitolou existence Škody. Česká automobilka tehdy potichu odpískala model Citigo-e iV, i když opakovaně prohlašovala, že zájem o něj překonává očekávání. Proč s ním tedy sekla? Neoficiální informace z firmy opakovaně zmiňovaly, že firma na každém prodaném kuse prodělává přes 200 tisíc Kč a nabízí ho jen proto, že ji pomáhá snížit flotilové emise CO2. A tedy potenciální pokuty placené EU za jejich překročení - pro automobilky je lepší prodělávat na prodaných autech než ty samé peníze převést na účty EU, logicky.
V oficiální rovině firma takový postup odmítala, bylo ale jasné, že mlží. Při zohlednění neplacení pokut za nadlimitní emise pro ní prodej tohoto modelu ve výsledku ztrátový nebyl, klasickým pohledem nákladů vynaložených na jeho vývoj a výrobu proti sumě získané jeho prodejem ale ano. Však kdyby tomu tak nebylo, proč by vůz vyřazovala z nabídky? Zájem o něj skutečně byl, ovšem jen takový, že překračoval uměle nastavené výrobní kvóty dané do kontextu právě s tím, aby počet vyrobených aut jen a pouze snížil emisní průměr na kýženou úroveň, víc nic.
Později firma do nabídky zařadila mnohem dražší plug-in hybridy a elektrický Enyaq, které průměrné emise snižují též a prodělat na nich může méně, nebo na nich také nemusí prodělávat vůbec, současné ceny jsou nových škodovek jsou hodně vysoké. Nepřekvapí tedy, že je preferuje před malým elektromobilem a že elektrické Citigo přestala vyrábět, aniž by dostalo nástupce. Co překvapit může, je, že se stále dá koupit jako nové auto.
Když nějaký vůz skončí ve výrobě, ze skladových zásob jej obvykle ještě nějaký čas dostanete, ne však ve chvíli, kdy se o něm hovoří jako dávno vyprodaném. A i kdyby se to stalo, s delším časovým odstupem půjde nanejvýš o pár kousků, ne-li jediný v zemi či na celém kontinentu. Když jsme se ale podívali na aktuální nabídky Škody Citigo-e iV, jak si vůz celým jménem říká, byli jsme překvapeni, kolik se jich stále dá koupit nových.
Jen v Německu jde o desítky vozů, které byly nanejvýš přihlášené na prodávajícího dealera s drobným kilometrovým nájezdem, který navíc kolikrát ani neodpovídá tomu skutečnému, ten bývá ještě nižší. A v celé Evropě může být takových vozů ještě mnohem víc. Je otázkou, proč tomu tak je, dost dobře ale může jít jen o následek spekulace dealerů, kteří v domnění, že uměle omezená nabídka a jistě existující poptávka po tehdy jednom z nejlevnějších elektromobilů vůbec bude znamenat možnost na Citigo iV pořádně vydělat.
Pokud to tak bylo, dealeři se spletli. Na kupce čekají roky a ceny postupně snižují. Svého času se v Německu Škody Citigo-e iV prodávaly v přepočtu za 600 až 700 tisíc Kč, dnes tolik zdaleka nestojí. Ceny pořád prakticky nových skladovek startují na okolo 470 tisíc Kč a málokteré se s cenou aspoň přiblíží 600tisícové hranici. Možná jen dealeři museli dodržet nasmlouvané kvóty, navíc přihlášených aut, aby došlo na ono snížení průměrných emisí, kdo ví. Na každý pád to nevypadá, že by to s poptávkou po tomto modelu bylo tak žhavé. Vše nasvědčuje tomu, že Škoda pouze dodávala méně aut, než kolik jich bylo možné prodat za pomocí tučných dotací. A dnes, bez nich, už po Citigo-e iV sotva štěkne pes.
Ať už je realita jaká chce, pro jistě existující příznivce elektrického Citigo je to šance, jak si jej pořád koupit jako nové. Takový je i vůz na fotkách a přijde v přepočtu na 526 tisíc Kč. Jestli je to terno, nevíme, taková cena ale v kontextu dnešního trhu působí zajímavěji než o 150 tisíc vyšší cifry o dva roky dříve.
Škoda Citigo zamířila do důchodu už předloni, protože značka na každém prodaném elektrickém kusu prodělávala statisíce korun a snížení průměrných emisí CO2 nyní dokáže obstarat jinak. Auta se přesto i po více jak roce dají v hojném počtu koupit jako nová, ceny jdou jen dolů. Foto: Fahrzeuge Bögelsack Service und Verkauf, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda