Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediný dostupný elektrický kombík Evropy se v testu moc nepředvedl, je jako drahá Dacie
28.7.2021 | Petr Prokopec
I když elektrických aut na trhu přibývá, kombíky jsou mezi nimi raritou a o dostupnosti z hlediska ceny nelze mluvit už vůbec. Tento vůz ale je kombík a nestojí zase tak moc, právě to je na něm ovšem znát.
O čínském kombíku britské značky jsme se v minulosti zmiňovali již několikrát. Nejde o neúspěšný vůz, však tohoto elektromobilu se totiž za první čtyři měsíce prodalo takřka 1 100 kusů, a to přesto, že k mání byl pouze na jediném trhu, a to ve Velké Británii. Oproti tomu taková Honda e byla k dispozici napříč celou Evropou, a to při mnohem větším renomé. Přesto však japonská automobilka dokázala za stejné období prodat jen 805 aut.
MG se během následujících měsíců také chystá na trhy Evropské unie, prodejů tedy jen přibude. Očekávat to lze i vzhledem k ceně, která sice není vyloženě nízká, na poměry elektrických aut ale umí zaujmout. V Británii je totiž vůz k mání od 26 495 liber (cca 799 tisíc korun), je ale již snížena o vládní podporu, bez ní by zájemci museli nechat v showroomech zhruba o sto tisíc korun více. Nicméně i přesto je MG 5 nejlevnějším srovnatelným elektrickým autem v zemi, přičemž dráže zájemce vyjde i takový VW ID.3 s menšími bateriemi.
Jak nicméně dodávají kolegové z britského Autocaru, kteří měli možnost vůz vyzkoušet dříve než kdokoli z kontinentální Evropy, relativní láce nepřichází zdarma. Jakmile totiž usednete za volant, je vám ihned patrné, že k úsporám došlo leckde a auto více než co jiného připomíná Dacie. Plasty jsou tvrdé, zatímco některé ovládací prvky naopak působí velmi křehkým dojmem. Je tak vůbec otázkou, zda se dožijí konce sedmileté záruční lhůty. Audiosystém pak vypadá jako dodatečně namontovaný, přičemž nereaguje zrovna rychle, nevypadá pěkně a není ani nijak výrazně velký.
Elektrické kombi je k mání se dvěma úrovněmi výbavy Excite a Exclusive, kdy již standard je poměrně našlapaný. Výše položený stupeň startující na 28 995 GBP (cca 872 tisíc Kč) pak přihazuje ještě automatickou klimatizaci či koženkou potažená sedadla, právě k nim se ovšem stáčí další kritika. Daný materiál je totiž oproti výchozí látce jen stěží vylepšením, přičemž o bočním vedení si můžete nechat pouze zdát.
Věci se příliš nelepší ani během jízdy. Kombi totiž sice pohání 156 elektrických koní, s nimiž můžete zvládnout stovku již za 7,3 sekundy, ovšem přední kola mají i na suchém povrchu problém s trakcí, natož pak na jakémkoli jiném. Zásah protiprokluzového systému přitom není zrovna jemný, stejně jako není potlačeno naklánění karoserie. Na druhou stranu ale můžete počítat s jistým řízením a poddajným podvozkem.
Další věcí, kterou MG může zvládnout oslnit, je technologie semi-autonomního řízení. Nicméně ta v podstatě odpovídá zbytku vozu, pročež je tu takříkajíc do počtu. Adaptivní tempomat totiž šlapá na brzdy až příliš pozdě, zatímco asistent jízdy ve zvoleném pruhu je poněkud nevyzpytatelný. Ve výsledku tedy nebudete mít mnoho důvodů systém zapínat, pročež je vlastně škoda, že jde o součást standardní výbavy.
Máte tedy smysl o tomto voze uvažovat? Pokud nepotřebujete zavazadelník schopný pobrat až 1 396 litrů a delší dojezd spojený s bateriemi o kapacitě 57,7 kWh, pak vám daleko více bude vyhovovat onen Volkswagen ID.3 s menší úložnou plochou i kratším dojezdem. Ten je sice dražší, vyššího výdaje ale dle Britů litovat nebudete. Kladete-li ale na praktičnost maximální důraz, jděte do základní úrovně výbavy. Snáze pak překousnete řadu jinak zjevných nedostatků.
Britové otestovali MG5 SW EV v jeho předfaceliftové verzi... Foto: MG Motor
...do kontinentální Evropy však již elektrický kombík zamíří s novým kabátem. Foto: MG Motor
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024