Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
27.4.2025 | Petr Miler
Od té doby jsme jako společnost ohromně zbohatli, takže většina lidí dávno sní o jiných autech, zkraje 90. let byl ale snem nový Golf v jedné z módních edic zasvěcených hudbě. Tehdy takové auto nemohl mít skoro nikdo, dnes může mít pořád to samé skoro každý. A to je jako nové.
Čas nejde vzít zpátky, říká se. Je to pravda, současně je ale třeba dodat, že některé věci lze prožít znovu s jistým časovým odstupem. Pravda, nemusí to být později úplně ono, s ženou vašich snů už si asi v 50 letech neprožijete totéž, co byste prožili ve 20, pořád je ale lepší začít později než vůbec. Podobně je to s auty - mít určitý vůz v jistých dobových kulisách nový lze jen jednou. Mít jej ale skoro nový v kulisách jiných? To jde i později.
Přesně takovou šanci skýtá VW Golf třetí generace, který vidíte na fotkách níže. Pochází z roku 1995, kdy šlo o sen mnohých Čechů a Slováků, kteří si pár let od nového nabytí po dekády marně vyhlížené svobody mohli koupit kdeco. Naše kupní síla ale byla pořád malá, prodeje nových vozů ve srovnání s nejlepšími roky éry existence České republiky byly zanedbatelné a mimo aut domácí Škody se neprodávalo skoro nic, neměli jsme na to. Kdybyste se ale do těch časů chtěli vrátit, teď můžete, protože jeden krásný VW Golf III je aktuálně k mání v nevídaném stavu a s nevídanou historií.
Navzdory 30 letům existence měl totiž jednoho jediného majitele, který s ním najel jen 79 tisíc kilometrů, což je na tak dlouhou dobu opravdu velmi málo. A ani na chvíli vás nenechá pochybovat, že by najel víc, spíš byste mu hádali podstatě míň. A není to jeho jediná světlá stránka. Pokud zastáváte přístup, že „co na autě není, nemůže se pokazit”, znovu tento vůz oceníte. Nemá totiž turbodmychadlo, elektrická okna ani vyhřívaná sedadla. Nemá skoro nic - je to sice akční model Rolling Stones (možná ho ještě pamatujete, prodával se i u nás vedle dalších hudebních edic Pink Floyd a Bon Jovi), což není překlad slov „chudá výbava” do jiné řeči, ale britská hudební skupina, nicméně ve výsledku to tak působí.
Za prvky výbavy tu lze označit... sedadla s barevnými fleky? Opravdu tu není skoro nic, možná originální autorádio, jak se u hudební edice sluší. Měřítka v roce 1995 byla zkrátka jiná. Tenhle kousek byl prodán jako nový v Německu, kde zůstal po celou dobu v rukou jediného majitele, který jej víc než cokoli jiného garážoval. Zmíněná kilometráž znamená, že jezdil něco přes 2 500 km ročně, což opravdu není prakticky nic. A jeho opotřebení je tak zanedbatelné, že kdyby tachometr někdo stočil na desetinu, budete tomu věřit. Přesto stojí velmi přijatelných 6 650 Eur, tedy asi 165 tisíc Kč, což je na takovou raritu a lístek do minulosti láce.
Jasně, na 30leté auto to není nic, ale podívejte se na samotný vůz, něco takového jste dávno nemohli vidět. Rok 1995 byl tím, kdy se Golf III pomalu loučil se světem, takže jde o jeho časově vrcholnou evoluci, která s typickým nenuceným designem neurazí ani dnes. Netknutý interiér je pozoruhodným mementem, motor 1,6 s výkonem 75 koní také neurazí, však jej Volkswagen používal v nezměněné podobě i o mnoho let později. Golf III s ním nejezdil nikdy špatně, ostatně emisní normy Euro jej na rozdíl od jejích pozdějších nástupců příliš nedusí. Jestli je to za zmíněnou sumu rozumná koupě, posuďte sami, nám to přijde přinejmenším jako zajímavá nabídka.













Po 30 letech minimálního ježdění je tohle auto k mání v krásném stavu po 1. majiteli. To už se opravdu nevidí, cenu bychom označili za velmi přijatelnou. Foto: Jag and Friends UG, publikováno se souhlasem
Zdroj: Jag and Friends UG@Mobile.de
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Překvapení v MotoGP: Maverick Viňales včera 16:24
- Salač dominoval pátku v Mugellu včera 15:22
- Začalo Mugello včera 14:57
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici 19.6.2025
- Pre GP Mugello 19.6.2025
Nejčtenější články
Honda odpískala třetinu investic mířících do elektrických aut, z původních plánů na přechod ně už není skoro nic
23.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Věřte nebo ne, ale tohle je poslední novinka BMW. Její autor musí být velký fanda Minecraftu
24.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva