Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 | Petr Miler
Je to český lidový luxus své doby, který byl raritou v podstatě vždycky. A tím spíš je jím dnes v tomto stavu. Později narozené musí nutně zarazit, co vůbec bylo možné do nové škodovky už před skoro 20 lety koupit.
Ten, kdo miluje auta a neprožil začátek nového milénia v „při automobilovém vědomí”, musí dnes být šťastnějším člověkem, o tom jsme přesvědčeni. Zejména z dnešního pohledu je totiž naprosto fascinující, co všechno za možnosti tehdy nové vozy všeho druhu nabízely. Něco takového už se nikdy nevrátilo a obáváme se, že už se to ani nikdy nevrátí.
Je celkem úplně jedno, jestli si vzpomenete na cokoli od Alfy Romeo 147 po Volkswagen Golf IV, mohli jste mít dvěma slovy skoro cokoli. Alfu šlo mít s benziny od 1,6 R4 do 3,2 V6, k tomu několik dieselů, řadu převodovek. Pravými experty na variabilitu ale byli u VW, kdy i do obyčejného Golfu šlo mít čtyř-, pěti- i šestiválce, pohony předních i všech kol, automaty několika typů, k tomu tři druhy karoserie (nebo pět, pokud budeme počítat i Boru). Dnešní nabídka motorů, pohonů a převodovek do prakticky čehokoli obyčejnějšího je vedle toho výsměch, je to jako menu ve vaší oblíbené hospodě po návštěvě Zdeňka Pohlreicha. Je to možná „dobré pro byznys”, ale z pohledu zákazníka?
Z lepší situace tou dobou profitovala i Škoda, která nabízela mimo jiné první generaci Superbu. Ačkoli šlo z dnešního pohledu o relativně neúspěšné auto, mohli jste jej mít též v záplavě verzí. Tak se stalo, že se do osobní škodovky vůbec poprvé - a bohužel také naposledy - dostal šestiválcový turbodiesel. Věřte nebo ne, ale dnes mrtvý typ motoru i pro auta jako jsou menší Mercedesy, bylo možné mít pod kapotou obyčejného Superbu vedle několika variant čtyřválců a dalšího šestiválce.
Šlo o motor 2,5 TDI, z dnešního pohledu poněkud archaické zboží s výkonem 163 koní, ale buďme fér - nabídka verzí 1,9 TDI pro Superb tehdy končila na 130 koních, takže tohle byla možnost, jak zamířit ještě výš. A nešlo ani tak o výkon jako o noblesu, tohle je vedle agregátů TDI PD se čtyřmi válci jemný motor. Je celkem pochopitelné, že kdo si tento vůz koupil, ten s ním obvykle mohutně jezdil, je to dálniční křižník par excellence. Majitel auta na fotkách níže ale nebyl z takových.
Vůz s tímto pohonem a celkově velmi vysokou specifikací, která zahrnuje třeba i dobovou navigaci, palubní telefon nebo vyhřívání zadních sedadel, si první a jediný majitel šetřil tak moc, že s ním za 18 let od roku 2006 najel pouze 43 tisíc kilometrů. To je na Superb něco jako nic a byť nelze říci, že auto vypadá jako nové, je opravdu málo opotřebené a téměř dokonale originální. Vidíme pouze netovární koncovky výfuků, které zpod zadního nárazníku nepřirozeně trčí, ale jinak? Auto navíc přes zmíněné „nepoužívání” mělo pravidelnou péči, takže má být technicky velmi svěží.
Je to vážně trochu posel z minulosti, jejíž existenci někteří časem ani nebudou věřit. Toto auto je ale stejně skutečné jako ona sama a může být vaše za přijatelných 9 990 euro, tedy asi 253 tisíc korun. Pokud byste měli zájem, nechť vaše cesta do lepších automobilových časů vede do německého Ratingenu. Je to skoro nejzazší západní cíp Německa, takže to nebude krátký výlet, ale tušíme, že už cesta zpátky bude stát za to...
Škoda skutečně kdysi nabízela auto s motorem V6 TDI, šlo o Superb první generace. Tento kousek to připomíná ve velmi zachovalém stavu s minimálním nájezdem, o který se postaral jediný majitel. Dnes je to rarita na entou. Foto: Mocars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mocars@Mobile.de
Bleskovky
- 2800koňové Audi R8 ukázalo svou akceleraci. Připomíná to zrychlené scény z filmů, i na 400 km/h je dřív, než řeknete švec
včera (103) - Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům
7.11.2024 (3) - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
5.11.2024 (4)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka. Vznikla jen v 1 046 kusech, na prodej je teď jedna jediná
před 3 hodinami - Největší průšvih moderních aut nekončí. Už opravené vozy mohou dál hořet, musí znovu do servisů
před 11 hodinami - Absurdní čtyřválcový Mercedes C63 AMG je propadák všude. Ani o 1,1 milionu levněji než u nás se ho nedaří prodávat
včera - Audi po tragickém kvartálu znovu zdražuje spalovací auta a zlevňuje ta elektrická, přinese mu to jen další zkázu
včera - Dodnes zánovní Škoda Octavia II v bizarní specifikaci stojí pakatel, i když vypadá jako z katalogů škodovky
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva