Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jedno z nejkrásnějších aut pro normální lidi lze i s motorem V6 pořád koupit sotva jeté, ne až tak draho
13.11.2021 | Petr Miler
Je to symbol hned několika věcí, které byly a už stěží kdy budou. Vůz z dob, kdy si automobilky klidně nechaly udělat design od Pininfariny, nebály se kupé a pod kapotu mohly vměstnat velký motor bez turba - Peugeot 406 Coupe.
Kdysi jsme vám ukazovali přehled nejhezčích aut od Pininfariny, která nejsou Ferrari. Bylo to převážně historické exposé, neboť časy, kdy si obyčejné automobilky mohly v rámci svých marží dovolit investovat do designů vytvořených nezávislými studii, jsou dávno pryč. Dnes téměř veškerý designový vývoj probíhá v rámci interních struktur velkých automobilových koncernů jako primárně levnější řešení. Zda i lepší, zvažte sami.
Jedno z posledních aut, která tuto éru ještě stihla zažít, byl Peugeot 406 Coupe. A mezi odkazovanými Pininfarinovými stroj měl své velmi čestné místo. Tohle auto přišlo na svět v roce 1997, přesto dodnes dokáže ohromit svými elegantními a nadčasovými liniemi. A nejen tím - už fakt, že jde o kupé mainstreamové značky, je z dnešního pohledu nevídané. Nemluvě o technice pod kapotou, problémem nebylo koupit ani šestiválce s manuálem. Devadesátá léta byla v tomto ohledu velmi svobodným obdobím.
Pokud byste po tomto autě i dnes zatoužili, nedivíme se. Narazit na něj v prodeji ale už není jednoduché, na celém Mobile.de je dnes nabízeno 38 aut a předpoklad, že po celé Evropě jich nenajdeme více než pár set, patrně není nemístný. Navíc je třeba dodat, že většina těchto vozů je dávno za zenitem se stovkami tisíc ujetých kilometrů a s léty mizerné péče X-tých majitelů. Vůz na fotkách níže je ale jiný.
Ačkoli to není vysloveně „uloženka” - auto od roku 1999 najelo něco přes 57 tisíc km -, mělo dodnes jen dva majitele, kteří jej především garážovali. Je v kompletně originálním stavu, sotva jsou na něm znát známky nějakého opotřebení a má kompletní servisní historii. Dokonce ne až tak dávno dostal nové rozvody. Takto zachovalý 406 Coupe v jedné z jeho typických barev - decentní šedé - se opravdu nevídá.
Co je podstatné, pod kapotou je to nejlepší, co šlo do 406 Coupe koupit, tedy třílitrový šestiválec s výkonem 190 koní. Dnes to opravdu není velký výkon, šestiválec je ale pořád šestiválec a k decentní eleganci téhle čtyřistašetky se hodí. Převodovka je bohužel automatická, ale tohle kupé bylo vždy spíše pro parádu než na nějaké sportování.
Specifikaci si ale u takových rarit už nevyberete, přes drobné nedokonalosti právě v tomto ohledu je to pořád fascinující ukázka toho, co bylo, není a nebude. Pro obyčejné lidi dnes mainstreamové automobilky nenabízí prakticky nic, co by se 406 Coupe alespoň blížilo. Vůz s designem, který čtvrtstoletí odolá jako nic? Se dvěma dveřmi? A motory V6 pod kapotou? Už téměř neexistuje auto, které by splnilo kteroukoli z těchto podmínek, natož pak všechny tři najednou.
Požadovaná cena 10 500 euro, tedy asi 265 tisíc Kč, není s ohledem na všechno zmíněné nijak zvlášť přehnaná. Majitel hovoří o unikátní možnosti něco takového dnes koupit a obáváme se, že příliš nepřehání, 406 Coupe v prodeji jen ubývá.
Tenhle Peugeot 406 Coupe vypadá dodnes zánovně a může být váš. Jeho cena se nezdá být přehnaná. Foto: Marcel van Thiel, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autoscout24
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 2 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 4 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 5 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB